AnneBJ skriver:
Tak for dit råd - jeg er sikker på det er rigtig godt, men det er desværre ikke en mulighed for mig.
Hvad gør du i forhold til mad? Spiser inden, efter, slet ikke? Og er der noget der godt/skidt at spise? (ikke ifht. vægttab mm., det er jeg inde i, men jeg har fx læst at det skulle være vildt godt at spise havregryn efter en løbetur?)
Havregryn er sikkert udmærket. Princippet er bare, at man skal have nogle hurtige kulhydrater (og gerne lidt protein, fx et glas mælk) lige efter træning og så gerne et hovedmåltid indenfor en time ca efter træning. Havregryn er udmærkede hurtige kulhydrater. Jeg plejer at spise en banan eller evt en müslibar, hvis det er det, jeg har. I forhold til før træning sørger jeg vigtigst af alt for at have drukket godt med væske i timerne inden (helst bare hele dagen). Undlad dog at drikke for meget i timen op til løbeturen, ellers skal du bare tisse

Du kan se på farven på urinen, om du har drukket nok
I forhold til kosten er det nok ikke så utroligt vigtigt at spise lige efter træningen lige for dig endnu, da du stadig er ved at komme igang (gå/løb), men det skader jo ikke at få nogle gode vaner

Hvis du er interesseret i at tabe dig skal du passe på med ikke at ryge i sukkerfælder såsom 0,5 L Mathilde kakao efter løbeturen...
Hmm.. Sidder lige på mobilen, men tror, jeg fik det meste med
Anmeld