Er det bare sådan med alle mænd ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. juni 2012

Anonym trådstarter

MorDk skriver:

Ikke RIGTIGE mænd.... de tager også ansvar!

Jeg har haft kærester som er dovne og som ikke ser tingene som vi gør... MEN min mand herhjemme han rydder op, vasker op, laver mad osv. Selvfølgelig ikke hver dag og ikke altid på tidspunkter eller på måder jeg ville gøre det. Men sådan er det...vi er ikke ens. MEN din kæreste lyder godt nok egocentreret, men tror desværre også han er det fordi du giver ham lov (ubevidst)

Jaaah, jeg er sku nok lidt for god af mig ... men for dælen han bliver sur når jeg spørger om hvorfor han ikke har vasket op, selvom jeg bedte ham om det dagen før (han har adhd, så han er heeeelt oppe og ringe, hvis jeg brokker mig over tingene)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2012

MorDk

Anonym skriver:

Jaaah, jeg er sku nok lidt for god af mig ... men for dælen han bliver sur når jeg spørger om hvorfor han ikke har vasket op, selvom jeg bedte ham om det dagen før (han har adhd, så han er heeeelt oppe og ringe, hvis jeg brokker mig over tingene)

Prøv at lade være med at sige "Hvorfor" dit og dat.... sæt dig ned og brug følelserne istedet... Fortæl ham "jeg bliver altså rigtig ked af det indeni når.... " Eller "Jeg bliver SÅ skuffet når..."

Hvis du stiller ham spørgsmål og brokker dig så vil han med det samme gå i forsvar og lytter ikke til det du siger...

Held & Lykke med det...

Anmeld

1. juni 2012

EnGodMor

MorDk skriver:

Ikke RIGTIGE mænd.... de tager også ansvar!

Jeg har haft kærester som er dovne og som ikke ser tingene som vi gør... MEN min mand herhjemme han rydder op, vasker op, laver mad osv. Selvfølgelig ikke hver dag og ikke altid på tidspunkter eller på måder jeg ville gøre det. Men sådan er det...vi er ikke ens. MEN din kæreste lyder godt nok egocentreret, men tror desværre også han er det fordi du giver ham lov (ubevidst)

Anmeld

1. juni 2012

tarkoflen

Min kæreste er p.t også fuldstændig opslugt af diablo3 og er ikke helt så nem at få til at hjælpe til, men jeg ved at det er for en periode og det er ikke sådan at han ikke vil, hvis jeg spørger ham om hjælp.

Det er dog som om, han ikke altid lige fanger, at jeg vasker alt tøj, hænger det op, tager det ned og lægger det sammen, hvis han har gjort en af tingene ved 2 vaske, så synes han, at vi er lige gode om at gøre det... Men jeg tror måske det er fordi han ikke tænker over, hvor mange vaske, der bliver vasket på en uge... Og det kan jeg jo bare fortælle ham

Han har aldrig været vant til at lave noget, da han boede hjemme, og det tror jeg er det helt store problem

Men når din kæreste går hjemme hele dagen, så må han sgu komme ind i kampen! Er det fordi han ikke aner, hvad der skal laves? For hvis det er fordi han ikke helt ved, hvad du forventer, så skulle du måske prøve at fortælle ham, hvad du gerne vil have han gør? Jeg tror nogle gange, at jeg glemmer at fortælle min kæreste, hvad jeg forventer af ham, fordi jeg bare tager det som en selvfølge, at han bare ved hvad jeg gerne vil have lavet hvornår, og han er jo ikke tankelæser

Anmeld

1. juni 2012

Anonym trådstarter

Michalala skriver:

Min mand laver meget mere praktisk derhjemme end jeg gør. For ham er det en "nem" måde at vise sin kærlighed til mig på - og derfor er han altid meget sød til at vaske tøj, gøre, lave mad (dog nogle gange med instruktioner) m.m.

Så jeg kan ikke sige, at min erfaring er den samme.

Nu ved jeg ikke hvor længe han har været på kontanthjælp. Men en bekendt af mig havde en meget lang sommer uden at skulle lave noget overhovedet. Og han sagde at det gjorde ham decideret deprimeret. Og selvom hans kone arbejde hver dag og han vidste at han burde være den der tog opvasken m.m. så havde han bare SÅ svært ved at tage sig sammen. Nok pga. den uanede mængde af tid han havde.

Håber I får mulighed for at få en god snak om det på et tidspunkt

Jeg har også lidt på fornemmelsen at han er lidt deprimeret, uden han selv ved det .. Han sidder bare og hænger, og kan ikke tage sig sammen til særlig meget, andet end lige snakke med hans ven som han spiller med. jobsøgning bliver der ikke meget af, han har opgivet på forhånd. (han har et par pletter på sin straffeattest fra da han var 16, han er 19 nu)

Han vil rigtig gerne lave noget, komme i gang med noget skole, men det er som om at jeg skal skubbe ham i gang .. Den skole han gerne ville starte på sagde nej til ham, og produktionsskole blev han hurtigt træt af, eftersom der var mange 15-16-17årige barnlige sjæle, der hvor han gik. :/

Anmeld

1. juni 2012

Anonym trådstarter

MorDk skriver:

Prøv at lade være med at sige "Hvorfor" dit og dat.... sæt dig ned og brug følelserne istedet... Fortæl ham "jeg bliver altså rigtig ked af det indeni når.... " Eller "Jeg bliver SÅ skuffet når..."

Hvis du stiller ham spørgsmål og brokker dig så vil han med det samme gå i forsvar og lytter ikke til det du siger...

Held & Lykke med det...

Nå ja det kan være at det er måden jeg siger det på, der gør at han går i forsvarsposition .. Jeg må lige prøve det andet engang når der bliver brug for det.

Anmeld

1. juni 2012

Ciss

Nogen jeg kender lavede et skema, som de hængte på køleskabet. Der stod alle de ting, som skulle gøres af husarbejde efterhånden (og hvor ofte) f eks: Støvsuge 2X pr uge, Vaske kaffemaskinen 1 X pr uge osv osv osv. På den anden led stod alle datoerne. Når de så havde gjort et eller andet i huset, så satte de sin initial i det rette felt. På den måde havde de oversigt over, hvad som evn ikke blev gjort og rollefordelingen blev meget tydelig. Dermed var der egentlig ikke så meget at diskutere.

Anmeld

1. juni 2012

chael

Det lyder mest som om han endnu ikke er flyttet hjemmefra!!

Er du hans mor??

Den dag han ikke har flere rene sokker eller underbukser, så letter han vel røven?? Jeg ville bare lægge hans tøj til side.

Og derud over, kunne jeg slet ikke acceptere, at et sådan latterligt spil, skal tage så meget af ens tid.

Det kunne jeg ikke leve med. Jeg havde sgu ikke fundet mig i det. Kan han ikke flytte hen til denne såkaldte ven?? Det lyder alligevel som om han er mere der end hos sig

*C

Anmeld

1. juni 2012

Kay

altså sådan var min x også... så der er vel bare nogle mænd der er sådan...

min kæreste lavede meget her hjemme da han gik arbejds løs... men nogle dage mere end andre

nu er han rigtig sød til at støvsuge når han kommer hjem fordi han ved jeg ik kan... selvom jeg går hjemme hele dagen

Anmeld

1. juni 2012

come2

Anonym skriver:

Ja, jeg bor så sammen med min skønne kæreste, som jeg er glad for ..

Men her på det sidste MINDRE glad .. Problemet er at det ALTID er mig som skal støvsuge, gøre rent, lave mad og vaske tøj Han er konstant hos en af vores fælles venner og spiller diablo 3, eller også er han nede og træne.

Han er på kontanthjælp, og er faktisk hjemme hele dagen(hvis han da nogensinde er hjemme) ...

I løbet af den seneste uge sov han hjemme 2 dage ud af 7. 2 DAGE, bare fordi de lige skulle gennem en bane i det lorte spil! er fanme træt af det!

Ligeså snart jeg stille sætter mig ned og snakker med ham om det, blir han pisse sur og reagerer som om at det er en selvfølge at jeg gør det

jeg går i skole fra 8 til 14 (16 nogle dage), og så gider jeg sku da ikke komme hjem og vaske tøj og vaske op og lave mad, selvom han går hjemme hele dagen !?!?!

Har lagt mærke til at nogle af debatterne herinde handler om ca det samme emne, så jeg tænker bare; er det psykisk at DE FLESTE mænd er sådan, eller er der noget jeg har misforstået?

Hvad kan der gøres ??

Jeg vil sgu ikke af med ham, bare fordi han er et doven individ

Om man har barn sammen eller ej, synes jeg ikke det er fair.

Lige pt står jeg for det huslige, da jeg går hjemme.

Ellers plejer vi at være fælles om det.

Jeg ville tag en snak med ham, og fortælle hvordan du føler det.

Måske arrangere en dag om ugen hvor i hygger jer sammen, men go' mad og uden computer og spil.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.