Blefri - hvor lang tid tog det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14.276 visninger
44 svar
0 synes godt om
8. juni 2012

Solstrålebørn

Planen er at jeg vil til at have min store datter til at være blefri om dagen... Hun er 3 år... Tænker at begynde at gøre det når hun går på ferie i 3 uger ( 28-29-30) Så når hun starter op i børnehaven igen, så er hun blefri der.. Kommer selvfølgelig an på hvor lang tid det tager... 

så lade hende bruge bleen om natten... 

Hvor lang tid tog det for Jer at få jeres børn blefri? 

Eller hvor lang tid siges det at tage? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2012

bobbles

min den store smed både sut og ble på samme tid. Sutten røg en lille smule før bleen. Men jeg var standhaftig og havde masser af rent tøj og masser af rene lagner og sengetøj, det tog 3 måneder, og i den tid tissede hun max 2-3 gange i sengen  og hun var 3½ år

Anmeld

8. juni 2012

Solstrålebørn

Frøken Christiansen skriver:

min den store smed både sut og ble på samme tid. Sutten røg en lille smule før bleen. Men jeg var standhaftig og havde masser af rent tøj og masser af rene lagner og sengetøj, det tog 3 måneder, og i den tid tissede hun max 2-3 gange i sengen  og hun var 3½ år

Så jeg skal regne med at det tager en 3 måneders tid at få hende blefri om dagen?

Anmeld

8. juni 2012

PernilleogLouis

Nu går jeg ind for at man ik tag bleen fra dem før de er klar. Min dreng kom selv en dag og fortalte mig at nu skulle han ik ha ble på mere - 5 dage efter ville han heller ik ha den på om natten mere og han har aldrig haft et uheld - ser ik nogen grund til at tag den fra dem før de er klar - den skal jo nok komme af på et tidspunkt 

Anmeld

8. juni 2012

bobbles

Solstrålebørn skriver:

Så jeg skal regne med at det tager en 3 måneders tid at få hende blefri om dagen?

altså tror ikke man kan sammenligne børn, men nogen gør det måske hurtigere hvor andre måske gør det langsommere  men bare tving bleen af når solen er fremme. Bare sørg for en masse rent tøj, og lagner( hvis det er uden ble om natten) da jeg først tog bleen fra mille fik hun den ikke på om natten og det gik super godt, så da jeg tog bleen fra hende der tog det 3 måneder så var hun renlig

Anmeld

8. juni 2012

Solstrålebørn

kicha skriver:

Nu går jeg ind for at man ik tag bleen fra dem før de er klar. Min dreng kom selv en dag og fortalte mig at nu skulle han ik ha ble på mere - 5 dage efter ville han heller ik ha den på om natten mere og han har aldrig haft et uheld - ser ik nogen grund til at tag den fra dem før de er klar - den skal jo nok komme af på et tidspunkt 

Okey, så kan jeg da fortælle at jeg ligeså godt kan droppe det projekt, for hun vil slet ikke af med bleen... Jo når hun blev gammel sagde hun... 

Børnehaven er begyndt at sige at der skal til at ske noget med den ble.. 

Anmeld

8. juni 2012

HeidiØ

kicha skriver:

Må jeg spørge hvor gamle de var der? Sys det er rart at læse det kan lade sig gøre helt uden uheld

Anmeld

8. juni 2012

PernilleogLouis

Solstrålebørn skriver:

Okey, så kan jeg da fortælle at jeg ligeså godt kan droppe det projekt, for hun vil slet ikke af med bleen... Jo når hun blev gammel sagde hun... 

Børnehaven er begyndt at sige at der skal til at ske noget med den ble.. 

Jeg syns det er synd hvis de ik er klar - de får flere uheld og det giver dem jo iligefrem selvtillid arbejder selv i ins og forstå slet ik de steder der mener børnene skal smide bleen før de er klar - det må være fordi de selv syns det er besværligt

Anmeld

8. juni 2012

PernilleogLouis

HeidiØ skriver:

Må jeg spørge hvor gamle de var der? Sys det er rart at læse det kan lade sig gøre helt uden uheld

Han var 3 år og 2 mdr

Anmeld

8. juni 2012

HeidiØ

kicha skriver:

Han var 3 år og 2 mdr

Okay Det er jo også en passende alder. Sagde børnehaven noget til det? Nu læste jeg lige at "solstrålebørns" børnehave var begyndt at prikke til hende..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.