Er det bare sådan med alle mænd ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.801 visninger
36 svar
0 synes godt om
1. juni 2012

Anonym trådstarter

Ja, jeg bor så sammen med min skønne kæreste, som jeg er glad for ..

Men her på det sidste MINDRE glad .. Problemet er at det ALTID er mig som skal støvsuge, gøre rent, lave mad og vaske tøj Han er konstant hos en af vores fælles venner og spiller diablo 3, eller også er han nede og træne.

Han er på kontanthjælp, og er faktisk hjemme hele dagen(hvis han da nogensinde er hjemme) ...

I løbet af den seneste uge sov han hjemme 2 dage ud af 7. 2 DAGE, bare fordi de lige skulle gennem en bane i det lorte spil! er fanme træt af det!

Ligeså snart jeg stille sætter mig ned og snakker med ham om det, blir han pisse sur og reagerer som om at det er en selvfølge at jeg gør det

jeg går i skole fra 8 til 14 (16 nogle dage), og så gider jeg sku da ikke komme hjem og vaske tøj og vaske op og lave mad, selvom han går hjemme hele dagen !?!?!

Har lagt mærke til at nogle af debatterne herinde handler om ca det samme emne, så jeg tænker bare; er det psykisk at DE FLESTE mænd er sådan, eller er der noget jeg har misforstået?

Hvad kan der gøres ??

Jeg vil sgu ikke af med ham, bare fordi han er et doven individ

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2012

serinasmor

donno  

min er ikke sådan

Anmeld

1. juni 2012

MorDk

Ikke RIGTIGE mænd.... de tager også ansvar!

Jeg har haft kærester som er dovne og som ikke ser tingene som vi gør... MEN min mand herhjemme han rydder op, vasker op, laver mad osv. Selvfølgelig ikke hver dag og ikke altid på tidspunkter eller på måder jeg ville gøre det. Men sådan er det...vi er ikke ens. MEN din kæreste lyder godt nok egocentreret, men tror desværre også han er det fordi du giver ham lov (ubevidst)

Anmeld

1. juni 2012

MinNoah

Ved ikke om I har barn sammen, hvis I har så er det bare IKKE OKAY! Hvis i ikke har - så få det for guds skyld ikke...... det holder ikke når han er så egoistisk...

Min mand er SLET ikke sådan....! Jovist er det mig der primært ordner hjemmet, men han overnatter aldrig ude, eller går og laver ingenting.. Så ville jeg blive pænt irriteret

Anmeld

1. juni 2012

foto på lærred

serinasmor skriver:

min er ikke sådan

Enig.

Anmeld

1. juni 2012

Savannah

Det er ikke nemt at være kvinde :p .. min mand er heller ikke for god til at hjælpe med husholdningen. Han laver dog ofte mad. Så nu har jeg givet ham ansvaret for forskellige små ting, det går rigtig fint. Regner med at udvide mængden af opgaver til en mere fair fordeling.. men de kære mænd bliver hurtigt forvente, vi har det jo med at tage deres del når vi er træt af rodet.. lol.

Det skal lige nævnes at han støvsugede uopfordret igår.....da jeg kom hjem var støvsugeren i stykker hihi..

Anmeld

1. juni 2012

Masig

Anonym skriver:

Men her på det sidste MINDRE glad .. Problemet er at det ALTID er mig som skal støvsuge, gøre rent, lave mad og vaske tøj Han er konstant hos en af vores fælles venner og spiller diablo 3, eller også er han nede og træne.

Han er på kontanthjælp, og er faktisk hjemme hele dagen(hvis han da nogensinde er hjemme) ...

I løbet af den seneste uge sov han hjemme 2 dage ud af 7. 2 DAGE, bare fordi de lige skulle gennem en bane i det lorte spil! er fanme træt af det!

Ligeså snart jeg stille sætter mig ned og snakker med ham om det, blir han pisse sur og reagerer som om at det er en selvfølge at jeg gør det

jeg går i skole fra 8 til 14 (16 nogle dage), og så gider jeg sku da ikke komme hjem og vaske tøj og vaske op og lave mad, selvom han går hjemme hele dagen !?!?!

Har lagt mærke til at nogle af debatterne herinde handler om ca det samme emne, så jeg tænker bare; er det psykisk at DE FLESTE mænd er sådan, eller er der noget jeg har misforstået?

Hvad kan der gøres ??

Tror desværre stadig der er mange mænd derude, der har den der gamle traditionelle forestilling om rollefordelingen i hjemmet.. Min kæreste har også lidt af det, men hjælper dog alligevel til når der er brug for det og jeg beder ham om det.. Nu er det sådan at jeg går hjemme for tiden, mens han knokler løs på arbejde 10 timer om dagen og så er der kontorarbejde bagefter (han er selvstændig), så selvfølgelig er det mig der laver det herhjemme pt... Men hvis jeg arbejder eller de måneder hvor jeg havde det rigtig skidt med gravditeten (kvalme osv), så hjælper han fint til herhjemme, også selvom han arbejder... Men det kræver ofte jeg siger det til ham nogle gange Han ville helt klart helst undvære og så arbejde et par timer mere, hvis han kunne vælge hehe...

Hvis din mand bare går hjemme hver dag, synes jeg helt klart han skal lette r*ven og komme igang... Går ud fra han skal søge job og sådan og det kan jo også tage lidt tid, men det er da kun fair i deles lidt om tingene, når han går hjemme... synes du skal banke i bordet og sige din mening, så han forstår det!!!

Anmeld

1. juni 2012

Michalala

Min mand laver meget mere praktisk derhjemme end jeg gør. For ham er det en "nem" måde at vise sin kærlighed til mig på - og derfor er han altid meget sød til at vaske tøj, gøre, lave mad (dog nogle gange med instruktioner) m.m.

Så jeg kan ikke sige, at min erfaring er den samme.

Nu ved jeg ikke hvor længe han har været på kontanthjælp. Men en bekendt af mig havde en meget lang sommer uden at skulle lave noget overhovedet. Og han sagde at det gjorde ham decideret deprimeret. Og selvom hans kone arbejde hver dag og han vidste at han burde være den der tog opvasken m.m. så havde han bare SÅ svært ved at tage sig sammen. Nok pga. den uanede mængde af tid han havde.

Håber I får mulighed for at få en god snak om det på et tidspunkt

Anmeld

1. juni 2012

morethanperfect

Anonym skriver:

Hvad kan der gøres ??

Min er ik sådan .. Tværtimod ..
Han elsker at gøre rent og rydde op osv.. Nogle gange kan det faktisk godt bli for meget ..
Men jeg forstår dig godt . Det må være træls ! 

Anmeld

1. juni 2012

Team Putte

Anonym skriver:

Hvad kan der gøres ??

Min mand er slet ik sådan.. Her er det mig der går hjemme, godt nok højgravid så energien er ik på max, men alligevel er det ham der vasker tøj, støvsuger, vasker gulv, slår græs osv. Efter hans eget ønske, jeg har ik tvunget ham til noget

Jeg lufter så støvkluden engang imellem og laver mad, men når jeg laver mad så står han med ude i køkkenet og hjælper og tager opvasken Det synes han er hyggeligt, og jeg må indrømme jeg synes oz det er hyggeligt at han gider

Han spiller ik computer og ser MEGET sjældent sport i tv. Han har et par bil-programmer han gerne vil se, ellers ser han alt tøsetv'et sammen med mig

Det er faktisk oz ofte ham der handler ind (Mig der laver listen) og han tager gerne med en tur i Bilka eller Ikea, oz efter en lang arbejdsdag, og han kan endda selv finde på at foreslå det

En ting der kan hjælpe er måske at i fastsætter en dag hvor i gør de praktiske ting i hjemmet.. Her vasker kæresten tøj, støvsuger og vasker gulv om søndagen.. formiddagen hvis vi har planer om eftermiddagen, ellers ved vi på forhånd hvis vi har planer hele søndagen og så flytter han det bare til lørdag

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.