Ens tålmodighed er godt nok lille nogen gange!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. juni 2012

anjamichell@gmail.com

Jeg synes altså at det handler meget om hvad DU tænker, tror, mener og føler.
Hvor er Farens følelser og meninger i alt det her??

Det er jo ikk kun dig der skal ha' et barn.
I er to om det her. Både før under og efter. Og så længe I bor under samme tag og er forældre sammen, så er han ligeså meget Far som du er Mor. Tag det nu roligt og gi' det hele en chance. Brudgom de sidste dage med baby i maven til at glæde dig istedet for at bekymre dig om problemer der slet ikk er der endnu og måske slet ikk kommer.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2012

isabellasmor

samantha1986 skriver:

Jeg har termin i dag, så mine hormoner raser nok ekstra meget, hvilket godt kan gå udover kæresten. Og kan da godt når hormonerne har lagt sig have ondt af ham. Men ikke lige når det hele står på.

Vi kommer fra to vidt forskellige familier, og er også to vidt forskellige mennesker på nogen områder. Hans familie kommer gerne uanmeldt når det passer dem, og de kan også godt blive længe. Hvor imod min familie gerne giver besked inden de kommer, for at høre om det er i orden og om vi nu er hjemme. Jeg har fra starten gjort min kæreste klart at jeg ikke ønsker at folk kommer uanmeldt. man kan altså have en off dag hvor alt ligner lort og hvor man selv også gør det, og så ønsker jeg ikke nogen inden for dørene. Det har hans familie accepteret. Hans far føler sig ikke velkommen pga dette, men er hans problem. I fredags kommer kærestens mor og søster forbi for de skal lige se maven en sidste gang. Sød tanke, men jeg var absolut ikke oplagt da jeg havde ondt over alt. De går så efter en halv time.

Problemet er så at jeg gerne vil prøve at have ham til at forstå at når den lille kommer så dur de uanmeldte besøg ikke. Så må folk skrive eller ringe først, for man kan have et barn der skriger eller man selv bare gerne vil have fred og ro. Min mor sagde til mig at med en lille så er det også nemmere at planlægge noget på dagen fordi man ikke ved hvordan man selv eller den lille har det. Jeg tager det så op med ham, og snakker stille og roligt. Og siger at jeg synes det skal være sådan at folk giver besked inden de kommer, eller vi aftaler noget på dagen, fordi man måske ikke orker besøg. At den med uanmeldte besøg altså ikke dur. Jeg har fuld forståelse for at bedsteforældre gerne vil se den lille, men alt med måde. Hans mor og stedfar bor her i byen, mens mine forældre bor en halv time herfra. Så jeg er godt klar over at hans mor kan ske at komme rendende i tide og utide.

Han bliver sur over at jeg siger det med besøg (har ikke sagt at jeg tror hans mor kommer i tide og utide). Prøver igen at forklare ham at vi altså ikke kan gå ud fra at vi får et nemt barn, og at vi gerne vil have besøg hver dag. men det er som om den ikke siver ind.

han siger at det kan vi tage som det kommer. Og ja kan vi også. men jeg kender ham, og jeg ved at han måske ikke altid vil kunne forstå hvis ikke jeg orker besøg, og det erderfor jeg gerne vil have det snakket igennem inden, for det er noget der går mig lidt på.

Aftalen som er fast er at vi til at begynde med ikke ønsker besøg om aften. Og det er for at lære den lille at kende, og for at finde ud af hvordan aftenritualtet skal være. Og synes vi ikke det er nok kan vi inddrage mere af dagen. Det er vi heldigvis enige om. Men er spændt på at se hvor længe den holder.

Men er det bare helt hen i vejret de ønsker jeg har eller hvad siger I? det er første gang vi skal have barn, så derfor er det så svært at vide hvad man skal gøre osv.

Hej  

Ej hvor kan jeg godt forstå dig! Vi bor også alt for tæt på min familie. Og jeg hader når de kommer uanmeldt!! Jeg lader dem så også forstå at det ikke er specielt fedt når de kommer der ligepludselig når man enten spiser til aften, sidder og ammer og hygger, eller bare vil være sig selv! 

Men de er godt nok ikke helt stoppet med det endnu, selvom det kun sker sjældent nu. 

Og det er da egentlig ligegyldigt om det er pga baby, eller ej. Selvom baby måskebliver nem (som vores datter er) så vil man da stadig være sig selv og gøre sig klar fysisk og psykisk på at få besøg, lave kaffe, spise færdig, fodre af, etc.. Nu er jeg så heller ikke vokset op i et hJem hvor døren stod åben og folk kom og gik som det passede dem, og GUD hvor er jeg gladfor det!! Sådan er det hos min moster, og man føler sig helt fremmed, man aner ikke hvem der kommer ind af døren osv . (ved godt det nok ikke er så ekstremt hos jer) . 

Hmm. Men snak om det. Lige med dette mener jeg at ja det er også hans hjem, men vil han gerne se sin familie hele tiden må han jo mødes med dem eller tage hjem til dem, du skal jo ikke tvinges til noget du ikke orker i dit eget hjem. Ikke på dagsbasis i hvert fald... Det nok bare min mening. 

Men tillykke med jeres baby som venter lige om hjørnet   og held og lykke med det hele 

Anmeld

5. juni 2012

samantha1986

Sjl-msl-Mkl skriver:

Om ikke andet er du nød til og få dem til og forstå at tilog starte med er det altså vigtigt at I som nybagte forældre får tid til og lære jeres lille nye baby at kende. Sig at de gerne må komme på besøg osv men at de VIRKELIG er nød til og ringe eller smse inden. Jeg tror ikke der er nogen børn der er meget glad for uro og mange besøgende i starten - og så må man sgu ligesom dele familiemedlemmerne op, sådan så de ikke allesammen kommer på samme tid.

Jeg har 2 børn. Og jeg delte det også op så alle ikke kom. Faktisk også sådan så jeg til og starte med ikke kom nogen her hjem, men når vi havde overskud til og se nogen tiig vi ud og mødes med dem. Derpå har mine piger på 4 og 1½ år også lært barnevognen og kende. Ang om barnet bliver roligt eller ej, synes jeg det beskriver det meget godt mens det ligger i maven. Min store pige, Malou Selma, var meget rolig. Hun sparkede for ligesom og vise at hun altså stadig var der, og også når man puffede lidt til maven men ellers ikke. Matilde Kirstine, min lille pige, sparkede som hun havde lyst til det. Især når jeg spiste og drak så havde hun det godt derinde.

Uha så ved jeg ikke om jeg får et roligt eller uroligt barn. Nogen dage er der meget gang i hende, andre dage er det kun om aften/nat og morgen jeg mærker hende. Og så kan det være ganske små puf. Så det bliver spændende at se hvad hun bliver.

Vi har lavet den aftale at på sygehuset er det vores forældre og søskende der må komme, men ikke være der i timer. Og den første dag vi er hjemme så vil vi slet ikke have besøg for det er første gang vi er rigtig alene med hende. Og så må folk godt komme på besøg, men de skal give besked. så langt er vi også enige. Men jeg tror vi kommer til at lære at det nok ikke lige er hver dag og hele tiden man har overskud. Og det er der vi er uenige. Men vi må tage det som det kommer. Jeg skal nok sige fra når det bliver for meget for mig. Det gør det så ret hurtigt. men hvis jeg stresser over det så vil den lille jo også gøre det. Og jeg ved der er mange både familie og venner der gerne vil besøge os, men de må bare lære at det må blive i små doser og efter hvornår vi føler for det.

Anmeld

5. juni 2012

samantha1986

Anjamichell skriver:

Jeg synes altså at det handler meget om hvad DU tænker, tror, mener og føler.
Hvor er Farens følelser og meninger i alt det her??

Det er jo ikk kun dig der skal ha' et barn.
I er to om det her. Både før under og efter. Og så længe I bor under samme tag og er forældre sammen, så er han ligeså meget Far som du er Mor. Tag det nu roligt og gi' det hele en chance. Brudgom de sidste dage med baby i maven til at glæde dig istedet for at bekymre dig om problemer der slet ikk er der endnu og måske slet ikk kommer.

Jeg er en person som har brug for at der ikke altid er folk omkring mig, for det stresser mig, og så vil det gå til den lille også. Det har jeg ikke energien til. Samtidig er jeg også klar over hvem der vil stå op med den lille om natten. Og det er også mig. Min kæreste kan sove fra alt, og han er en person der elsker besøg. Så han har også tidligere i forholdet haft svært ved at forstå at jeg ikke har behov for gæster flere gange i løbet af en dag og flere dage i træk. Bare jeg har været på besøg eller haft gæster en dag så skal jeg bare være mig selv nogle dage, og det har han svært ved at forstå.

Og jeg ved at med sådan en lille en så bliver det ikke meget anderledes. Jeg vil stadig have dage hvor jeg ikke vil orke at have folk rendende i tide og utide. Og det er jo så der vi oplever at vi ikke er enige for han kan ikke se problemet.

Anmeld

5. juni 2012

samantha1986

isabellasmor skriver:

Hej  

Ej hvor kan jeg godt forstå dig! Vi bor også alt for tæt på min familie. Og jeg hader når de kommer uanmeldt!! Jeg lader dem så også forstå at det ikke er specielt fedt når de kommer der ligepludselig når man enten spiser til aften, sidder og ammer og hygger, eller bare vil være sig selv! 

Men de er godt nok ikke helt stoppet med det endnu, selvom det kun sker sjældent nu. 

Og det er da egentlig ligegyldigt om det er pga baby, eller ej. Selvom baby måskebliver nem (som vores datter er) så vil man da stadig være sig selv og gøre sig klar fysisk og psykisk på at få besøg, lave kaffe, spise færdig, fodre af, etc.. Nu er jeg så heller ikke vokset op i et hJem hvor døren stod åben og folk kom og gik som det passede dem, og GUD hvor er jeg gladfor det!! Sådan er det hos min moster, og man føler sig helt fremmed, man aner ikke hvem der kommer ind af døren osv . (ved godt det nok ikke er så ekstremt hos jer) . 

Hmm. Men snak om det. Lige med dette mener jeg at ja det er også hans hjem, men vil han gerne se sin familie hele tiden må han jo mødes med dem eller tage hjem til dem, du skal jo ikke tvinges til noget du ikke orker i dit eget hjem. Ikke på dagsbasis i hvert fald... Det nok bare min mening. 

Men tillykke med jeres baby som venter lige om hjørnet   og held og lykke med det hele 

Så dejligt med en der bare fuldt ud forstår en. jeg kan godt se at det kan være svært når man er to vidt forskellige personer, men så må man indordne sig lidt begge to. Og jeg ser ikke noget forkert i at folk lige giver besked at de kommer. For man kan jo være i gang med et eller andet. Han vil nok synes det er træls at skulle tage nogen steder hen uden mig og den lille, men det kan han så blive nødt til nogen gange.

hans familie er sød, men det er jo stadig lidt fremmede mennesker, og de skal ikke se mig når jeg ikke er gjort mig klar, og de skal heller ikke komme i tide og utide, for vi skal til og starte vores egen familie, og lære vores lille datter at kende, og det kan vi jo heller ikke når de konstant kommer.

Min svigermor sagde en dag at de glædede sig til at passe den lille. Og det er jo dejligt. Og de ville gerne passe hende hvis vi skulle i ikea eller bilka eller noget i den stil. Tænkte bare de kan droppe det. Hvis jeg skal nogen steder så skal hun da med mig. Og jeg ville allerhelst aflevere til min egen mor, men er jo nødt til at dele det lige her. Så jeg frygter lidt at de også godt kan presse lidt på for at få lov til at se hende og passe hende osv.

Anmeld

5. juni 2012

th

samantha1986 skriver:

Så dejligt med en der bare fuldt ud forstår en. jeg kan godt se at det kan være svært når man er to vidt forskellige personer, men så må man indordne sig lidt begge to. Og jeg ser ikke noget forkert i at folk lige giver besked at de kommer. For man kan jo være i gang med et eller andet. Han vil nok synes det er træls at skulle tage nogen steder hen uden mig og den lille, men det kan han så blive nødt til nogen gange.

hans familie er sød, men det er jo stadig lidt fremmede mennesker, og de skal ikke se mig når jeg ikke er gjort mig klar, og de skal heller ikke komme i tide og utide, for vi skal til og starte vores egen familie, og lære vores lille datter at kende, og det kan vi jo heller ikke når de konstant kommer.

Min svigermor sagde en dag at de glædede sig til at passe den lille. Og det er jo dejligt. Og de ville gerne passe hende hvis vi skulle i ikea eller bilka eller noget i den stil. Tænkte bare de kan droppe det. Hvis jeg skal nogen steder så skal hun da med mig. Og jeg ville allerhelst aflevere til min egen mor, men er jo nødt til at dele det lige her. Så jeg frygter lidt at de også godt kan presse lidt på for at få lov til at se hende og passe hende osv.

vil lige sige at vi faktisk fik at vide til fødelseforbedrelse at vi skulle sige folk ikke skulle komme uamelt, da den lille har brug for at lære jer at kende og at i lære jeres barn at kende. vi har rigtig mange besøg de første 2 dage, da alle vi se, det fortruder jeg lidt nu, så se evt om I kan dele det lidt ud så evt kun søskende og forældre kommer de første par dage.

Men angår uanmeldt besøg så gør min svigerfar det også og har sagt mange gange at det skal han ikke. 3 gang han gjore det efter jeg havde født, lukkede jeg døren op så det var ham spurgte har vi en aftale? nej men jeg kom lige forbi sagde han så sagde jeg jeg har ikke tid i dag, så du må komme en anden dag og ring lige først tak og så sagde jeg farvel og så lukkede jeg døren og han kørte hjem. nu ringer han altid inden dejligt.

mht til at passe den lille, når der nu er gået 6-9 md. så tror jeg faktisk du synes det ville være dejligt lige at kunne få hjælp til den lille hvis du skal ud og handle, jeg synes personligt at de gange jeg lige har kunne aflever min dreng ved nogen, så har jeg bedre tid til at huske det hele og handle ind i ro og fred.

håber snart i får den lille at se.

Anmeld

5. juni 2012

isabellasmor

samantha1986 skriver:

vores datter er 7 mdr gammel, og er aldrig blevet passet af nogen udover hendes far og mig selv. ... der er ikke nogen der skal passe min lille pige før hun bliver ældre  så kan godt forstå dig, men de folk der har presset på her, har jeg bare smilt til og sagt at det var sødt af dem, men vi passer vores datter selv.. og det har de også accepteret, ikke forstået, men accepteret.. 

og igen jamen jeg synes lige med dette, at det er svært at gå på kompromis, jeg synes egentlig heller ikke det er fair hvis du skal sige fint så lad dem komme uanmeldt i den og den tidsperiode, for hvis du ikke vil have folk kommer uanmeldt, så må din kæreste acceptere det. for eller ville det ( i hvert fald for mig) være en meget stor personlig grænse der var overskredet, og det tror jeg ikke det er for din kæreste at UNDVÆRRE uanmeldt besøg, hvis du forstår? hehe. i må simpelthen stille og roligt fortælle hans familie at de må ringe før de kommer. basta. 

det ville jeg ha gjort. 

held og lykke 

Anmeld

5. juni 2012

samantha1986

th skriver:

vil lige sige at vi faktisk fik at vide til fødelseforbedrelse at vi skulle sige folk ikke skulle komme uamelt, da den lille har brug for at lære jer at kende og at i lære jeres barn at kende. vi har rigtig mange besøg de første 2 dage, da alle vi se, det fortruder jeg lidt nu, så se evt om I kan dele det lidt ud så evt kun søskende og forældre kommer de første par dage.

Men angår uanmeldt besøg så gør min svigerfar det også og har sagt mange gange at det skal han ikke. 3 gang han gjore det efter jeg havde født, lukkede jeg døren op så det var ham spurgte har vi en aftale? nej men jeg kom lige forbi sagde han så sagde jeg jeg har ikke tid i dag, så du må komme en anden dag og ring lige først tak og så sagde jeg farvel og så lukkede jeg døren og han kørte hjem. nu ringer han altid inden dejligt.

mht til at passe den lille, når der nu er gået 6-9 md. så tror jeg faktisk du synes det ville være dejligt lige at kunne få hjælp til den lille hvis du skal ud og handle, jeg synes personligt at de gange jeg lige har kunne aflever min dreng ved nogen, så har jeg bedre tid til at huske det hele og handle ind i ro og fred.

håber snart i får den lille at se.

Vi missede desværre fødselsforberedelse, men det skulle vi da have været til, for så var det kommet fra andre end mig. Men det kan jeg jo så fortælle ham at jeg har fået at vide herinde.

Hi hi det var sku smart at gøre det sådan. Så måtte han lære det på den hårde måde. Jeg er desværre ikke god til sådan noget. Jeg kunne i stedet finde på ikke at åbne, men kunne være at jeg skulle bruge den der i stedet for, for så får de jo ren besked. Jeg er også bange for at vi vil få for mange besøg så vi ikke kan nyde den lille. Og min lillesøster giver udtryk for at det er vigtigt vi også får tid selv og ikke for mange besøg. Det var de glade for da de fik barn.

Anmeld

5. juni 2012

samantha1986

isabellasmor skriver:

vores datter er 7 mdr gammel, og er aldrig blevet passet af nogen udover hendes far og mig selv. ... der er ikke nogen der skal passe min lille pige før hun bliver ældre  så kan godt forstå dig, men de folk der har presset på her, har jeg bare smilt til og sagt at det var sødt af dem, men vi passer vores datter selv.. og det har de også accepteret, ikke forstået, men accepteret.. 

og igen jamen jeg synes lige med dette, at det er svært at gå på kompromis, jeg synes egentlig heller ikke det er fair hvis du skal sige fint så lad dem komme uanmeldt i den og den tidsperiode, for hvis du ikke vil have folk kommer uanmeldt, så må din kæreste acceptere det. for eller ville det ( i hvert fald for mig) være en meget stor personlig grænse der var overskredet, og det tror jeg ikke det er for din kæreste at UNDVÆRRE uanmeldt besøg, hvis du forstår? hehe. i må simpelthen stille og roligt fortælle hans familie at de må ringe før de kommer. basta. 

det ville jeg ha gjort. 

held og lykke 

Sådan har jeg det også. Jeg vil heller ikke have hende passet. Og slet ikke hvis jeg kan undgå det. Og jeg får sikkert nogle bedsteforældre på nakken men sådan er det. Vi havde snakket om at skulle i cirkus i juli måned, for det har jeg aldrig været. Men det har jeg trukket i land for hun skal ikke passes. Så kan vi tage i cirkus når hun er gammel nok til at komme med. Vigtigere er det heller ikke. Og der kan jeg godt opleve at især svigerforældrene ryster på hovedet af mig. Men det må de bare gøre.

Når man ikke er vild med uanmeldt besøg så overskrider det bestemt ens grænse. Og jeg kan godt forstå det er svært for folk som ikke har det sådan, at forstå det. Men vi er forskellige. Og hvad koster det lige folk at lave et opkald og høre om vi har tid og lyst. Og det synes jeg er det mindste folk kan gøre. Det gør jeg også selv.

Anmeld

5. juni 2012

isabellasmor

samantha1986 skriver:

Sådan har jeg det også. Jeg vil heller ikke have hende passet. Og slet ikke hvis jeg kan undgå det. Og jeg får sikkert nogle bedsteforældre på nakken men sådan er det. Vi havde snakket om at skulle i cirkus i juli måned, for det har jeg aldrig været. Men det har jeg trukket i land for hun skal ikke passes. Så kan vi tage i cirkus når hun er gammel nok til at komme med. Vigtigere er det heller ikke. Og der kan jeg godt opleve at især svigerforældrene ryster på hovedet af mig. Men det må de bare gøre.

Når man ikke er vild med uanmeldt besøg så overskrider det bestemt ens grænse. Og jeg kan godt forstå det er svært for folk som ikke har det sådan, at forstå det. Men vi er forskellige. Og hvad koster det lige folk at lave et opkald og høre om vi har tid og lyst. Og det synes jeg er det mindste folk kan gøre. Det gør jeg også selv.

præcis, jamen vi er fuldstændig enige 

og så må folk jo bare ryste på hovedet, altså, værre er det jo ikke 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.