Er det bare sådan med alle mænd ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. juni 2012

FruStolpe

Nope.

Min mand er FAR og derefter mand. Sagt med andre ord så leger han med Bella, skifter hende , bader hende, putter hende, vasker ALT vores tøj. Rydder op, laver mad køber ind og alt hvad der ellers følger med at være far og mand i et forhold

Jeg kan sagtens være hjemme en hel dag og ikke ha løftet en finger, så gør han det bare når han kommer hjem. Og det gælder selvfølgelig også den anden vej rundt.

Jeg kunne ALDRIG bo sammen med en der ikke deltog 50/50 i ALLE aspekter af et familie liv

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2012

Henriette Aaby

Nu er jeg så heldig at have en mand der er godt opdraget, og sagtens kan finde ud af at svinge en støvsuger og tage en opvask. Faktisk hvis jeg skal være lidt ærlig, så laver han mere end mig herhjemme...

Når det er skrevet, så hører jeg ofte at det er svært for de her mænd at lette måsen og hjælpe til... Hmm deres opdragelse er måske forsent...

Men vi kvinder, der har fået sønner, må jo så opdrage vores til at kunne tage del i husarbejdet.

Og vi kvinder der har fået en datter eller flere, må opdrage dem til ikke at finde sig i at deres kommende mænd ikke tager del i husarbejdet.

Ang ledighed og manglende overskud. Pt er jeg selv på barsel med vores søn. Og jeg synes det kan være svært at overskue at lave noget herhjemme, og det er ikke pga babyen, men mere fordi det ikke er strukturet for mig (stof til eftertanke...)

Måske skulle du tale med ham om hvad du forventer af ham, og ja som en anden forslog lave et skema, hvor det bliver tydelig gjort hvem gør hvad og hvornår)

Det hjalp den gang min mand ikke var så opdraget og vi begge arbejdede...

Held og lykke

Henriette

Anmeld

1. juni 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Sådan er det ik her i hvert fald. Vi har altid delt det 50/50!!! Vh stine

Anmeld

1. juni 2012

Mor til Ella

Anonym skriver:

Ja, jeg bor så sammen med min skønne kæreste, som jeg er glad for ..

Men her på det sidste MINDRE glad .. Problemet er at det ALTID er mig som skal støvsuge, gøre rent, lave mad og vaske tøj Han er konstant hos en af vores fælles venner og spiller diablo 3, eller også er han nede og træne.

Han er på kontanthjælp, og er faktisk hjemme hele dagen(hvis han da nogensinde er hjemme) ...

I løbet af den seneste uge sov han hjemme 2 dage ud af 7. 2 DAGE, bare fordi de lige skulle gennem en bane i det lorte spil! er fanme træt af det!

Ligeså snart jeg stille sætter mig ned og snakker med ham om det, blir han pisse sur og reagerer som om at det er en selvfølge at jeg gør det

jeg går i skole fra 8 til 14 (16 nogle dage), og så gider jeg sku da ikke komme hjem og vaske tøj og vaske op og lave mad, selvom han går hjemme hele dagen !?!?!

Har lagt mærke til at nogle af debatterne herinde handler om ca det samme emne, så jeg tænker bare; er det psykisk at DE FLESTE mænd er sådan, eller er der noget jeg har misforstået?

Hvad kan der gøres ??

Jeg vil sgu ikke af med ham, bare fordi han er et doven individ

Sådan er min ikke

Men jeg ville heller ikke acceptere det, og da SLET IKKE nå han bare går hjemme

Jeg ville lade være med at ordne de ting du altid gør en periode....

Hvad vil du gøre hvis i pludselig har baby, og du sidder lænket til sofaen med babs i munden på baby 

Man skal ikke lave om på sin kæreste, men man må gerne stille krav

Anmeld

1. juni 2012

mpr

Anonym skriver:

Men her på det sidste MINDRE glad .. Problemet er at det ALTID er mig som skal støvsuge, gøre rent, lave mad og vaske tøj Han er konstant hos en af vores fælles venner og spiller diablo 3, eller også er han nede og træne.

Han er på kontanthjælp, og er faktisk hjemme hele dagen(hvis han da nogensinde er hjemme) ...

I løbet af den seneste uge sov han hjemme 2 dage ud af 7. 2 DAGE, bare fordi de lige skulle gennem en bane i det lorte spil! er fanme træt af det!

Ligeså snart jeg stille sætter mig ned og snakker med ham om det, blir han pisse sur og reagerer som om at det er en selvfølge at jeg gør det

jeg går i skole fra 8 til 14 (16 nogle dage), og så gider jeg sku da ikke komme hjem og vaske tøj og vaske op og lave mad, selvom han går hjemme hele dagen !?!?!

Har lagt mærke til at nogle af debatterne herinde handler om ca det samme emne, så jeg tænker bare; er det psykisk at DE FLESTE mænd er sådan, eller er der noget jeg har misforstået?

Hvad kan der gøres ??

Min kæreste hjælper dog til i huset og hvad angår det med spil så spiller min også rigtig meget men han kan da gøre det hjemme fra så man da kan have en samtale med ham hvis det skulle være og at man føler han er hjemme selvom man måske sidder i to forskellige rum..

Kan han ikke prøve at spille hjemme fra i stedet for at han SKAL ud og spille hos vennerne HVER dag?

Anmeld

1. juni 2012

Fenja09

Jeg tror faktisk at mange mænd gerne vil at kæresten derhjemme ordner det meste - ikke pga dovenskab, men af natur. Måske en lidt gammeldags tankegang, men tror nu det er sådan for mange.

Manden herhjemme laver ofte mad, men sjældent han støver af og vasker tøj. Hvis jeg beder ham om at gøre nogle ting, så gør han det som regel også. Nu tænker jeg så, at han altid slår græsset, ordner bilen, fejer blade sammen osv. Så at det ikke er helt ligeligt delt op gør ikke så meget, for mig.

Synes dog, at din kæreste burde hjælpe dig noget mere og være med til at sørge for at jeres fælles hjem er til at være i. Mon ikke at du har ignoreret det lidt for længe og derfor tror han at det er ok?

/Fenja

Anmeld

1. juni 2012

EKBJ

Anonym skriver:

Hvad kan der gøres ??

Min kæreste er sådan! (og vi har et barn:O) 

- men at min kæreste er sådan skyldes nok mest at hans far er alvorlig syg og er døende.. 

Anmeld

1. juni 2012

MortilElias2010

morethanperfect skriver:

Min er ik sådan .. Tværtimod ..
Han elsker at gøre rent og rydde op osv.. Nogle gange kan det faktisk godt bli for meget ..
Men jeg forstår dig godt . Det må være træls ! 

Samme her! Indimellem vil jeg faktisk bare gerne have min sætter sig ned i sofaen og lader hus være hus!  Elsker når min mand lægger sig på sofaen, for så falder han ofte i søvn og så ved jeg der er ro på det næste stykke tid uden alle mulige gøremål, som sagtens kan vente efter min mening! 

Anmeld

1. juni 2012

Princesspigen

Anonym skriver:

Hvad kan der gøres ??

min kæreste spiller os diablo for tiden så pt er det ikke meget jeg ser til ham når vi ses..

men normalt da vi boede sammen (lang historie), så fordi jeg går hjemme på kontanthjælp så ordnede jeg mad, lejlighed og vasketøj og alt det mens han arbejdede, os fair nok sys jeg..

når jeg så snart flytter ned i huset til ham bliver det en fælles ting da jeg skal til at være mor til oktober.. så som førte gangs fødende er det ikke sikkert jeg har så meget overskud i starten så der kommer han til at hjælpe, så håber da på han er færdig med deiblo inden

men jo rigtig rigtig rigtig mange mænd er sådan, dog ikke alle!

Anmeld

1. juni 2012

Anonym trådstarter

Tusinde tak for svar alle sammen !

Jeg vil sætte mig ned og snakke med ham i aften om fordelingen, og evt lave en form for system over hvad vi hver især skal gøre, og hvilke ting vi kan gøre sammen

Det tror og håber jeg vil hjælpe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.