Ens tålmodighed er godt nok lille nogen gange!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. juni 2012

samantha1986

Anjamichell skriver:

Jeg synes du gør det lidt negativt allerede fra begyndelsen. Hvem si'r det bli'r hårdt?? Hvem si'r du ikk bare får et nemt barn du har lyst til at vise frem fordi du er stolt??
Måske er det sådan din mand tænker. At han glæder sig helt vildt til at vise baby frem og måske også har brug for at se sin familie lidt mere i hans eget hjem??

Man er jo to om at bo sammen og dermed også to om at have en mening der skal høres. I skal jo tage hensyn begge to :-)

Jeg synes du skal ta' det lidt afslappet og vente med at bekymre dig til bæbsen er der og hverdagen går igang :-)

De gange jeg har givet udtryk overfor venner at det måske er et nemt barn vi får så har jeg fået at vide at det jo altså ikke er sikkert. SÅ jeg tør ikke tro på noget. Men jeg kender mig selv så godt at jeg ved det vil irritere mig hvis folk ikke givet besked først inden de kommer. For det gør det allerede nu. Jeg kan ikke tillade mig at have en dag hvor det roder for hvis nu hans familie står her. 

Og når den lille kommer vil jeg også godt kunne foretage mig noget uden at skulle tage hensyn til at detmåske kommer nogen. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2012

samantha1986

StineW79 skriver:

Her har det altid været sådan at kommer folk uanmeldt og vi ik har lyst til besøg, så kommer folk bare ik ind!! Hader når folk kommer uanmeldt!! Vh stine

Sådan har jeg det også. Men min kæreste ville invitere folk ind alligevel. Og det er der det kan gå galt. Han synes det er vildt uhøfligt de ikke bliver inviterer ind hvor jeg tænker de jo bare kunne have givet besked først v

Anmeld

4. juni 2012

samantha1986

Babymor2010 skriver:

Ja selvfølgelig skal de have lov til at se baby, men vent og se til du har født  Måske det slet ikke bliver så slemt som du frygter 

Det håbet jeg ikke. Men ellers må jeg bare sige fra. Men hans mor har bare meldt ud at vi skulle forvente at se dem mere nu den lille konmet

Anmeld

4. juni 2012

Missq4

samantha1986 skriver:

De gange jeg har givet udtryk overfor venner at det måske er et nemt barn vi får så har jeg fået at vide at det jo altså ikke er sikkert. SÅ jeg tør ikke tro på noget. Men jeg kender mig selv så godt at jeg ved det vil irritere mig hvis folk ikke givet besked først inden de kommer. For det gør det allerede nu. Jeg kan ikke tillade mig at have en dag hvor det roder for hvis nu hans familie står her. 

Og når den lille kommer vil jeg også godt kunne foretage mig noget uden at skulle tage hensyn til at detmåske kommer nogen. 

det med at det roder det lære man ret hurtig at lade være og at det er okay at det roder lidt og det gør venner og familie også min mor kunne så godt finde på lige at hjælpe lidt med evt. opvask og vaks tøj og sådan noget så kommer de for tit kan du jo bare sætte dem i gang med noget hehe

Anmeld

4. juni 2012

MortilElias2010

Vi var heldigvis fuldstændig enige om det herhjemme da vi fik Elias. Så syntes det er helt i orden at du stiller de forudsætninger. Hans familie ringer og giver besked, mens min mor er sådan een der ringer fem minutter før hun er her eller også kommer hun en time for sent til den aftalte tid, det er en værre kamp med hende så bølgerne er tit gået højt mellem os, men det er bare een ting hun skal forstå. At fløjten ikke bare spiller for hendes skyld og hendes behov. Hun kom jo også uanmeldt på familieafdelingen sammen med mine søskende fordi de skulle jo se vores lille, men klokken 20 fordi det lige passede hende og har fire søskende som ikke kunne komme samtidigt så det skete som vinden blæste og det endte hele tiden ud i at han sov hver gang de så ham (han sov MEGET) men vi nægtede at vække ham for hendes skyld. Husker dog ikke specifikt at hun bad os om det. Og så i et tidsrum hvor vi bare gerne lige ville se nyhederne, så vi kunne fælge med i verden udenfor. Det blev ikke til noget. Så forstår dig så inderligt godt og håber at han kan se det samme som dig snarest, for selvom vores dreng var en ligetil drengebasse, skulle vi jo stadigvæk finde ud af vores nye dagsrytme og vores nye roller og trængte til ro. Håber han indser det med tiden. 

Anmeld

4. juni 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79
samantha1986 skriver:

Sådan har jeg det også. Men min kæreste ville invitere folk ind alligevel. Og det er der det kan gå galt. Han synes det er vildt uhøfligt de ikke bliver inviterer ind hvor jeg tænker de jo bare kunne have givet besked først v

Her er kærsten heldigvis enig og folk har efter 10 år lært ik at komme uanmeldt!! Vh stine

Anmeld

4. juni 2012

samantha1986

Missq4 skriver:

det med at det roder det lære man ret hurtig at lade være og at det er okay at det roder lidt og det gør venner og familie også min mor kunne så godt finde på lige at hjælpe lidt med evt. opvask og vaks tøj og sådan noget så kommer de for tit kan du jo bare sætte dem i gang med noget hehe

Ja det med rod kommer man nok over. Men jeg vil blive overrasket den dag det sker, for jeg er virkelig et rengøringsfreak. kan ikke have mit hjem ikke ser ordenlig ud. Men man kommer nok til at prioritere anderledes med en lille en

Anmeld

4. juni 2012

samantha1986

MortilElias2010 skriver:

Vi var heldigvis fuldstændig enige om det herhjemme da vi fik Elias. Så syntes det er helt i orden at du stiller de forudsætninger. Hans familie ringer og giver besked, mens min mor er sådan een der ringer fem minutter før hun er her eller også kommer hun en time for sent til den aftalte tid, det er en værre kamp med hende så bølgerne er tit gået højt mellem os, men det er bare een ting hun skal forstå. At fløjten ikke bare spiller for hendes skyld og hendes behov. Hun kom jo også uanmeldt på familieafdelingen sammen med mine søskende fordi de skulle jo se vores lille, men klokken 20 fordi det lige passede hende og har fire søskende som ikke kunne komme samtidigt så det skete som vinden blæste og det endte hele tiden ud i at han sov hver gang de så ham (han sov MEGET) men vi nægtede at vække ham for hendes skyld. Husker dog ikke specifikt at hun bad os om det. Og så i et tidsrum hvor vi bare gerne lige ville se nyhederne, så vi kunne fælge med i verden udenfor. Det blev ikke til noget. Så forstår dig så inderligt godt og håber at han kan se det samme som dig snarest, for selvom vores dreng var en ligetil drengebasse, skulle vi jo stadigvæk finde ud af vores nye dagsrytme og vores nye roller og trængte til ro. Håber han indser det med tiden. 

Uha det er bare træls sådan noget. Især når man er enige om hvordan tingene skal være, men så bliver det ikke helt sådan fordi personer omkring en gør lige det modsatte. Men I fik det til at fungere alligevel.

Jeg håber og tror også at han bliver klogere når hun kommer. Vi har i mange år bare været os to som vi har skulle tage hensyn til, og det skal vi snart vænne os til at det ikke er sådan og det kræver tilvænning.

Anmeld

4. juni 2012

samantha1986

StineW79 skriver:

Her er kærsten heldigvis enig og folk har efter 10 år lært ik at komme uanmeldt!! Vh stine

Det har de fleste også lært her. Og det havde hans mor egentlig også. men det har været som om siden jeg blev gravid at de mener de kan tillade sig det, for når den lille kommer så vil vi komme til at se dem mere. Ja det kommer vi nok til, men så er det på vores præmisser og ikke deres.

Anmeld

4. juni 2012

Sjl-msl-Mkl

samantha1986 skriver:

Det har de fleste også lært her. Og det havde hans mor egentlig også. men det har været som om siden jeg blev gravid at de mener de kan tillade sig det, for når den lille kommer så vil vi komme til at se dem mere. Ja det kommer vi nok til, men så er det på vores præmisser og ikke deres.

Om ikke andet er du nød til og få dem til og forstå at tilog starte med er det altså vigtigt at I som nybagte forældre får tid til og lære jeres lille nye baby at kende. Sig at de gerne må komme på besøg osv men at de VIRKELIG er nød til og ringe eller smse inden. Jeg tror ikke der er nogen børn der er meget glad for uro og mange besøgende i starten - og så må man sgu ligesom dele familiemedlemmerne op, sådan så de ikke allesammen kommer på samme tid.

Jeg har 2 børn. Og jeg delte det også op så alle ikke kom. Faktisk også sådan så jeg til og starte med ikke kom nogen her hjem, men når vi havde overskud til og se nogen tiig vi ud og mødes med dem. Derpå har mine piger på 4 og 1½ år også lært barnevognen og kende. Ang om barnet bliver roligt eller ej, synes jeg det beskriver det meget godt mens det ligger i maven. Min store pige, Malou Selma, var meget rolig. Hun sparkede for ligesom og vise at hun altså stadig var der, og også når man puffede lidt til maven men ellers ikke. Matilde Kirstine, min lille pige, sparkede som hun havde lyst til det. Især når jeg spiste og drak så havde hun det godt derinde.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.