??? til lungebetændelse og pencilin

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. juni 2012

Nettemor

Tauf skriver:

Vi "tvang" det i Elias da han fik penicillin..med en engangs sprøjte du kan få på apoteket.

Ellers har jeg desværre ingen gode råd.

Men rigtig god bedring med ham:-):-)

Det kan vi bare ikke rigtig gøre med Sebastian.. Han er så stor. Det vil ødelægge mere end det vil gavne.. Tror jeg vil se om vi kan få det i pilleform som kan knuses..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2012

kekp

Nettemor skriver:

Det kan vi bare ikke rigtig gøre med Sebastian.. Han er så stor. Det vil ødelægge mere end det vil gavne.. Tror jeg vil se om vi kan få det i pilleform som kan knuses..

Du kan få det i granulatform altså pulverform. Og også i tabletter.

Ellers brug en engangssprøjte og sprøjt ind langs kinden, det aktiverer synkerefleksen, så skulle det ryge hurtigt ned og så stå klar parat med saftevand eller hvad han godt kan lide

Arbejder på apotek og ved godt at det stads smager forfærdeligt, der er mange forældre der klager over at de ikke kan få det i børnene

Anmeld

6. juni 2012

morethanperfect

Nettemor skriver:

Hej alle I kloge kvindfolk.

Min lille basse er blevet ramt af lungebetændelse Vi har fået pencilin til ham som han skal have 2 gange om dagen.. Det er flydende og jeg tænkte yes det skal vi nok klare. Men han hader smagen af det  Hvordan pokker får man sådan en knægt til at drikke noget der smager så forfærdelig? Han er jo stor nok til at man ikke bare kan hælde det i ham . Men samtidig for lille til at man kan forklare ham ordentlig at det hjælper... What to do?!??

Og hvor hurtigt har I haft erfaring med at det virker. Altså hvor hurtig er de på benene igen når først de får pencilin?

Håber der er nogle der sidder med nogle gode og brugbare svar

Her kunne vi INTET gøre .. Har virkelig prøvet alt ..

Så han fik den med den sprøjte der var med .. Han hadede det , men vendte sig til det efter nogle gange .. Men åhh hvor er det synd når man nærmest skal tvinge det i dem  

Anmeld

6. juni 2012

Nettemor

kekp skriver:

Du kan få det i granulatform altså pulverform. Og også i tabletter.

Ellers brug en engangssprøjte og sprøjt ind langs kinden, det aktiverer synkerefleksen, så skulle det ryge hurtigt ned og så stå klar parat med saftevand eller hvad han godt kan lide

Arbejder på apotek og ved godt at det stads smager forfærdeligt, der er mange forældre der klager over at de ikke kan få det i børnene

Det med engangssprøjten har jeg prøvet lidt.. Men det aktiverede mest brækrefleksen Men må prøve igen imorgen..for at det går bedre.

tak for svar

Anmeld

6. juni 2012

Nettemor

morethanperfect skriver:

Her kunne vi INTET gøre .. Har virkelig prøvet alt ..

Så han fik den med den sprøjte der var med .. Han hadede det , men vendte sig til det efter nogle gange .. Men åhh hvor er det synd når man nærmest skal tvinge det i dem  

Jeg er også bange for at det bliver enden på det her Han er godt nok skidt

Anmeld

6. juni 2012

morethanperfect

Nettemor skriver:

Jeg er også bange for at det bliver enden på det her Han er godt nok skidt

Ja han skal jo ha det . Desværre

God bedring med ham !!  

Anmeld

6. juni 2012

kekp

Nettemor skriver:

Det med engangssprøjten har jeg prøvet lidt.. Men det aktiverede mest brækrefleksen Men må prøve igen imorgen..for at det går bedre.

tak for svar

Øv. Det er også synd for dem at man bliver nødt til at tvinge det i dem

Rigtig god bedring med ham, håber at det går bedre med penicillinen imorgen

Anmeld

6. juni 2012

kristinaS

Nettemor skriver:

Hej alle I kloge kvindfolk.

Min lille basse er blevet ramt af lungebetændelse Vi har fået pencilin til ham som han skal have 2 gange om dagen.. Det er flydende og jeg tænkte yes det skal vi nok klare. Men han hader smagen af det  Hvordan pokker får man sådan en knægt til at drikke noget der smager så forfærdelig? Han er jo stor nok til at man ikke bare kan hælde det i ham . Men samtidig for lille til at man kan forklare ham ordentlig at det hjælper... What to do?!??

Og hvor hurtigt har I haft erfaring med at det virker. Altså hvor hurtig er de på benene igen når først de får pencilin?

Håber der er nogle der sidder med nogle gode og brugbare svar

Vi brugte også apotekers "sprøjte" og stak den ind i mundvigen (altså siden af munden) og sprøjtede det hurtigt ind. Og skyndte os at give noget at drikke bagefter han kunne lide, fx saft el. Kakao.
Det gik faktisk forbavsende godt.
God bedring. Da vores havde det, var den hårdeste omgang jeg har prøvet med ham. De små pus..

Anmeld

6. juni 2012

LR85

hvis du slet ikek kan få det i ham, må du kontakte lægen i morgen og få et andet præperat.

der findes vist 2 slags, det ene skulle smage forfærdeligt og det andet skulle være ren tyggegummismag.

Det er i hvert fald vigtigt a du sørge for at han får ehle den dosis han skal og i det antal dage han skal.

Anmeld

6. juni 2012

Kamulla

jeg købte de små danone hvor jeg blandede det ned i.. det kunne lige gå an.. og man må gerne lokke med deres yndlings spise/drikke når de tager det... desværre har jeg også oplevet at måtte fiksere ham og så give ham det mens jeg postede ham i hovedet (det får en til at synke) det fik jeg af råd da intet andet hjalp her da de slap op fra den pincilin han plejede at få.. så han fik en der smagte af lort og kunne bare ikke få det i ham..

nu har de heldigvis fået det igen.. så nu er han ked af han kun skal have det 2 gange om dagen (når han er på pincilin)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.