Hæklede suttesnore

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. juni 2012

Sakris

Linda-M skriver:

Jeg fik da startet lidt dabat omkring emnet

Tak for alle de søde ord jeg har fået med i tråden, de varmer

Det er meget svært at sætte en pris på hjemmelavede ting!
De er jo det værd som folk vil betale - så enkelt er det!

Det er klart at man ikke skal sætte sig ned og producere til salg og forvente en god timepris og udgifter dækket samt en skilling til kaffen

Jeg vil bare gerne tilbyde at lave dem på bestilling til dem som ikke selv kan lave noget ligende og som syntes det kunne være sjovt at have noget unikt.
Lidt vil man dog gerne have for sine "anstrengelser" - tid at værdifuldt, specielt når man har en lille søn

- men når han sover, syntes jeg nu alligevel det er hyggeligt at have lidt i hænderne, og hvis det kan blive til noget som andre kunne være interesseret i, så giver det mig noget værdi af min tid, og en lille skilling vil jeg nu altså have

Hehe, ja det må du sgu undskylde.

Du har så ret så ret hele vejen igennem. Men man skal ikke finde sig i hvilken som helst pris. Så kunne man lige så godt producere til gode formål som mødrehjælpen eller lign.  

Synes dog forslaget om 40,- var meget passende.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2012

Sakris

Laulund87 skriver:

Og det er den rette indstilling at have! Selvfølgelig skal man have lidt for indsatsen plus materialer, men at tror man kan tjene fedt på det.. Det forstår jeg ikke

Håber ikke du føler din tråd er ødelagt

Hov, mener altså heller ikke at man skal leve fedt af det, hvis det er sådan du har forstået det? Jeg synes bare godt at man kan tillade sig at tage noget for sine ting, når man har købt materialer og brugt timer på et projekt.

Anmeld

10. juni 2012

Laulund87

Sakris skriver:

Hov, mener altså heller ikke at man skal leve fedt af det, hvis det er sådan du har forstået det? Jeg synes bare godt at man kan tillade sig at tage noget for sine ting, når man har købt materialer og brugt timer på et projekt.

Jamen så er vi jo fuldstændig enige, vi er nok bare ikke enige om beløbet udover materialer

Anmeld

10. juni 2012

Linda-M

GitteC78 skriver:

http://www.jysk.dk/4/294/714/1499900/a/catalog-sales

Du kan købe klemmerne billige i Jysk. De har noget der hedder lagenstrammere justerbare 4 stk. Så koster klemmer kun 5 kr pr stk. Jeg bruger disse til suttekæder....

Det var en godt tip - tak for det

Anmeld

10. juni 2012

Linda-M

Laulund87 skriver:

Og det er den rette indstilling at have! Selvfølgelig skal man have lidt for indsatsen plus materialer, men at tror man kan tjene fedt på det.. Det forstår jeg ikke

Håber ikke du føler din tråd er ødelagt

Det er helt okay, den er ikke ødelagt, det er sundt med en god debat 

Anmeld

10. juni 2012

Linda-M

Sakris skriver:

Hehe, ja det må du sgu undskylde.

Du har så ret så ret hele vejen igennem. Men man skal ikke finde sig i hvilken som helst pris. Så kunne man lige så godt producere til gode formål som mødrehjælpen eller lign.  

Synes dog forslaget om 40,- var meget passende.

Det skal du ikke undskylde

Anmeld

10. juni 2012

Laulund87

Linda-M skriver:

Det er helt okay, den er ikke ødelagt, det er sundt med en god debat 

Godt

Anmeld

10. juni 2012

GitteC78

Linda-M skriver:

Det var en godt tip - tak for det

så lidt

Anmeld

10. juni 2012

Sakris

Laulund87 skriver:

Jamen så er vi jo fuldstændig enige, vi er nok bare ikke enige om beløbet udover materialer

måske, måske ikke....

Du nåede at svare på en af mine indlæg imens jeg rettede i det. Men skrev at jeg også havde oplevet at kvalitet og pris på ingen måde hang sammen (især på malerier). Hvilket nok er grunden til at mange har din holdning (hvilket jeg udemærket godt kan forstå).

Kunne bare ikke lade være med at se det som en generalisering af hobby-ting. Jeg har virkelig set mange der også bruger virkelig lækre materialer og som er meget dygtige, grundige og originale i deres arbejde. Og som virkelig fortjener en god pris og kredit for deres arbejde. Men de har selvfølgelig så også et andet kundesegment, hvilket jo også er fint. Så er der noget for alle!

Anmeld

10. juni 2012

Laulund87

Sakris skriver:

måske, måske ikke....

Du nåede at svare på en af mine indlæg imens jeg rettede i det. Men skrev at jeg også havde oplevet at kvalitet og pris på ingen måde hang sammen (især på malerier). Hvilket nok er grunden til at mange har din holdning (hvilket jeg udemærket godt kan forstå).

Kunne bare ikke lade være med at se det som en generalisering af hobby-ting. Jeg har virkelig set mange der også bruger virkelig lækre materialer og som er meget dygtige, grundige og originale i deres arbejde. Og som virkelig fortjener en god pris og kredit for deres arbejde. Men de har selvfølgelig så også et andet kundesegment, hvilket jo også er fint. Så er der noget for alle!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.