jalousien plager mig (langt)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. juni 2012

MorDk

Pernille08 skriver:

Jeg sidder og bliver helt ked på dine vejne , for nøj når jeg læser alle de indlæg du har skrevet på , så er du vikrelig naiv , og tro at det hele bliver bedre . i hvert og et indlæg du skriver der sidder du og forsvar ham - hvorfor spøger jeg ?? for han er jo i virkeligheden en kæmpe nar over for dig ?? han gør dig ked gang på gang på gang og lover og lover osv , men der sker jo ikk noget kan godt være han har ændret sig en smule , men stadigvæk der er en grund til du idag d 31/5-12 opretter et indlæg her på baby om hvordan han såre dig gang på gang ..

Jeg synes du skal åbne øjnene for alle de piger som prøver at hjælpe dig her , det her har jo ikk bare stået på i 2 måneder , nej vi snakker om år siger du selv , og alligvel så bliver du ved og tilgive ham ..

Du tilgiver han siger han har fortrudt han har friede til dig , du tilgiver han siger du er dum til en anden KVINDE , ej søde ven nu må du lige åbne dine øjne engang og læse det hele igen og igen ,.

dne her mand har tydligvis ikk nok i dig , han vil gerne have flere piger af gangen , og det holder ikk ..

Jeg siger ikk det her for at gøre dig ked , men virkelig for at hjælpe dig for du fortjener altså bedre , der er såååå mange mænd der ude som vil elske og ære dig , give dig din fulde respekt ..
Jeg håber inderligt at det her ændre sig nu og her eller at du smutter fra ham ..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2012

frkanonym

Darling<3 skriver:

Altså nu får du den bare serveret - men der var jo en gang hvor du ikke havde mødt din nuværende kæreste endnu - var dit liv da dårligt Ig sket ikke godt??

Vil du virkelig nøjes med denne fyr som desværre nok ikke værdsætter dig så meget som han burde??

jah, tiden før jeg mødte ham var meget værre. min bror fik depression og tænkte på selvmord konstant, og var ved at udføre sin "plan" ofte  ..

men jeg ved virkelig ikke, hvad jeg vil. jeg elsker denne fyr, og vil håbe, jeg kan nå at redde det, inden han ødelægger alt helt.

Anmeld

1. juni 2012

frkanonym

Mor til Ella skriver:

Nej, men hvis han var glad for dig ville han da ikke behandle dig som han gør?????? 

Og man kan da godt finde selvværdet frem selvom man vejer mere end da i mødtes 

nej, det jo også det.. den havde jeg ikke lige tænkt over

-ja, det kan man sagtens, og når jeg endelig gør noget ud af mig selv, kan jeg somme tider godt tænke, at jeg er en køn pige og sådan. men det sker MEGET sjældent, jeg gør noget for mig selv mht makeup, opsat hår m.m.

Anmeld

1. juni 2012

Twinklee

Nu har jeg pløjet mig igennem samtlige besvarelser og det slår mig at du flere gange indirekte undskylder hans opførsel og det virker til at du egentlig har opgivet på forhånd og besluttet, at du nok hellere må blive ved ham, for du kan ikke overskue andet. Du fortæller, at du har angst og depression, så det kan være en medvirkende årsag til at du finder det uoverskueligt.

Hvad siger din familie -er der nogen der kan støtte dig i det her? Det du har brug for er tid alene -hvor han ikke kommer rendende som en hund i tide og utide og hvor du har nogen, der kan støtte dig i, at du skal være alene for en tid. Du er ikke ret gammel og du skal have tid til at finde dig selv -huske hvem du er indeni og hvad der gør dig noget værd. Hans opførsel og tilstedeværelse forstyrrer dig i denne proces.

Hvordan ser du din fremtid -om 5 år fx? Er I stadig sammen og er du stadig deprimeret, har angst og stress? Hvad skal der til for at du får det godt? Hvad hvis I får et barn, hvilken familie vil det få og hvad vil det gøre ved jer?

Det lyder lidt hårdt, men I skulle ikke være fundet sammen igen dengang du gik. Jeg har set, hvordan det kan gå, hvordan den ene part blev mere og mere dårlig og til sidst endte det med at forholdet gik i opløsning og den dag i dag lider den dårlige part stadig af eftervirkningerne af forholdet. De gik fra hinanden for over 10 år siden.

Find nogen, der kan hjælpe dig til at få det bedre -og det skal ikke være ham. Kom ind i kampen - hvad vil du ellers med dette indlæg?

Anmeld

1. juni 2012

MortilCilas

Du fortjener mere end ham! Undskyld mig. Men helt ærligt, han pisser virkelig på dig! Og det er ikke fair på nogen måde!

Anmeld

1. juni 2012

lycly

Ej nej nej, undskyld men han er da en KÆMPE nar.. Har ikke læst alle svarene, men bare fra det første indlæg kan jeg da høre, at han SLET ikke er værd at samle på. Bare det der med, at han siger at han max giver jeres forhold et halvt år! Er man i et forhold, så skal man sgu da tro på det. At han har vist sig nøgen foran en anden pige OG skrevet med hende OG så alt det med den gamle klassekammerat, det er da laangt over grænsen i et forhold.

Kan forstå (ud fra nogle af indlæggene) at du har noget depression, at være i sådan et forhold her, kan da umuligt gøre det bedre. Du fortjener en fyr som bare holder af dig og aldrig kunne drømme om at såre dig og gøre dig jaloux.

Håber virkelig du indser hvad der er det rigtige at gøre

Anmeld

1. juni 2012

Mor til Ella

frkanonym skriver:

nej, det jo også det.. den havde jeg ikke lige tænkt over

-ja, det kan man sagtens, og når jeg endelig gør noget ud af mig selv, kan jeg somme tider godt tænke, at jeg er en køn pige og sådan. men det sker MEGET sjældent, jeg gør noget for mig selv mht makeup, opsat hår m.m.

Igang med dig

Min dag er ødelagt fra starten hvis ikke jeg får lagt make up og sat hår, det behøver selvfølgelig ikke var bal hår hver dag

især her i min barsel har det været vigtigt for mig.....

Men jeg ville hvertfald dulle mig op og prøve at være så ligeglad med ham som muligt, hvis det heller ikke rører ham, så er han endnu mere ligegyldig end først antaget Videre til næste.

Min mormor sagde altid " der er ikke en spand fuld, men et helt land fuld"

Anmeld

1. juni 2012

frkanonym

Twinklee skriver:

Nu har jeg pløjet mig igennem samtlige besvarelser og det slår mig at du flere gange indirekte undskylder hans opførsel og det virker til at du egentlig har opgivet på forhånd og besluttet, at du nok hellere må blive ved ham, for du kan ikke overskue andet. Du fortæller, at du har angst og depression, så det kan være en medvirkende årsag til at du finder det uoverskueligt.

Hvad siger din familie -er der nogen der kan støtte dig i det her? Det du har brug for er tid alene -hvor han ikke kommer rendende som en hund i tide og utide og hvor du har nogen, der kan støtte dig i, at du skal være alene for en tid. Du er ikke ret gammel og du skal have tid til at finde dig selv -huske hvem du er indeni og hvad der gør dig noget værd. Hans opførsel og tilstedeværelse forstyrrer dig i denne proces.

Hvordan ser du din fremtid -om 5 år fx? Er I stadig sammen og er du stadig deprimeret, har angst og stress? Hvad skal der til for at du får det godt? Hvad hvis I får et barn, hvilken familie vil det få og hvad vil det gøre ved jer?

Det lyder lidt hårdt, men I skulle ikke være fundet sammen igen dengang du gik. Jeg har set, hvordan det kan gå, hvordan den ene part blev mere og mere dårlig og til sidst endte det med at forholdet gik i opløsning og den dag i dag lider den dårlige part stadig af eftervirkningerne af forholdet. De gik fra hinanden for over 10 år siden.

Find nogen, der kan hjælpe dig til at få det bedre -og det skal ikke være ham. Kom ind i kampen - hvad vil du ellers med dette indlæg?

min familie kender ikke til dette, kun min søster. og hun er enig i, det ikke er fair overfor mig, og jeg skal tage en snak med ham omkring det hele.
min fremtid om 5 år? der skulle jeg gerne bo i århus og studere videre. hvis det stod til mig, vil jeg gerne være sammen med ham til den tid. men ingen kan vide, hvad fremtiden bringer.
og nej, til den tid har jeg ikke længere stress, depression og angst, eftersom det ikke kun er pga ham, lægen har stillet disse diagnoser.
hvad jeg ville med dette indlæg? jeg ville høre, om nogle havde gode råd til, hvordan man kan styre sin jalousi, og genopbygge en tillid, fordi jeg var ret sikker på, jeg overreagerede fuldstændig, og det var mig, der fejler noget mht jalousi.

Anmeld

1. juni 2012

frkanonym

Mor til Ella skriver:

Igang med dig

Min dag er ødelagt fra starten hvis ikke jeg får lagt make up og sat hår, det behøver selvfølgelig ikke var bal hår hver dag

især her i min barsel har det været vigtigt for mig.....

Men jeg ville hvertfald dulle mig op og prøve at være så ligeglad med ham som muligt, hvis det heller ikke rører ham, så er han endnu mere ligegyldig end først antaget Videre til næste.

Min mormor sagde altid " der er ikke en spand fuld, men et helt land fuld"

puha, jeg lægger sjældent makeup og sætter hår. er på ingen måde morgenmenneske, og når man skal afsted kl kvart i syv om morgenen, kan jeg ikke nå det men ved bestemte lejligheder glatter jeg altid hår, lægger makeup m.m. ville gerne have tiden til det om morgenen inden skole, men kan simpelthen ik kome op af sengen

haha, det har min mor også altid sagt

Anmeld

1. juni 2012

Ina33

frkanonym skriver:

hej piger.

jeg har et virkelig problem med min jalousi.
lidt forhistorie:

min kæreste og jeg blev forlovet på vores ½års dag - ja, jeg indrømmer, det var meget tidligt, men han gik på knæ og jeg sagde ja.
vi bor ikke sammen, da han er lærling og har skoleophold 10 uger ad gangen langt væk fra, hvor vi kommer fra. da han begyndte på det første skoleophold blev alting forandret. han blev mere fjern, kontaktede mig aldrig i løbet af dagen, havde sjældent tid til mig osv. tænker, at han bare lærer nye mennesker at kende og derved ikke har tid - ganske fint, det gør mig ikke rigtig noget, og hørte jo fra ham et par gange om dagen.

en weekend hvor han er hjemme, laver jeg biologiaflevering på hans computer, imens han roder med bilen. en fra min gruppe havde sendt nogle billeder til mig via facebook, og jeg går på for at hente billederne til rapporten. jeg gør som sædvanlig, går ind i indbakken og åbner første besked/samtale derinde, eftersom det var ham fra min klasse. til min store overraskelse, er jeg inde på min kærestes profil. han havde glemt at logge af facebook, og jeg åbner en samtale mellem ham og en "veninde" fra hans skoleophold. nysgerrig som jeg er, læser jeg det igennem. jeg ved godt, det var dumt af mig og det ikke rager mig, hvad han skriver med sine venner om. men vi har aldrig skjult noget for hinanden, og mobil + facebook er ikke private ting (medmindre det er omkring jul/fødselsdag ;-)).
(dette sker 2 år inde i vores forhold. dvs efteråret 2011)

jeg læser så, han havde skrevet til hende pigen, at han var SÅ dum at blive forlovet på vores ½årsdag, og han MAX ville give vores forhold et halvt år mere, at jeg er så dum osv. han skriver også hjerter til hende, siger at hun er rigtig smuk med alle hårfarver, at hun er skøn, og kalder hende en masse søde ting (babe, smukke, bassie osv osv) ..
sådan noget har ALDRIG været okay i vores forhold, at skrive sådan til andre personer.
derudover kan jeg også se på deres samtale, at han har lagt i hendes seng og puttet til en film, hun har set ham nøgen (efter han kom ud efter et bad) osv.
skal lige siges, hun er en rigtig flot pige, den rigtige bikini-krop (dog ingen barm som vi jo ved, mænd elsker), hvorimod jeg er større end normalen, har dog stor barm og det, men føler mig slet ikke særlig flot længere.
jeg havde tidligere spurgt ham, om han syntes, hun var køn, hvor han havde svaret "NEJ, hun er pisse ulækker" osv. men alligevel skriver til hende, hun er rigtig smuk osv. (og jeg VED, han synes, hun er flot, og det er hun faktisk også)

jeg bliver VIRKELIG sur og konfronterer ham med det samme med det hele, og i starten benægter han ALT, indtil jeg siger, jeg selv har læst det på facebook, og han ikke kan komme udenom det.

lige siden den dag har jeg virkelig ikke kunnet styre min jalousi. jeg er SÅ jaloux!

dog er min jalousi faldet en smule, ikke meget, men lidt. indtil idag.. jeg modtager nogle billeder fra en fællesveninde af mig og min kæreste, hvor min kæreste har skrevet på facebook.
de skal holde en gammel elevfest for dem de gik i klasse med i 6. og 7. klasse. det går mig slet ikke på - lige indtil jeg læser videre.

der er en af hans gamle klassekammerater, en pige, rigtig flot pige, som åbenbart er flyttet til sjælland, og har problemer med at komme til jylland, hvor vi er fra. så tilbyder min kæreste at hente "damen" på sjælland, helt uden betaling, fordi det tager 1-2 timer, og han får jo en god tur ud af det. - skriver han selv.
min kæreste tilbyder også i den samtale, at de skal holde poolparty hjemme ved min kæreste, hvor pigerne skal strippe (med henblik på hende den gamle klassekammerat) .. en anden fra deres klasse (en fyr) skriver så, at de skal have et nummer allesammen, og et papir med alle numrene skal i en pose, og så skal hver især trække et nummer, og så skal man sove ved siden af den person HELE natten. hende pigen siger, hun ikke er med på den, hvor min kæreste svarer "kom nu, vi bider ikke - det skal nok blive sjovt "

jeg er SÅ sur over det!!!! hvordan kan han være det bekendt?
jeg konfronterede ham med det med det samme, og han sagde, at det var da bare for sjov. men mht sådan noget, er min tillid godt nok i bund (siden dengang med hende fra skoleopholdet, og det VED han) og min jalousi tager 100 % over. jeg kan simpelthen ikke forstå det.  jeg spurgte, om han da ikke havde lært noget af dengang vi skændes om hende fra skoleopholdet, siden han blev ved med sådan noget, hvortil han svarer "den samtale om festen var før vi skændes om x" .. og nej, datoerne siger godt nok noget andet. det med hende fra skoleopholdet er fra august-oktober 2011, hvorimod den samtale om deres gammel elev-fest er fra 21. december 2011, så han lyver igen der .. dette sagde jeg til ham, hvor han så svarede "jamen det var kun for sjov så, det med hende pigen fra min gamle klasse" ..

jeg tror simpelthen ikke på det .. for efter han kom på skoleophold blev han SÅ mærkelig. han har aldrig interesseret sig for piger, før han mødte mig (er lidt af en drengepige), men da han kom på skoleophold slog han billeder op på facebook af flotte piger med store barme der roder med biler osv. (han er bilfreak) .. han syntes godt om alle kønne pigers billeder, blev venner med en masse forskellige piger osv. han ændrede sig VIRKELIG på det punkt! at han har en masse veninder, det gør mig virkelig ingenting, OVERHOVEDET - bare han ikke skjuler det for mig.

derudover var vi til DHB sidste år i juni 2011, hvor han fik ødelagt min selvtillid fuldstændig, og der begyndte min tillid at forsvinde + min jalousi tog overhånd. det er en ængere historie og i må skrive, hvis i ønsker historien om dette også.

hvordan styrer man sin jalousi og genopbygger sin tillid efter sådan noget? ..

skal lige siges, vi normalt har et fantastisk forhold, hvor vi faktisk snakker om ALT, og vi elsker hinanden meget højt! ..
han ved godt, min jalousi er helt vild og min tillid er i bund, og han prøver at vise mig, jeg godt kan stole på ham. men ligeså snart jeg er ved at begynde at stole på ham, finder jeg ud af sådan nogle ting her

Helt ærlig, synes du ikke selv du er mere værd end det her?

Jeg synes han opfører sig som en på 13 år, og han virker som en der har brug for at rende hornene af sig, og ikke en der skal være i et fast forhold.

Jeg synes du skal sige stop, og finde en sød fyr der vil DIG, og som er klar til at falde til ro sammen med DIG.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.