??? til lungebetændelse og pencilin

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. juni 2012

Jeia

Nettemor skriver:

Hej alle I kloge kvindfolk.

Min lille basse er blevet ramt af lungebetændelse Vi har fået pencilin til ham som han skal have 2 gange om dagen.. Det er flydende og jeg tænkte yes det skal vi nok klare. Men han hader smagen af det  Hvordan pokker får man sådan en knægt til at drikke noget der smager så forfærdelig? Han er jo stor nok til at man ikke bare kan hælde det i ham . Men samtidig for lille til at man kan forklare ham ordentlig at det hjælper... What to do?!??

Og hvor hurtigt har I haft erfaring med at det virker. Altså hvor hurtig er de på benene igen når først de får pencilin?

Håber der er nogle der sidder med nogle gode og brugbare svar

Vi havde også problemer med at få vores dreng til at sluge penicillinen, lige til vi prøvede at blande den med kakaomælk i et snapseglas. Det var et kæmpehit, da kuren var slut plagede han om mere Måske det virker med jeres dreng

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2012

Nettemor

morethanperfect skriver:

Ja han skal jo ha det . Desværre

God bedring med ham !!  

Lige nu er det en kamp bare at få væske i ham  

Tak

Anmeld

6. juni 2012

Nettemor

kekp skriver:

Øv. Det er også synd for dem at man bliver nødt til at tvinge det i dem

Rigtig god bedring med ham, håber at det går bedre med penicillinen imorgen

Tak skal du ha. Og tak for dit svar Håber virkelig at det går bedringens vej snart..

Anmeld

6. juni 2012

Nettemor

kristinaS skriver:

Vi brugte også apotekers "sprøjte" og stak den ind i mundvigen (altså siden af munden) og sprøjtede det hurtigt ind. Og skyndte os at give noget at drikke bagefter han kunne lide, fx saft el. Kakao.
Det gik faktisk forbavsende godt.
God bedring. Da vores havde det, var den hårdeste omgang jeg har prøvet med ham. De små pus..

Det må jeg prøve imorgen.. Der er jo flere af jer der har gode erfaringer med det.. Så det skal da prøves..

Anmeld

6. juni 2012

Nettemor

LR85 skriver:

hvis du slet ikek kan få det i ham, må du kontakte lægen i morgen og få et andet præperat.

der findes vist 2 slags, det ene skulle smage forfærdeligt og det andet skulle være ren tyggegummismag.

Det er i hvert fald vigtigt a du sørge for at han får ehle den dosis han skal og i det antal dage han skal.

Vi har fået den gode.. Fik den dårlige først.. Den var da helt galt.. Ikke engang vi kunne have klaret det. Så fik den anden til ham.. Så ja han skal bare have det.. Det er jo ikke noget der går væk af sig selv..

Anmeld

6. juni 2012

LR85

Nettemor skriver:

Vi har fået den gode.. Fik den dårlige først.. Den var da helt galt.. Ikke engang vi kunne have klaret det. Så fik den anden til ham.. Så ja han skal bare have det.. Det er jo ikke noget der går væk af sig selv..

nej g det er bare SÅ VIGTIGT a han får den fulde dosis som lægen har foreskrevet, altså de antal dage der er skrevet.

men håber du finder et trick.

Anmeld

6. juni 2012

Nettemor

LR85 skriver:

nej g det er bare SÅ VIGTIGT a han får den fulde dosis som lægen har foreskrevet, altså de antal dage der er skrevet.

men håber du finder et trick.

Ja jeg skal nok finde en metode..  Det er jeg jo nødt til

Anmeld

6. juni 2012

Nettemor

Kamulla skriver:

jeg købte de små danone hvor jeg blandede det ned i.. det kunne lige gå an.. og man må gerne lokke med deres yndlings spise/drikke når de tager det... desværre har jeg også oplevet at måtte fiksere ham og så give ham det mens jeg postede ham i hovedet (det får en til at synke) det fik jeg af råd da intet andet hjalp her da de slap op fra den pincilin han plejede at få.. så han fik en der smagte af lort og kunne bare ikke få det i ham..

nu har de heldigvis fået det igen.. så nu er han ked af han kun skal have det 2 gange om dagen (når han er på pincilin)

Vi plejer heller aldrig have problemer med når han skal have noget.. Har dog ikke prøvet med penicilin før.. Men må have fundet en måde...

Anmeld

7. juni 2012

Nettemor

Jeia skriver:

Vi havde også problemer med at få vores dreng til at sluge penicillinen, lige til vi prøvede at blande den med kakaomælk i et snapseglas. Det var et kæmpehit, da kuren var slut plagede han om mere Måske det virker med jeres dreng

Det har vi faktisk også prøvet.. Det er det der går bedst men stadig er det ikke nemt at få ham til at tage det hele..

Anmeld

7. juni 2012

Nettemor

kristinaS skriver:

Vi brugte også apotekers "sprøjte" og stak den ind i mundvigen (altså siden af munden) og sprøjtede det hurtigt ind. Og skyndte os at give noget at drikke bagefter han kunne lide, fx saft el. Kakao.
Det gik faktisk forbavsende godt.
God bedring. Da vores havde det, var den hårdeste omgang jeg har prøvet med ham. De små pus..

Nu har jeg prøvet den metode.. Men så laver han bare 'bil lyde' Og spytter derved næsten alt ud igen.. Ved virkelig ikke hvordan jeg skal undgå at han gør det..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.