baby i eget værelse fra day one?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. juni 2012

BetonSlotsPrinsesserne

Anonym skriver:

Er det noget man gør?

Altså at baby sover i eget værelse fra nyfødt.

Har i gjort det? Del gerne lidt erfaring.

Jeg har passet børn for nogen der har gjort det.
Det har hvad jeg har opfanget - virket fint.. Så har der bare været babyalarm med i sengen

Jeg ville ikk selv gøre det. Først når baby er ½ år gammel- eller i hvert fald i forhold til hvordan barnet reagere når man går i seng senere end baby er puttet..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2012

Anonym trådstarter

Amandas-mor skriver:

Jeg tror at du skal tænke på din egen søvn også. Hvis du ikke kan sove når barnet er i rummet så vil det bedste nok være at lade barnet sove selv  fra start, for det er vigtigt at du får din søvn

JA det tror jeg nemlig du Har ret I.

Og selv om man sikkert er mega træt kunne jeg sagtens forstille mig at jeg når dertil hvor jeg er kørt så træt at jeg stadig ikk kan falde i søvn. Nogle dage går det fint men oftes kan der gå 1-2timer før jeg falder i søvn også vågner jeg omkring 2 gange i løbet af natten.

Anmeld

5. juni 2012

Tona

Anonym skriver:

JA det tror jeg nemlig du Har ret I.

Og selv om man sikkert er mega træt kunne jeg sagtens forstille mig at jeg når dertil hvor jeg er kørt så træt at jeg stadig ikk kan falde i søvn. Nogle dage går det fint men oftes kan der gå 1-2timer før jeg falder i søvn også vågner jeg omkring 2 gange i løbet af natten.

Jeg føler med dig, for det er træls sådan noget med bøvl med søvnen.

Jeg oplevede i alt fald at trods at jeg ikke havde sovet praktisk talt i 5 døgn efter fødslen så vågnede jeg stadig med det samme når Amanda bevægede sig eller snorkede ved siden af...og hun vågnede når jeg gjorde det samme, så det virkede bare ikke...desværre

Anmeld

5. juni 2012

MortilCilas

Anonym skriver:

Er det noget man gør?

Altså at baby sover i eget værelse fra nyfødt.

Har i gjort det? Del gerne lidt erfaring.

Ikke her, mest af den grund at jeg havde rigtig mange smerter i den nederste region efter fødslen, at jeg næsten ikke kunne rejse og sætte mig, så han lå i min seng, så jeg let kunne amme.
Han kom først ind på sit værelse i lørdags og sov til søndag,

Anmeld

5. juni 2012

camilla10

Anonym skriver:

Det er nemlig det med søvnen for alle parter som jeg frygter.

jeg har nemlig utroligt svært ved at falde i søvn. Jeg kan sagtens bruge 1-2på at falde i søvn.
JEg kan heller ikk sove hvis jeg hører for mange lyde.
Heller ej hvis kæresten snorker.
Har faktisk i over et år sovet med ørepropper i for at kunne sove.

Dette er jo selvfølgelig noget jeg skal vendes af med inden den tid kommer. Da man jo skal kunne hører baby og der skal en bombe til at vække kæresten.
Men tænker bar er det nemt for baby at falde i søvn når jeg ligger der og vender og drejer mig og kæresten snorker?

Men jeg er nu også rimelig sikker på at jeg bliver total kvæstet og træt så burde hurtigt kunne sove smiler.

Men som tingene ser ud nu. Kan jeg ikk sove hvis jeg kan hører noget.

Jeg havde det nøjagtigt som dig, inden jeg fik barn. Jeg var også nervøs ved om det kunne ændre sig, især fordi jeg havde stort søvnbehov.

De første uger efter fødslen var jeg bare høj af adrenalin; var på, når jeg var vågen og sov som en sten, når jeg kunne. Nu har det fundet et mere naturligt leje, hvor jeg sover mindre om natten og tit får en lur i løbet af dagen. Jeg sover godt om natten og er knapt nok oppe at tisse om natten, hvilket jeg gjorde i stor stil tidligere også før graviditeten. Så mit søvnmønster har helt klart ændret sig, men jeg føler ikke, det er til det værre.

Anmeld

5. juni 2012

Anonym trådstarter

camilla10 skriver:

Jeg havde det nøjagtigt som dig, inden jeg fik barn. Jeg var også nervøs ved om det kunne ændre sig, især fordi jeg havde stort søvnbehov.

De første uger efter fødslen var jeg bare høj af adrenalin; var på, når jeg var vågen og sov som en sten, når jeg kunne. Nu har det fundet et mere naturligt leje, hvor jeg sover mindre om natten og tit får en lur i løbet af dagen. Jeg sover godt om natten og er knapt nok oppe at tisse om natten, hvilket jeg gjorde i stor stil tidligere også før graviditeten. Så mit søvnmønster har helt klart ændret sig, men jeg føler ikke, det er til det værre.

godt at hører om en der er i samme båd..

ja vi må jo finde den rytme der kommer til at passe os bedst muligt det jo ikke til at vide hvordan det hele bliver..

men jeg havde nok også mest brug for at læse at man ikke skal have dårlig samvittighed hvis baby ikke er i soveværelse..

man har jo selv brug for en masse overskud når der kommer sådan et nyt familie medlem.

Anmeld

5. juni 2012

Anonym trådstarter

Amandas-mor skriver:

Jeg føler med dig, for det er træls sådan noget med bøvl med søvnen.

Jeg oplevede i alt fald at trods at jeg ikke havde sovet praktisk talt i 5 døgn efter fødslen så vågnede jeg stadig med det samme når Amanda bevægede sig eller snorkede ved siden af...og hun vågnede når jeg gjorde det samme, så det virkede bare ikke...desværre

Jaa.lige nu er jeg heldigvis inde i en god periode,,men arbejder også utroligt meget lige nu både dag og aften. men kommer jeg hjem fra aften vagt går der lang tid før jeg sover.

vi må se hvordan det bliver når tiden kommer og hvad der passer bedst for os..bare man ikke skal ha dårlig samvittighed over at baby er i eget værelse..så jeg glad..

Anmeld

5. juni 2012

Tona

Anonym skriver:

Jaa.lige nu er jeg heldigvis inde i en god periode,,men arbejder også utroligt meget lige nu både dag og aften. men kommer jeg hjem fra aften vagt går der lang tid før jeg sover.

vi må se hvordan det bliver når tiden kommer og hvad der passer bedst for os..bare man ikke skal ha dårlig samvittighed over at baby er i eget værelse..så jeg glad..

Du skal ikke have dårlig samvittighed.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.