bliver flaske børn tykkere end ikk flaske børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juni 2012

K&S

Eller er det en skrøne?

Har hørt flere sige at flaske børn bliver mere tykke end ikk flaske børn@ altså med mme?

Hvad tror i?

Jeg tror, det er en skrøne, selvom min egen søn (på MME) var en rigtig lille tyk prop, indtil han begyndte at gå

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2012

tithi

Anonym skriver:

Eller er det en skrøne?

Har hørt flere sige at flaske børn bliver mere tykke end ikk flaske børn@ altså med mme?

Hvad tror i?

Ifølge både flere jordmødre og min sundhedsplejerske så er det ingen skrøne. Årsagen er at der er en tendens til at man giver flaskebørn mere end de egentligt har behov for. Når et ammebarn slipper brystet og ikke længere er interesseret i det, så antager man at det er mæt og giver det ikke mere. Når et flaskebarn slipper flasken, men der stadig er mælk i flasken, forsøger nogle alligevel at få barnet til at tage det sidste. Selvom der kun er tale om bundsjatter bliver det jo hurtigt til en del hvis det sker ved hvert måltid.

Anmeld

8. juni 2012

Fenja09

Jeg ved ikke om det er en skrøne eller om der er en smule sandhed i det. Min datter blev ammet til hun var lidt over 3 måneder og har derefter fået flaske, og hun er bestemt ikke tyk.

Måske handler det om, at modermælk ændre sig i takt med at barnet bliver ældre og det gør MME ikke. Modermælk er sammensat præcis efter hvad barnet har behov for og derfor passer det også til f.eks barnets fordøjelsessystem.

Babyer kan i princippet ikke være overvægtige førend de har rundet 6 måneder, derefter skal man holde øje med at barnet ikke ligger for højt i vægtkurven. Jeg tror de fleste børn bliver slanke når de begynder at røre sig mere, f.eks når de begynder at kravle og gå.

/Fenja

Anmeld

8. juni 2012

Anonym trådstarter

Mange tak for alle svarene

Anmeld

8. juni 2012

Lise

Ammebørn "tilpasser" mængden af mælk i brystet så det passer til dem, og på den måde overspiser de ikke. Flaskebørn kan altid få mere - man kan jo bare varme atter en flaske.

Min den første var ammebarn, og FED!!! Men sund og rask og veltilpas. Han er en slank og velproportioneret knap 5-årig idag.

Nummer to kunne jeg sagtens have ammet, men han ville ikke. Så han kom på flaske gradvist fra han var to mdr, og var fuldt på flaske da han var fire mdr. Men han spiste stadig kun lidt. Så slank dreng. Stadig slank dreng på nu to år. Så altså, det kommer jo an på grunden til at de er på flaske. Ham her fordi han ikek gad at spise noget (før han blev et år gammel), og da slet ikke noget af min mælk.

Anmeld

8. juni 2012

inpe

min første var amme barn og nr. 2 var flaske barn, begge mine piger har ligget inden for normalen, dog ligger min midste lidt under, da hun er småt spisende.  men syntes ikke der er nogen forskel.

sunde og glæde børn, skal bare have dejlige æble kinder.

Anmeld

8. juni 2012

norenberg

Mine tre unger er flaske børn og er lange og tynde og ligger noget under normal på kurven for vægten....

Anmeld

8. juni 2012

morethanperfect

Anonym skriver:

Eller er det en skrøne?

Hvad tror i?

Altså , Oscar var flaskebarn og har altid vejet godt til
Meeeeen , det gjorde mig og Daniel også da vi var små , så mon ikk det er derfor

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.