2 ugers ferie !!! ? kun 1½ år gammel !

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. juni 2012

FruK

Maja88 skriver:

men i mine øjne er det stadig barnets far..........

tænk hvis vi stod i den situation som kvinder.. vi ville da også se vores barn

Faktisk skriver hun også, at han hellere end gerne må barnet flere gange om ugen for hendes skyld, så de kan lære hinanden at kende. 

Uanset at han er barnets biologiske far, så kender barnet ham jo altså ikke som det er lige nu. Og det lyder da som om han selv har taget det valg allerede under graviditeten.

Jeg ser ingen steder at mor vil forhindre far i at se barnet. Bare ikke i to uger i træk, før de har lært hinanden at kende. Og det synes jeg egentlig er ok stort efter at have læst at han bl.a. har sagt at han håbede barnet døde!! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2012

sandramor

Ja det var så faderen til mit barn der har sagt det og ikke hendes

Men ja kan kun være enig med dig

Jeg er lige som anonym ikke ude på at holde faderen fra vores barn.... Selvom jeg sys det er svært at overlade mit barn til en som helst så barnet var død undervejs i graviditeten....

Og nej til Maja88 .... Ja men ja det er faderen til hendes barn... Men nu er det jo ikke ham og hans behov hun skal tænke på ... Men sit barn og så er det sku egentlig bare synd hvis faderen føler han ikke får sine behov opfyldt...

Anmeld

6. juni 2012

FruK

sandramor skriver:

Jeg er lige som anonym ikke ude på at holde faderen fra vores barn.... Selvom jeg sys det er svært at overlade mit barn til en som helst så barnet var død undervejs i graviditeten....

Og nej til Maja88 .... Ja men ja det er faderen til hendes barn... Men nu er det jo ikke ham og hans behov hun skal tænke på ... Men sit barn og så er det sku egentlig bare synd hvis faderen føler han ikke får sine behov opfyldt...

Undskyld, det har jeg blandet sammen så. 

Anmeld

6. juni 2012

Pige2009

BrightStar skriver:

Ja, det må være meget stressende med en 7/7 ordning for barnet. Kommer vores datter om 4 år og selv giver udtryk for at hun gerne vil prøve det, så tager vi den til den tid, men pt. er hun en lidt følsom lille pige, der helst ikke skal have de store forandringer i hverdagen. 

Derfor argumenterede jeg også kraftigt for, at det er så vigtigt at hun har en fast base. 

Det er jo ofte børnene der i sidste ende bliver tabere når man kæmper om samvær, forældremyndighed m.m. Så jeg er bare så glad for, at vi har fået et godt samarbejde op at køre. Det hjalp os ihvertfald rigtig meget, at vi fik fastlagt en ordning af nogle proffesionelle.

Vi har heller ikke fastlagt vinterferier m.m. Det afhænger meget af hendes biofars job, og har han en fridag på et tidspunkt, må han hjertens gerne hente vores datter og have en hyggedag med hende. Så vi følger ikke ordningen til punkt og prikke. 

Du har helt ret i, at det ofte er de dårlige oplevelser man hører om.

Er bare så enig med dig. Ordningerne bliver ofte lavet efter forældrenes ønsker og behov og ikke ud fra barnets, hvilket jeg synes er helt hen i vejret Dejligt I har fundet en god måde at håndtere tingene på. 

Vores datter er også meget sensitiv, så lige nu ser hun sin far min. 1 gang om ugen hos os og så ringer han til hende og siger godnat et par gange om ugen 

Anmeld

6. juni 2012

Maja88

FruK skriver:

Faktisk skriver hun også, at han hellere end gerne må barnet flere gange om ugen for hendes skyld, så de kan lære hinanden at kende. 

Uanset at han er barnets biologiske far, så kender barnet ham jo altså ikke som det er lige nu. Og det lyder da som om han selv har taget det valg allerede under graviditeten.

Jeg ser ingen steder at mor vil forhindre far i at se barnet. Bare ikke i to uger i træk, før de har lært hinanden at kende. Og det synes jeg egentlig er ok stort efter at have læst at han bl.a. har sagt at han håbede barnet døde!! 

helt sikkert men han har også 15 måneder til at lære barnet at kendfe i.. så mon ikke det kunne lade sig gøre

Anmeld

6. juni 2012

Maja88

sandramor skriver:

men jeg kan bare ikke se hvordan det ikke kan vlre i barnets tarv at have tid sammen med en af sine forældre.. som sagt har de 15 måneder til at lære hinanden at kende i, inden det ferie værk skulle være aktuelt

Anmeld

6. juni 2012

Maja88

Anonym skriver:

Men barnet ved ikke det er far i så lille en alder, mit barn tror min kæreste er far (; så det er jo væk fra den primære forældre, og vandte omgivelser 

så du kalder din kæreste far overfor barnet og ikke hans navn????

så er det jo klart barnet en gang vil blive forvirret og ikke føle sig tryg

Anmeld

6. juni 2012

Anonym trådstarter

FruK skriver:

Undskyld, det har jeg blandet sammen så. 

Det har min x også sagt .. ): der er åbenbart mange idioter her i den her lille verden :/

Anmeld

6. juni 2012

Anonym trådstarter

Maja88 skriver:

så du kalder din kæreste far overfor barnet og ikke hans navn????

så er det jo klart barnet en gang vil blive forvirret og ikke føle sig tryg

Der er to slags fædre, dem af navn, og dem af gavn, min kæreste var der i graviditeten, til fødslen, og hver dag siden, det er ham der mader, putter, skifter osv. Bio far har aldrig før givet barnet nogen form for interesse, først da der var tale om at min kæreste var villig til at adoptere, skiftede han mening.. Er sikker på dette kun er et forsøg på at være på tvers, meen, vil han have samvær, så skal det også være så barnet når at lære ham ordenligt at kende inden der kan blive tale  om overnatning, og forresten, om 15 måneder er det sep. Så de har kun 12 måneder at lære hinanden at kende 8 timer om måneden, det er 96 timer inden han vil have to uger, det er slet ikke nok tid.. Og dem der kun kommer her en til to gange om måneden, dem husker hun ikke fra gang til gang .. Så .... Og hele min kærestes familie har taget godt imod mit barn, min svigerfar kalder barnet for barnebarn,og de andre ser også den bette som en bio del af familien.. Min x's familie frøs mig helt ude da jeg blev gravid, og ville ikke have noget med mig eller bette at gøre.... Jeg kunne sådanset ikke være mere ligeglad med at han ikke får sin vilje her, hans egoisme skal ikke gå ud over mit barn... Det er kun den bette det handler om... Ikke mig, og ikke ham..  Jeg er meget utilfreds med han ikke vil komme oftere og se den bette, at jeg ikke bor i nærheden af ham har han kun sig selv at takke for, blev smidt ud, og havde ikke andet valg end at flytte hjem til min mor .. 

Anmeld

7. juni 2012

Maja88

Anonym skriver:

Der er to slags fædre, dem af navn, og dem af gavn, min kæreste var der i graviditeten, til fødslen, og hver dag siden, det er ham der mader, putter, skifter osv. Bio far har aldrig før givet barnet nogen form for interesse, først da der var tale om at min kæreste var villig til at adoptere, skiftede han mening.. Er sikker på dette kun er et forsøg på at være på tvers, meen, vil han have samvær, så skal det også være så barnet når at lære ham ordenligt at kende inden der kan blive tale  om overnatning, og forresten, om 15 måneder er det sep. Så de har kun 12 måneder at lære hinanden at kende 8 timer om måneden, det er 96 timer inden han vil have to uger, det er slet ikke nok tid.. Og dem der kun kommer her en til to gange om måneden, dem husker hun ikke fra gang til gang .. Så .... Og hele min kærestes familie har taget godt imod mit barn, min svigerfar kalder barnet for barnebarn,og de andre ser også den bette som en bio del af familien.. Min x's familie frøs mig helt ude da jeg blev gravid, og ville ikke have noget med mig eller bette at gøre.... Jeg kunne sådanset ikke være mere ligeglad med at han ikke får sin vilje her, hans egoisme skal ikke gå ud over mit barn... Det er kun den bette det handler om... Ikke mig, og ikke ham..  Jeg er meget utilfreds med han ikke vil komme oftere og se den bette, at jeg ikke bor i nærheden af ham har han kun sig selv at takke for, blev smidt ud, og havde ikke andet valg end at flytte hjem til min mor .. 

vi bliver aldrig enige...

for er så meet på xens side med hensyn til at skulle se sit barn...

og synes det er forkert at kalde en anden for far, når nu den rigtige far vil ind i billedet.. men er jo bare min holdning

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.