Hæklede suttesnore

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. juni 2012

Sakris

Laulund87 skriver:

Ja det kan godt være Men når det er "hjemmelavet" vil jeg ikke give det samme som i butikkerne. Jeg vil dog stadig hellere købe det da det har mere charme end det fabrikslavede, men det skal jo også kunne svare sig.

Det er netop det jeg ikke kan forstå (dem i butikkerne er også håndlavet, bare i et øst-land). Materialerne er jo langt dyere for en privat end et firma, fordi de køber så store partier materialer. Hvis det er godt håndværk synes jeg sagtens man kan tage mere for det end de industri-lavede produkter.

Faktisk skal ALLE der sælger ud af en hobby betale skat. Det gjorde jeg, da jeg havde hjemmeside. Skulle betale nogle af 30% i skat, så jeg tjente virkelig ingenting, hvis jeg bare skulle være lidt konkurrencedygtig med markedet. Synes det er så trist, at der bliver set sådan på hobbyting. Havde gudskelov nogle kunder der satte pris på at få noget unikt. 

(At mange så ikke betaler skat er jo så både tydeligt herinde og på trendsales.)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2012

Linda-M

Mariajny skriver:

jeg vil gerne bestille to. en til en dreng, og en neutral.. hvis du gider lave dem

Jeg vil rigtig gerne lave to til dig!

Nu ved jeg jo snart ikke hvad jeg skal tage for dem, men hvad siger du til 50 kr pr. stk. incl. forsendelse?

Hvilke farver kunne du tænke dig? Evt. en magen til den blå til en dreng? Og hvad tænker du er neutralt?

Anmeld

10. juni 2012

Laulund87

Sakris skriver:

Det er netop det jeg ikke kan forstå (dem i butikkerne er også håndlavet, bare i et øst-land). Materialerne er jo langt dyere for en privat end et firma, fordi de køber så store partier materialer. Hvis det er godt håndværk synes jeg sagtens man kan tage mere for det end de industri-lavede produkter.

Faktisk skal ALLE der sælger ud af en hobby betale skat. Det gjorde jeg, da jeg havde hjemmeside. Skulle betale nogle af 30% i skat, så jeg tjente virkelig ingenting, hvis jeg bare skulle være lidt konkurrencedygtig med markedet. Synes det er så trist, at der bliver set sådan på hobbyting. Havde gudskelov nogle kunder der satte pris på at få noget unikt. 

(At mange så ikke betaler skat er jo så både tydeligt herinde og på trendsales.)

Ja, men vi er simpelthen bare ikke enige så

Jeg kender rigtig mange der laver forskellige kreative ting og de tager slet ikke butikspriser, heldigvis. Så jeg er ikke ene om den holdning.

Ja det er unikt og det synes jeg også har charme, men jeg bliver forarget når nogen tager tårnhøje priser for hjemmelavede ting. Måske jeg er uheldig, men det jeg er stødt på, er slet ikke kvalitet som i butikkerne.

Hjemmelavede ting vil jeg højst give det halve af butiksprisen, uanset hvad det er nærmest

Anmeld

10. juni 2012

Sakris

Ja, men vi er simpelthen bare ikke enige så

Jeg kender rigtig mange der laver forskellige kreative ting og de tager slet ikke butikspriser, heldigvis. Så jeg er ikke ene om den holdning.

Ja det er unikt og det synes jeg også har charme, men jeg bliver forarget når nogen tager tårnhøje priser for hjemmelavede ting. Måske jeg er uheldig, men det jeg er stødt på, er slet ikke kvalitet som i butikkerne.

Hjemmelavede ting vil jeg højst give det halve af butiksprisen, uanset hvad det er nærmest

Du har vidst veninder der laver sort arbejde Men nej vi bliver vidst bestemt ikke enige. Desværre har jeg også set tilfælde hvor pris og kvalitet slet ikke hører sammen (især på malerier). Men synes det er synd at generalisere alt hjemmelavet sådan.

Anmeld

10. juni 2012

Laulund87

Sakris skriver:

Du har vidst veninder der laver sort arbejde

Eller også føler de ikke at de kan tillade sig at tage overpris for noget de sidder og hygger med om aftenen 

Anmeld

10. juni 2012

Linda-M

Jeg fik da startet lidt dabat omkring emnet

Tak for alle de søde ord jeg har fået med i tråden, de varmer

Det er meget svært at sætte en pris på hjemmelavede ting!
De er jo det værd som folk vil betale - så enkelt er det!

Det er klart at man ikke skal sætte sig ned og producere til salg og forvente en god timepris og udgifter dækket samt en skilling til kaffen

Jeg vil bare gerne tilbyde at lave dem på bestilling til dem som ikke selv kan lave noget ligende og som syntes det kunne være sjovt at have noget unikt.
Lidt vil man dog gerne have for sine "anstrengelser" - tid at værdifuldt, specielt når man har en lille søn

- men når han sover, syntes jeg nu alligevel det er hyggeligt at have lidt i hænderne, og hvis det kan blive til noget som andre kunne være interesseret i, så giver det mig noget værdi af min tid, og en lille skilling vil jeg nu altså have

Anmeld

10. juni 2012

GitteC78

http://www.jysk.dk/4/294/714/1499900/a/catalog-sales

Du kan købe klemmerne billige i Jysk. De har noget der hedder lagenstrammere justerbare 4 stk. Så koster klemmer kun 5 kr pr stk. Jeg bruger disse til suttekæder....

Anmeld

10. juni 2012

Laulund87

Linda-M skriver:

Jeg fik da startet lidt dabat omkring emnet

Tak for alle de søde ord jeg har fået med i tråden, de varmer

Det er meget svært at sætte en pris på hjemmelavede ting!
De er jo det værd som folk vil betale - så enkelt er det!

Det er klart at man ikke skal sætte sig ned og producere til salg og forvente en god timepris og udgifter dækket samt en skilling til kaffen

Jeg vil bare gerne tilbyde at lave dem på bestilling til dem som ikke selv kan lave noget ligende og som syntes det kunne være sjovt at have noget unikt.
Lidt vil man dog gerne have for sine "anstrengelser" - tid at værdifuldt, specielt når man har en lille søn

- men når han sover, syntes jeg nu alligevel det er hyggeligt at have lidt i hænderne, og hvis det kan blive til noget som andre kunne være interesseret i, så giver det mig noget værdi af min tid, og en lille skilling vil jeg nu altså have

Og det er den rette indstilling at have! Selvfølgelig skal man have lidt for indsatsen plus materialer, men at tror man kan tjene fedt på det.. Det forstår jeg ikke

Håber ikke du føler din tråd er ødelagt

Anmeld

10. juni 2012

Sakris

Laulund87 skriver:

Eller også føler de ikke at de kan tillade sig at tage overpris for noget de sidder og hygger med om aftenen 

Det er jo heller ikke nødvendigvis overpriser (hvordan definere du det? der er også stor forskel på kvaliteten af materialerne). Kender mange der laver smykker, og dem der betaler deres skat, har selvfølgelig højere priser. De har jo også noget røv kedeligt bogføring der skal laves. Nu laver jeg stort set kun til gaver. Selvfølgelig får mine egne venner/familie også til materiale pris + lidt (ligesom du tilsyneladende gør). Men synes stadig det er en trist holdning, bare fordi det er en hobby!

Anmeld

10. juni 2012

Laulund87

Sakris skriver:

Det er jo heller ikke nødvendigvis overpriser (hvordan definere du det? der er også stor forskel på kvaliteten af materialerne). Kender mange der laver smykker, og dem der betaler deres skat, har selvfølgelig højere priser. De har jo også noget røv kedeligt bogføring der skal laves. Nu laver jeg stort set kun til gaver. Selvfølgelig får mine egne venner/familie også til materiale pris + lidt (ligesom du tilsyneladende gør). Men synes stadig det er en trist holdning, bare fordi det er en hobby!

Jeg sad netop og tænkte at din holdning til det, er trist. Forstår dig slet, slet ikke!

Men vi bliver tydeligvis ikke enige så jeg hopper ud af tråden nu

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.