baby i eget værelse fra day one?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juni 2012

merethe

Profilbillede for merethe
Anonym skriver:

Er det noget man gør?

Altså at baby sover i eget værelse fra nyfødt.

Har i gjort det? Del gerne lidt erfaring.

Ej det har vi aldrig gjort. Jeg synes en nyfødt er for lille til det. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2012

Giraffen

Anonym skriver:

Er det noget man gør?

Altså at baby sover i eget værelse fra nyfødt.

Har i gjort det? Del gerne lidt erfaring.

Nina var ikke særlig gammel da hun kom ind på hendes eget værelse

Jeg vågnede simpelthen ved hver eneste lille vejrtrækning og så ku jeg ikke fungere resten af dagen

Så hun er inde på hendes eget værelse med babyalarm - som regel vågner jeg stadig af hendes lyde inden babyalarmen registrerer det

så vi havde hende inde hos os de første 14 dage, men ved 2eren vil jeg ikke tøve med at lægge ham/hende ind på eget værelse hvis jeg synes det er det bedste for alle parter

Anmeld

3. juni 2012

komodo

jeg er mor til et barn der døde af vuggedød da han var 7 måneder gammel og lærte i den forbindelse at der er risiko for det frem til de er 1 år, så for at jeg får bare en smule ro så sover mine i egen seng i mit soveværelse til de er minimum et år inden de flytter på eget værelse, tremmesengen står også lige ved siden af min seng for at jeg kan røre barnet hvis jeg føler det nødvendigt

Anmeld

3. juni 2012

Loa

Jeg kan ikke se fordelen ved at den lille skal bo på eget værelse fra nyfødt af, eftersom babyen formodentlig skal spise flere gange om natten, så tænker jeg det vel næppe kan være en fordel at skulle rende ind på værelset hele natten.

Anmeld

3. juni 2012

Anonym trådstarter

komodo skriver:

LJeJegjkokonkonekondokondoljeg er mor til et barn der døde af vuggedød da han var 7 måneder gammel og lærte i den forbindelse at der er risiko for det frem til de er 1 år, så for at jeg får bare en smule ro så sover mine i egen seng i mit soveværelse til de er minimum et år inden de flytter på eget værelse, tremmesengen står også lige ved siden af min seng for at jeg kan røre barnet hvis jeg føler det nødvendigt

Jeg kondolere.
Kan sagtens forstå at det giver dig tryghed.

Anmeld

3. juni 2012

komodo

Anonym skriver:

Jeg kondolere.
Kan sagtens forstå at det giver dig tryghed.

tak, ja det gør mig tryg, da min mindstemand var spæd var han "heldigvis" en del snottet så kunne høre ham hele tiden, det gav noget ro, men ellers holder jeg mig ikke tilbage fra at stryge ganske let, bare lige så de bevæger sig, er virkelig blevet panisk med babyer og søvn efter Mikai, men lægen på det sygehys jeg fik den mindste på fik også lige fortalt mig at jeg havde større chance for at det ville ske igen når det var sket før, havde jeg ikke lige brug for at høre, vælger nu at tro at lynet ikke slår ned det samme sted to gange, men holder på at de skal sove inde hos mig ihvertfald til de er fyldt et år

Anmeld

3. juni 2012

Anonym trådstarter

komodo skriver:

tak, ja det gør mig tryg, da min mindstemand var spæd var han "heldigvis" en del snottet så kunne høre ham hele tiden, det gav noget ro, men ellers holder jeg mig ikke tilbage fra at stryge ganske let, bare lige så de bevæger sig, er virkelig blevet panisk med babyer og søvn efter Mikai, men lægen på det sygehys jeg fik den mindste på fik også lige fortalt mig at jeg havde større chance for at det ville ske igen når det var sket før, havde jeg ikke lige brug for at høre, vælger nu at tro at lynet ikke slår ned det samme sted to gange, men holder på at de skal sove inde hos mig ihvertfald til de er fyldt et år

VED man hvorfor det skete?
Nej den udtalelse skal man nok prøve og ligge væk. Det ville være umenneskeligt hvis et sådan mareridt ramte dig igen. Så forstår godt at du ville føle dig sikker i så høj grad du nu kan.

Anmeld

3. juni 2012

komodo

Anonym skriver:

VED man hvorfor det skete?
Nej den udtalelse skal man nok prøve og ligge væk. Det ville være umenneskeligt hvis et sådan mareridt ramte dig igen. Så forstår godt at du ville føle dig sikker i så høj grad du nu kan.

Nej, han blev obduceret, gør man altid ved uforklarlige dødsfald, og gudskelov for det, så skal der aldrig herske den mindste tvivl om at jeg ikke har gjort ham ondt, men ved obducionen fandt man ingenting, alle organer og hjernen var fine og normale og han var en stor, sund og stærk dreng, han havde aldrig så meget som en snotnæse, det var helt uforklarligt, så får aldrig helt nøjagtigt at vide hvad der skete, men ved at han ikke led eller var bange, han opdagede ingenting så han har heller ikke følt sig alene 

Anmeld

4. juni 2012

Tona

JA alle døre ville jo stå åben plus baby alarm og vågner jo nemt så skal nok hører barnet. Men tænker både på barnets og min søvn.

Men tror som i siger også at det ganske vigtigt at barnet føler sig trygt osv så måske den skulle starte med at sove hos os.

må se hvad tiden bringer og hvad der fungere bedst. Ved bare det det bliver hårdt allered nu at smide ørepropperne

Jeg tror at du skal tænke på din egen søvn også. Hvis du ikke kan sove når barnet er i rummet så vil det bedste nok være at lade barnet sove selv  fra start, for det er vigtigt at du får din søvn

Anmeld

4. juni 2012

FruK

Min søn sov på eget værelse fra dag 1. 

Vi havde ham i liften i stuen indtil vi gik i seng, så blev han sat i sin egen seng på værelset. 

Det skal dog siges at soveværelset og hans værelse lå så tæt, avivi nærmest ville kunne høre ham ligeså godt, som hvis han havde været i soveværelset.

Han har altid sovet godt, så jeg var ikke oppe en masse gange, og vi havde en ekstra seng i børneværelset, så jeg kunne sidde/ligge der og amme. 

Det fungerede fint - jeg kunne godt finde på at gøre på samme måde igen, men har ikke overvejet det nærmere endnu.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.