Jeg har termin i dag, så mine hormoner raser nok ekstra meget, hvilket godt kan gå udover kæresten. Og kan da godt når hormonerne har lagt sig have ondt af ham. Men ikke lige når det hele står på.
Vi kommer fra to vidt forskellige familier, og er også to vidt forskellige mennesker på nogen områder. Hans familie kommer gerne uanmeldt når det passer dem, og de kan også godt blive længe. Hvor imod min familie gerne giver besked inden de kommer, for at høre om det er i orden og om vi nu er hjemme. Jeg har fra starten gjort min kæreste klart at jeg ikke ønsker at folk kommer uanmeldt. man kan altså have en off dag hvor alt ligner lort og hvor man selv også gør det, og så ønsker jeg ikke nogen inden for dørene. Det har hans familie accepteret. Hans far føler sig ikke velkommen pga dette, men er hans problem. I fredags kommer kærestens mor og søster forbi for de skal lige se maven en sidste gang. Sød tanke, men jeg var absolut ikke oplagt da jeg havde ondt over alt. De går så efter en halv time.
Problemet er så at jeg gerne vil prøve at have ham til at forstå at når den lille kommer så dur de uanmeldte besøg ikke. Så må folk skrive eller ringe først, for man kan have et barn der skriger eller man selv bare gerne vil have fred og ro. Min mor sagde til mig at med en lille så er det også nemmere at planlægge noget på dagen fordi man ikke ved hvordan man selv eller den lille har det. Jeg tager det så op med ham, og snakker stille og roligt. Og siger at jeg synes det skal være sådan at folk giver besked inden de kommer, eller vi aftaler noget på dagen, fordi man måske ikke orker besøg. At den med uanmeldte besøg altså ikke dur. Jeg har fuld forståelse for at bedsteforældre gerne vil se den lille, men alt med måde. Hans mor og stedfar bor her i byen, mens mine forældre bor en halv time herfra. Så jeg er godt klar over at hans mor kan ske at komme rendende i tide og utide.
Han bliver sur over at jeg siger det med besøg (har ikke sagt at jeg tror hans mor kommer i tide og utide). Prøver igen at forklare ham at vi altså ikke kan gå ud fra at vi får et nemt barn, og at vi gerne vil have besøg hver dag. men det er som om den ikke siver ind.
han siger at det kan vi tage som det kommer. Og ja kan vi også. men jeg kender ham, og jeg ved at han måske ikke altid vil kunne forstå hvis ikke jeg orker besøg, og det erderfor jeg gerne vil have det snakket igennem inden, for det er noget der går mig lidt på.
Aftalen som er fast er at vi til at begynde med ikke ønsker besøg om aften. Og det er for at lære den lille at kende, og for at finde ud af hvordan aftenritualtet skal være. Og synes vi ikke det er nok kan vi inddrage mere af dagen. Det er vi heldigvis enige om. Men er spændt på at se hvor længe den holder.
Men er det bare helt hen i vejret de ønsker jeg har eller hvad siger I? det er første gang vi skal have barn, så derfor er det så svært at vide hvad man skal gøre osv.