hvad bruger i børnepengene på?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. juni 2012

MorDk

Vi bruger dem på vores søn og hvis vi skal i Zoo, bakken eller lign. Men primært vores søn. Jeg gemmer alle kviteringer så jeg har styr på hvad de går til. Hvis jeg fx. har købt tøj og lign. som jeg ikke selv vælger at ville give ham som gave eller lign. så tager jeg dem fra børnepengene...

Det er SÅ rart at vide at børnepengene er der til nyt sæsontøj osv. Det koster jo altsammen. Vi har bevidst undladet at regne dem ind i vores budget og daglige økonomi netop for at have overblikket.

Til juli når børnepengene kommer skal jeg have lidt af dem... + Bassen skal have juniorseng og madras. Næste omgang igen er til oktober... der kommer der jo også for lillepigen... så der vil de fleste af pengene gå til Barnedåb som vi regner med at holde til november.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2012

ano14316

Her går de ind i budgettet til regninger..

Vi har sparet lidt af dem op, til når magnus skal starte i institution, men desværre er en hel del røget her på et par rigtig hårde måneder..

Jeg ved ikke hvad vi skal gøre rent økonomisk når nu han starter i vs. ved simpelthen ikke hvor pengene skal komme fra.

Anmeld

6. juni 2012

ledermus

De fleste går til budgettet da Oliver løbende får det han mangler og budgetter er lidt stramt engang imellem især som enlig forsørger synes jeg 

Anmeld

6. juni 2012

sarahjylland

pjuske1 skriver:

børnepenge som modtages hver 3. månede.

hvad bruger i børnepengene på når i får dem udbetalt.her hjemme bruger vi dem ikke rigtig på noget . jeg har selv lyst til at købe en hel masse legetøj og tøj men min dattr men hun har alt for meget iforvejen hvad hitter hjemme hos jer.

hvad kan man ellers bruge dem på?

Her bruger vi dem KUN på børnene og trænger de ikke til tøj er der bare en masse til forkælelse

Anmeld

6. juni 2012

ano14316

pjuske1 skriver:

hvad bruger i børnepengene på når i får dem udbetalt.her hjemme bruger vi dem ikke rigtig på noget . jeg har selv lyst til at købe en hel masse legetøj og tøj men min dattr men hun har alt for meget iforvejen hvad hitter hjemme hos jer.

altså hvis du slet ikke ved hvad du skal bruge dem til.. så har jeg da et huller, der trænger..

Anmeld

6. juni 2012

Hvem?

pjuske1 skriver:

De blir sat på drengenes opsparinger, de gør de altid - så de er ikke regnet med i noget og blir heller ik brugt før drengene blir 18

Anmeld

6. juni 2012

Chraz

vi lægger halvdelen til side til når jeg skal begynde i skole til august. den anden halvdel bliver brugt på hvis børnene mangler noget og ellers går de bare til fornøjelser og hygge. Her i Juli skal vi i Zoo, vi skal til Rønbjerg badeland, vi skal have gulvtæpper og dekorationer til børnenes værelser i det hus vi lige har lejet. Så de er mere eller mindre væk Og i Oktober måned bliver de næsten altid brugt på julegaver så vi ikke skal være mega fattige når vi kommer til december

Anmeld

6. juni 2012

trunte89

Her går de til 'sjov og ballade'.
Eller til større ting vi ønsker os. Næste gang tror jeg vi skal have et titurs klippekort til københavn så vi kan komme i bl.a. Tivoli uden at det rigtigt kan mærkes i budgettet ( har årskort dertil)

Anmeld

6. juni 2012

FruK

De ryger ind på lønkontoen og bliver brugt på lige fod med resten. 

Sønnike får hvad han har brug for hen ad vejen, så jeg går ikke op i om børnepengene bliver brugt på det ene eller det andet. 

Anmeld

6. juni 2012

chael

SKAL man bruge dem??!!

Man behøver jo ikke klatte dem væk. Man kunne også sætte dem til side og spare op

Her SKAL de ikke bruges på noget specielt. Ungerne har hvad de skal have

*C

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.