Bedste løberåd til en nybegynder!! :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. juni 2012

henh01

AnneBJ skriver:

Nej først imorgen

Jeg kan ikke finde en der kun hedder 5k run.. hedder den andet, eller hvordan ser ikonet ud?

det er et orange logo Ja det hedder 5k run og koster 18 kr

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2012

Amagerpigen82

AnneBJ skriver:

Okay, så nu her hvor jeg bare starter op, men gerne vil tabe mig også vil en müslibar eller banan + et glas mælk være fint når jeg kommer hjem, og så hovedmåltid en times tid efter? Hvis jeg nu gerne vil løbe efter aftensmaden, kan jeg vel nøjes med "mellemmåltidet"?

hejsa. Hvis du vil tabe dig så glem alt om at spise efter løb. Med mindre det er et alm måltid. Hvis du løber såkorte distancer og så spiser  mere end normalt vil du tage på.

Det med at få hurtige kulhydrater og protein begynder først at give mening når du begynder på hårde lange træningspas (fx 10km i træk).

Held og lylykke

Anmeld

6. juni 2012

henh01

Jeg kan nu konstatere, at det vigtigste redskab er dine sko!

Jeg har netop købt nye løbesko og skulle lige afprøve dem. Løb 20 min i streg for første gang, og HELT UDEN nogen problemer.. Var dårlig nok forpustet.. Løbesko er alfa omega

Anmeld

6. juni 2012

AnneBJ

henh01 skriver:

Jeg kan nu konstatere, at det vigtigste redskab er dine sko!

Jeg har netop købt nye løbesko og skulle lige afprøve dem. Løb 20 min i streg for første gang, og HELT UDEN nogen problemer.. Var dårlig nok forpustet.. Løbesko er alfa omega

Jeg var ude igår, og var også overrasket over hvor længe af gangen jeg kunne løbe og over at jeg ikke havde NOGEN steder imens - overhovedet!!
SÅ fedt! 

Anmeld

6. juni 2012

Giraffen

AnneBJ skriver:

Overskriften siger det meste, men hvad er dit bedste råd til en løbe-nybegynder? Alt har interesse; mad (hvornår i forhold til løbeturen fx), påklædning, vejr, distance, musik osv!

hvis du har mulighed for det vil jeg anbefale at løbe i skove eller andre steder md blødt underlag, så minimerer du risikoen for skindebensbetændelse - og det er altså bare en dræber for løbemotivation pga smerte 

Anmeld

6. juni 2012

AnneBJ

Giraffen skriver:

hvis du har mulighed for det vil jeg anbefale at løbe i skove eller andre steder md blødt underlag, så minimerer du risikoen for skindebensbetændelse - og det er altså bare en dræber for løbemotivation pga smerte 

Jeg har bl.a. løbet på en lang grussti igår, men også skov og asfalt. Jeg syntes ikke der var forskel at mærke, før mine ben blev trætte - da var det nemmest at stå fast på asfalten. Men jeg vil helt sikker tænke over, at løbe de "bløde" steder også - skinnebensbetændelse gør nas!!

Tak for dit råd!

Anmeld

6. juni 2012

AnneBJ

Amagerpigen82 skriver:

hejsa. Hvis du vil tabe dig så glem alt om at spise efter løb. Med mindre det er et alm måltid. Hvis du løber såkorte distancer og så spiser  mere end normalt vil du tage på.

Det med at få hurtige kulhydrater og protein begynder først at give mening når du begynder på hårde lange træningspas (fx 10km i træk).

Held og lylykke

Tak!

Det giver jo sefølgelig meget god mening, min tur igår forbrændte fx ca. 280 kcal, så det kan ikke nytte ejg spiser helt vildt

Jeg tror det vil passe mig fint at løbe omkring halv otte om aftenen, vi spiser tidligt pga. vores søn, så jeg er ikke sådan vildt fyldt i maven der ved otte tiden. Normalvis spiser jeg lidt omkring kl. 9, netop fordi vi har spist så tidligt, så det kan jeg jo fortsætte med, når jeg kommer hjem fra turen!  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.