Bedste løberåd til en nybegynder!! :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. juni 2012

henh01

AnneBJ skriver:

Super godt - så jeg afspiller bare musik som vanligt og sætter også appen igang? (jeg er ikke heeeelt vildt inde i min smartphone endnu )

Ja og så kan du downloade Endomondo som beregner din rute og siger hvor langt du har løbet på hvilken tid, hvormeget du har forbrændt osv.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2012

AnneBJ

henh01 skriver:

og du kan godt løbe 1 min.. Det er pisse hårdt men du kan godt gennemfører

Årh sødt af dig - jamen måske, altså jeg har faktisk ingen ide om det! Men jeg tror jeg vil forsøge så! Hvis det er alt for hårdt (tænker især på mine lidt udsatte knæ) så kan jeg altid vælge et mere skånsomt "program".. 

Hvor langt kan du løbe nu, og hvor længe har du været igang?

Anmeld

4. juni 2012

AnneBJ

henh01 skriver:

Ja og så kan du downloade Endomondo som beregner din rute og siger hvor langt du har løbet på hvilken tid, hvormeget du har forbrændt osv.

Tjek! Den hentede jeg igår Så den sætter jeg også igang?

Anmeld

4. juni 2012

henh01

AnneBJ skriver:

Tjek! Den hentede jeg igår Så den sætter jeg også igang?

Ja og den dæmper også musikken og fortæller dig for hver km du har løbet. Det gover motivation

Anmeld

4. juni 2012

AnneBJ

henh01 skriver:

Ja og den dæmper også musikken og fortæller dig for hver km du har løbet. Det gover motivation

Cool! 

Anmeld

4. juni 2012

henh01

AnneBJ skriver:

Årh sødt af dig - jamen måske, altså jeg har faktisk ingen ide om det! Men jeg tror jeg vil forsøge så! Hvis det er alt for hårdt (tænker især på mine lidt udsatte knæ) så kan jeg altid vælge et mere skånsomt "program".. 

Hvor langt kan du løbe nu, og hvor længe har du været igang?

Du kan jo prøve at løbe et min. og så hvis du ikke kan så start med 30 sek og gå de sidste 30 sek længere og så næste gang du løber så løber du 45 sek hver gang.

Jeg startede 1. maj og skal løbe 20 min i streg næste gang (i aften på løbebånd hvis jeg kan tage mig sammen ) Sidst løb jeg 15 min, gik 5 min og løb 5 min. Kommer op på 5 km til 5,3 km. inkl opvarmning og cooldown som også er med i programmet.

Jeg løber dog mere end hvad de anbefaler i programmet, er oppe på i hvert fald 5 gange om ugen.

Anmeld

4. juni 2012

AnneBJ

henh01 skriver:

Du kan jo prøve at løbe et min. og så hvis du ikke kan så start med 30 sek og gå de sidste 30 sek længere og så næste gang du løber så løber du 45 sek hver gang.

Jeg startede 1. maj og skal løbe 20 min i streg næste gang (i aften på løbebånd hvis jeg kan tage mig sammen ) Sidst løb jeg 15 min, gik 5 min og løb 5 min. Kommer op på 5 km til 5,3 km. inkl opvarmning og cooldown som også er med i programmet.

Jeg løber dog mere end hvad de anbefaler i programmet, er oppe på i hvert fald 5 gange om ugen.

Øj du er sej!!! 

Jeg henter den nu her, og så prøver jeg som du siger at se om jeg kan holde til det, og ellers må jeg skære lidt ned!! Jeg har ikke travlt, NU skal det bare være

Anmeld

4. juni 2012

henh01

AnneBJ skriver:

Øj du er sej!!! 

Jeg henter den nu her, og så prøver jeg som du siger at se om jeg kan holde til det, og ellers må jeg skære lidt ned!! Jeg har ikke travlt, NU skal det bare være

skal du ud og løbe i dag så?

Anmeld

4. juni 2012

AnneBJ

henh01 skriver:

skal du ud og løbe i dag så?

Nej først imorgen

Jeg kan ikke finde en der kun hedder 5k run.. hedder den andet, eller hvordan ser ikonet ud?

Anmeld

4. juni 2012

Bak

AnneBJ skriver:

Overskriften siger det meste, men hvad er dit bedste råd til en løbe-nybegynder? Alt har interesse; mad (hvornår i forhold til løbeturen fx), påklædning, vejr, distance, musik osv!

Ser ud til at være nogle gode tips, der allerede er skrevet Jeg er selv lidt en løbenørd En enkelt ting, der ikke er nævnt, som jeg lige kom i tanke om: lav en aftale med en ven/veninde engang imellem, så du får noget socialt i forbindelse med løb også. Det kan være en kæmpe hjælp hvis du har en løbeaftale en gang om ugen fx. Noget af det sværeste i starten er at bevare motivationen, for det tager alligevel nogle uger før man synes det er rigtigt sjovt Hvis du har nogle andre spørgsmål kan du bare spørge!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.