baby i eget værelse fra day one?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juni 2012

MorDk

Nej vores dreng delte væresle med os det første år...

MEN det er jo smag og behag.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2012

Anonym trådstarter

camilla10 skriver:

Tja, jeg har i hvert fald fundet ud af, at det er noget, man hurtigt kan ændre mening om  Inden vi fik den lille, tænkte jeg, at han så hurtigt som muligt skulle på eget værelse, men.. hold op, hvor er det bare nemt, at have hans seng stående klods op af min, så jeg bare skal række armen ud og pakke dynen om ham, inden jeg vender mig om og sover videre. Om morgenen kan jeg ikke engang huske, hvor mange gange, han har været vågen, fordi jeg selv sover videre med det samme. Da han var helt lille havde jeg en babyseng, der manglede en side og som stod klods op af min seng. Så skulle jeg bare række ud efter ham, når han skulle ammes. Fantastisk

Det var da også ganske smart

Anmeld

3. juni 2012

Clisolka

Anonym skriver:

Er det noget man gør?

Altså at baby sover i eget værelse fra nyfødt.

Har i gjort det? Del gerne lidt erfaring.

Isabella sov imellem os fra hun var nydfødt til hun var 3 mrd. Derefter kom hun i egen tremmeseng ved siden af sengen. Jeg følte mig tryg ved at have hende i nærheden - og gør det stadig. Vi bor kun i en 2 vær., så hun sover stadig i soveværelset med os (19 mrd)  Det gav en enorm tryghed da hun var mindre netop fordi man hører så meget om vuggedød - og indtil man lærer den lilles signaler at kende 

Anmeld

3. juni 2012

Tona

Anonym skriver:

Er det noget man gør?

Vi havde oprindeligt tænkt os at Amanda skulle sove inde ved os de første måneder, men det viste sig ikke at kunne lade sig gøre i praksis da vi prøvede. Bla fik ingen noget søvn, hverken Amanda eller jeg da vi holdt hinanden vågne mm. Derfor kom hun ind i sit eget værelse ca 5 døgn gammel. Det fungerede godt for os. Endelig fik alle parter noget søvn, hvilket jo var i alles bedste interesse, også Amandas.

Amanda har altid trivedes godt med at sove på sit eget værelse og hun elsker sin seng så meget. Hun er verdens nemmeste barn at putte om aftenen, glad og tryg. Vores holdning har altid været at hun på ingen måde måtte ligge og græde selv. Derfor springer vi straks ud af sengen og går ind til hende aftenen og natten igennem hvis hun græder eller kalder og det har vi altid gjort. Det tror jeg har givet hende den tryghed ved hendes værelse. For der er jo ikke noget at være bange for og alt er trygt og godt når man bare kan kalde og med det samme står mor eller far der  Og jeg tror faktisk at det giver en bedre og roligere søvn for både barn og forældre, også selv om jeg oprindeligt havde tænkt mig noget helt andet.

Anmeld

3. juni 2012

MomInTheMaking

Anonym skriver:

Er det noget man gør?

Nogen gør helt sikkert. Men personligt ville jeg aldrig kunne gøre det.

For det første synes jeg faktisk det er synd for barnet , for det andet så synes jeg bare det er meget mere praktisk med natamning etc. at have barnet inde ved sig.

Penny sov ved os i vores seng til hun var ca. 5 mdr. i dag er hun 8 mdr. og hun sover stadig i vores soveværelse og kommer nok ikke derfra før hun er over et år, med mindre vi begynder at vække hinanden eller lignende. men ind til videre er der ingen problemer med det.

Anmeld

3. juni 2012

Anonym trådstarter

Amandas-mor skriver:

Vi havde oprindeligt tænkt os at Amanda skulle sove inde ved os de første måneder, men det viste sig ikke at kunne lade sig gøre i praksis da vi prøvede. Bla fik ingen noget søvn, hverken Amanda eller jeg da vi holdt hinanden vågne mm. Derfor kom hun ind i sit eget værelse ca 5 døgn gammel. Det fungerede godt for os. Endelig fik alle parter noget søvn, hvilket jo var i alles bedste interesse, også Amandas.

Amanda har altid trivedes godt med at sove på sit eget værelse og hun elsker sin seng så meget. Hun er verdens nemmeste barn at putte om aftenen, glad og tryg. Vores holdning har altid været at hun på ingen måde måtte ligge og græde selv. Derfor springer vi straks ud af sengen og går ind til hende aftenen og natten igennem hvis hun græder eller kalder og det har vi altid gjort. Det tror jeg har givet hende den tryghed ved hendes værelse. For der er jo ikke noget at være bange for og alt er trygt og godt når man bare kan kalde og med det samme står mor eller far der  Og jeg tror faktisk at det giver en bedre og roligere søvn for både barn og forældre, også selv om jeg oprindeligt havde tænkt mig noget helt andet.

Det er nemlig det med søvnen for alle parter som jeg frygter.

jeg har nemlig utroligt svært ved at falde i søvn. Jeg kan sagtens bruge 1-2på at falde i søvn.
JEg kan heller ikk sove hvis jeg hører for mange lyde.
Heller ej hvis kæresten snorker.
Har faktisk i over et år sovet med ørepropper i for at kunne sove.

Dette er jo selvfølgelig noget jeg skal vendes af med inden den tid kommer. Da man jo skal kunne hører baby og der skal en bombe til at vække kæresten.
Men tænker bar er det nemt for baby at falde i søvn når jeg ligger der og vender og drejer mig og kæresten snorker?

Men jeg er nu også rimelig sikker på at jeg bliver total kvæstet og træt så burde hurtigt kunne sove smiler.

Men som tingene ser ud nu. Kan jeg ikk sove hvis jeg kan hører noget.

Anmeld

3. juni 2012

Levi&LilysMor

Anonym skriver:

Er det noget man gør?

Nej herhjemme sov han i hans vugge ved siden af mig. Vi ville først lære ham bedre at kende og for at han følte tryghed når han kunne høre mor og far. Han sov ved os til han var omkring 6 mdr, først der følte vi os selv klar til at ligge ham ind på hans værelse og det tror jeg også han selv var, for til sidst vækkede vi hinanden om natten. og nu sover han hele natten lang...

Anmeld

3. juni 2012

Tona

Anonym skriver:

Det er nemlig det med søvnen for alle parter som jeg frygter.

jeg har nemlig utroligt svært ved at falde i søvn. Jeg kan sagtens bruge 1-2på at falde i søvn.
JEg kan heller ikk sove hvis jeg hører for mange lyde.
Heller ej hvis kæresten snorker.
Har faktisk i over et år sovet med ørepropper i for at kunne sove.

Dette er jo selvfølgelig noget jeg skal vendes af med inden den tid kommer. Da man jo skal kunne hører baby og der skal en bombe til at vække kæresten.
Men tænker bar er det nemt for baby at falde i søvn når jeg ligger der og vender og drejer mig og kæresten snorker?

Men jeg er nu også rimelig sikker på at jeg bliver total kvæstet og træt så burde hurtigt kunne sove smiler.

Men som tingene ser ud nu. Kan jeg ikk sove hvis jeg kan hører noget.

Jamen så kan du jo overveje at komme barnet ind i eget værelse. Jeg tror bare at det er ekstremt vigtigt at man med det samme er der for dem hvis de græder eller kalder så de ikke ligger og føler sig "efterladt"

Anmeld

3. juni 2012

Frøken J.

Anonym skriver:

Er det noget man gør?

Det synes jeg bestemt ikke de skal. Dels har de brug for trygheden ved far og mor, dels siger man at man nemmere undgår vuggedød ved at vente med at lade dem komme på eget værelse, og dels har studier vist, at tætheden med far og mor om natten faktisk gør at deres immunsystem og hjerner udvikler sig hurtigere. (Samsovning )

Anmeld

3. juni 2012

Anonym trådstarter

Amandas-mor skriver:

Jamen så kan du jo overveje at komme barnet ind i eget værelse. Jeg tror bare at det er ekstremt vigtigt at man med det samme er der for dem hvis de græder eller kalder så de ikke ligger og føler sig "efterladt"

JA alle døre ville jo stå åben plus baby alarm og vågner jo nemt så skal nok hører barnet. Men tænker både på barnets og min søvn.

Men tror som i siger også at det ganske vigtigt at barnet føler sig trygt osv så måske den skulle starte med at sove hos os.

må se hvad tiden bringer og hvad der fungere bedst. Ved bare det det bliver hårdt allered nu at smide ørepropperne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.