??? til lungebetændelse og pencilin

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. juni 2012

JonTri

Kakao eller ren saft.
Vi lokkede med vitaminpille.
... Og tvang. Du skal sprøjte det ind i kinden, ellers påvirkes brækrefleksen.
Han spytter nok noget ud, men får til gengæld også noget, og det et det vigtigste! Hvis Jonathan spyttede en del ud, gav jeg det en dag ekstra.

Der findes to slags med STOR forskel i smagen. Men læges har selvf givet det, der funker bedst på lungebetændelse.

Man kan også få en tablet, der skal knuses, men det var værre herhjemme.

Og til sidst kan man investere i en medicinus... Pædagogisk måde at på medicin i de små. Problemet med den er bare, at dosis skal deles op i to, da den kun tager 2 ml. Sebastian skal vel ha en 4-5 ml

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2012

Nettemor

JonTri skriver:

Kakao eller ren saft.
Vi lokkede med vitaminpille.
... Og tvang. Du skal sprøjte det ind i kinden, ellers påvirkes brækrefleksen.
Han spytter nok noget ud, men får til gengæld også noget, og det et det vigtigste! Hvis Jonathan spyttede en del ud, gav jeg det en dag ekstra.

Der findes to slags med STOR forskel i smagen. Men læges har selvf givet det, der funker bedst på lungebetændelse.

Man kan også få en tablet, der skal knuses, men det var værre herhjemme.

Og til sidst kan man investere i en medicinus... Pædagogisk måde at på medicin i de små. Problemet med den er bare, at dosis skal deles op i to, da den kun tager 2 ml. Sebastian skal vel ha en 4-5 ml

Sebastian er stor så han skal faktisk have 7.5 ml Det er meget...

Må prøve det med kinden. Om jeg kan det.. For han skal jo bare ha det..

Anmeld

7. juni 2012

Noahmor

Nettemor skriver:

Hej alle I kloge kvindfolk.

Min lille basse er blevet ramt af lungebetændelse Vi har fået pencilin til ham som han skal have 2 gange om dagen.. Det er flydende og jeg tænkte yes det skal vi nok klare. Men han hader smagen af det  Hvordan pokker får man sådan en knægt til at drikke noget der smager så forfærdelig? Han er jo stor nok til at man ikke bare kan hælde det i ham . Men samtidig for lille til at man kan forklare ham ordentlig at det hjælper... What to do?!??

Og hvor hurtigt har I haft erfaring med at det virker. Altså hvor hurtig er de på benene igen når først de får pencilin?

Håber der er nogle der sidder med nogle gode og brugbare svar

Har ikke lige læst de andre svar, så håber ikke jeg gentager noget.

Er det ikke med jordbærsmag? Vi plejer (har prøvet det en del gange nu) at putte i en sprøjte og så sprøjte det ind i den ene side af munden (ude i kinden), så plejer det at glide ned.

Men tror så også Noah synes det smager godt, for klapper i hænderne, når han ser sprøjten.

Anmeld

7. juni 2012

Nettemor

Noahmor skriver:

Har ikke lige læst de andre svar, så håber ikke jeg gentager noget.

Er det ikke med jordbærsmag? Vi plejer (har prøvet det en del gange nu) at putte i en sprøjte og så sprøjte det ind i den ene side af munden (ude i kinden), så plejer det at glide ned.

Men tror så også Noah synes det smager godt, for klapper i hænderne, når han ser sprøjten.

Vi fik først den der ikke smager af jordbær. Så jeg ringede til lægen og spurgte om der ikke var noget andet han kunne få for det fik jeg aldrig i ham. Så har fået den 'gode' nu. Men problemet er at han mindes den anden.. Og nu vil han faktisk ikke engang have panodil som han ellers godt har villet før.. Så bliver vist bare nødt til at lave den med sprøjten i kinden..

tak

Anmeld

7. juni 2012

Noahmor

Nettemor skriver:

Vi fik først den der ikke smager af jordbær. Så jeg ringede til lægen og spurgte om der ikke var noget andet han kunne få for det fik jeg aldrig i ham. Så har fået den 'gode' nu. Men problemet er at han mindes den anden.. Og nu vil han faktisk ikke engang have panodil som han ellers godt har villet før.. Så bliver vist bare nødt til at lave den med sprøjten i kinden..

tak

Ej, det var da også lidt tosset at han ikke fik det med jordbær første gang. Den troede jeg faktisk var standard til børn. 

Rigtig god bedring til ham

Anmeld

7. juni 2012

kristinaS

Nettemor skriver:

Nu har jeg prøvet den metode.. Men så laver han bare 'bil lyde' Og spytter derved næsten alt ud igen.. Ved virkelig ikke hvordan jeg skal undgå at han gør det..

Hmm ik fedt:-(. Også hvis du stikker den rimeligt ind helt ude i mundvigen. Føles måske som overgreb, men man må jo tænke op det er det eneste der hjælper at han bliver frisk igen. Held og lykke.

Anmeld

7. juni 2012

Nettemor

kristinaS skriver:

Hmm ik fedt:-(. Også hvis du stikker den rimeligt ind helt ude i mundvigen. Føles måske som overgreb, men man må jo tænke op det er det eneste der hjælper at han bliver frisk igen. Held og lykke.

Jeg kunne gøre det ved at gi det på ske. Tog lidt tid men så fik han det i det mindste.. Lille mand

Anmeld

7. juni 2012

Nettemor

Noahmor skriver:

Ej, det var da også lidt tosset at han ikke fik det med jordbær første gang. Den troede jeg faktisk var standard til børn. 

Rigtig god bedring til ham

Ja det skulle man da tro.. Men ikke her åbenbart..

Anmeld

7. juni 2012

kristinaS

Nettemor skriver:

Jeg kunne gøre det ved at gi det på ske. Tog lidt tid men så fik han det i det mindste.. Lille mand

Nå det var godt. Den var ik gået her

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.