Bedste løberåd til en nybegynder!! :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.306 visninger
36 svar
0 synes godt om
4. juni 2012

AnneBJ

Overskriften siger det meste, men hvad er dit bedste råd til en løbe-nybegynder? Alt har interesse; mad (hvornår i forhold til løbeturen fx), påklædning, vejr, distance, musik osv!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2012

henh01

køb en mobil holder til armen.

Og download app'en 5k run - koster 18 kr men er virkelig et godt løbeprogram.

Anmeld

4. juni 2012

AnneBJ

henh01 skriver:

køb en mobil holder til armen.

Og download app'en 5k run - koster 18 kr men er virkelig et godt løbeprogram.

Tak!

Så lige i dit andet indlæg at du ret hurtigt er kommet op på 5 km Så sejt!! Hvad gør den app? Og hvad koster en mobilholder? 

Anmeld

4. juni 2012

Kloster

Hej.

Hvis du starter fra 0 af, er mit allerbedst råd at løbe efter i Form's begynderprogram 0-5 km på 12 uger. Det tager tid og det er vigtigt at få lede, sener, muskler og ledbånd oparbejdet også.

Næste gode råd er gode løbesko efter en test.

Hvad du løber i og hvornår er helt op til dig som person.

Små fif jeg synes er nødvendigt for mig er varieret musik. Skifter musik ca hver 2. måned. Jeg skal have læbepomade på, inden jeg løber, ellers tører mine læber helt ud. Også skal jeg have 1 stk frisk sukkerfrit tyggegummi i munden og 1 i lommen (til hvis jeg taber det i munden. Hæ hæ...) Tyggegummiet gør, at jeg automatisk producere lidt extra spyt og ikke behøver drikke, mens jeg løber. Dog er jeg nødt til at drikke hvis der er over 25 grader ca.

Og god sports bh..

Ergo.... Gode løbesko, Begynderprogram på 12 uger og god sportsbh. Jeps, så er du klar

Anmeld

4. juni 2012

AnneBJ

Kloster skriver:

Hej.

Hvis du starter fra 0 af, er mit allerbedst råd at løbe efter i Form's begynderprogram 0-5 km på 12 uger. Det tager tid og det er vigtigt at få lede, sener, muskler og ledbånd oparbejdet også.

Næste gode råd er gode løbesko efter en test.

Hvad du løber i og hvornår er helt op til dig som person.

Små fif jeg synes er nødvendigt for mig er varieret musik. Skifter musik ca hver 2. måned. Jeg skal have læbepomade på, inden jeg løber, ellers tører mine læber helt ud. Også skal jeg have 1 stk frisk sukkerfrit tyggegummi i munden og 1 i lommen (til hvis jeg taber det i munden. Hæ hæ...) Tyggegummiet gør, at jeg automatisk producere lidt extra spyt og ikke behøver drikke, mens jeg løber. Dog er jeg nødt til at drikke hvis der er over 25 grader ca.

Og god sports bh..

Ergo.... Gode løbesko, Begynderprogram på 12 uger og god sportsbh. Jeps, så er du klar

Tak for dine gode råd!

Jeg har lige i dag købt løbesko, efter kyndig vejledning i en sportsforretning. En sportsBH har jeg - hvor god den er, er jeg ikke helt klar over, så jeg afprøver den og ser hvad jeg synes.

Mht. musik har jeg lige lagt nyt på min MP3'er - noget med tempo, men som jeg gider at høre. Mit begyndertempo er jo ikke det vildeste, så jeg tænker det er vigtigere at det er noget musik jeg kan lide at høre

Godt fif med tyggegummiet - det vil jeg helt klare prøve!

Hvornår startede du og hvor langt kan du løbe? Jeg starter fuldstændig fra 0, og har været i tvivl om hvilket program jeg skulle følge, da jeg også har fundet et i "Alt for damerne", men nu tager jeg I forms!

Tak! 

Anmeld

4. juni 2012

henh01

AnneBJ skriver:

Tak!

Så lige i dit andet indlæg at du ret hurtigt er kommet op på 5 km Så sejt!! Hvad gør den app? Og hvad koster en mobilholder? 

Det er en app der påstår at man kan lære at løbe 5 km på 8 uger..

Første gang man er ude løber man 1 min, går 1½ min og gentager dette 6 gange, næste gang 8 gange, gangen efter er det 2 min løb og 2½ min gå osv på den måde øger man hele tiden den tid man løber og man løber jo dermed ekstra

For mig var det en skide god motivation at der er tid på og en der siger: nu må du gå, nu skal du løbe osv.

En mobil holder koster 200 kr i sportsbutikkerne, men jeg har ladet mig fortælle at man kan få dem på nettet for under 100 kr. Jeg har stadig ikke fået købt mig en, og det er mega irriterende

Anmeld

4. juni 2012

AnneBJ

henh01 skriver:

Det er en app der påstår at man kan lære at løbe 5 km på 8 uger..

Første gang man er ude løber man 1 min, går 1½ min og gentager dette 6 gange, næste gang 8 gange, gangen efter er det 2 min løb og 2½ min gå osv på den måde øger man hele tiden den tid man løber og man løber jo dermed ekstra

For mig var det en skide god motivation at der er tid på og en der siger: nu må du gå, nu skal du løbe osv.

En mobil holder koster 200 kr i sportsbutikkerne, men jeg har ladet mig fortælle at man kan få dem på nettet for under 100 kr. Jeg har stadig ikke fået købt mig en, og det er mega irriterende

Det lyder smart - dog er jeg i tvivl om, om jeg overhovedet kan løbe i ét minut.... 

Er der lyd på, så man putter øredimser i telefonen og så får instrukser? Og kan man i såfald høre musik imens, fx fra en almindelig selvlavet afspilningsliste.. ?

Hvis jeg vælger at bruge appen skal jeg helt sikkert have mig sådan en holder, jeg googlede lige hurtigt og fandt lidt forskelligt, fx denne

http://www.crazysport.dk/armholder-til-smartphone-iphone-ipod/

Anmeld

4. juni 2012

henh01

AnneBJ skriver:

Det lyder smart - dog er jeg i tvivl om, om jeg overhovedet kan løbe i ét minut.... 

Er der lyd på, så man putter øredimser i telefonen og så får instrukser? Og kan man i såfald høre musik imens, fx fra en almindelig selvlavet afspilningsliste.. ?

Hvis jeg vælger at bruge appen skal jeg helt sikkert have mig sådan en holder, jeg googlede lige hurtigt og fandt lidt forskelligt, fx denne

ja der er lyd på, og du kan sagtens høre den selvom der er musik på

Anmeld

4. juni 2012

henh01

AnneBJ skriver:

og du kan godt løbe 1 min.. Det er pisse hårdt men du kan godt gennemfører

Anmeld

4. juni 2012

AnneBJ

henh01 skriver:

ja der er lyd på, og du kan sagtens høre den selvom der er musik på

Super godt - så jeg afspiller bare musik som vanligt og sætter også appen igang? (jeg er ikke heeeelt vildt inde i min smartphone endnu )

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.