hej piger.
jeg har et virkelig problem med min jalousi.
lidt forhistorie:
min kæreste og jeg blev forlovet på vores ½års dag - ja, jeg indrømmer, det var meget tidligt, men han gik på knæ og jeg sagde ja.
vi bor ikke sammen, da han er lærling og har skoleophold 10 uger ad gangen langt væk fra, hvor vi kommer fra. da han begyndte på det første skoleophold blev alting forandret. han blev mere fjern, kontaktede mig aldrig i løbet af dagen, havde sjældent tid til mig osv. tænker, at han bare lærer nye mennesker at kende og derved ikke har tid - ganske fint, det gør mig ikke rigtig noget, og hørte jo fra ham et par gange om dagen.
en weekend hvor han er hjemme, laver jeg biologiaflevering på hans computer, imens han roder med bilen. en fra min gruppe havde sendt nogle billeder til mig via facebook, og jeg går på for at hente billederne til rapporten. jeg gør som sædvanlig, går ind i indbakken og åbner første besked/samtale derinde, eftersom det var ham fra min klasse. til min store overraskelse, er jeg inde på min kærestes profil. han havde glemt at logge af facebook, og jeg åbner en samtale mellem ham og en "veninde" fra hans skoleophold. nysgerrig som jeg er, læser jeg det igennem. jeg ved godt, det var dumt af mig og det ikke rager mig, hvad han skriver med sine venner om. men vi har aldrig skjult noget for hinanden, og mobil + facebook er ikke private ting (medmindre det er omkring jul/fødselsdag ;-)).
(dette sker 2 år inde i vores forhold. dvs efteråret 2011)
jeg læser så, han havde skrevet til hende pigen, at han var SÅ dum at blive forlovet på vores ½årsdag, og han MAX ville give vores forhold et halvt år mere, at jeg er så dum osv. han skriver også hjerter til hende, siger at hun er rigtig smuk med alle hårfarver, at hun er skøn, og kalder hende en masse søde ting (babe, smukke, bassie osv osv) ..
sådan noget har ALDRIG været okay i vores forhold, at skrive sådan til andre personer.
derudover kan jeg også se på deres samtale, at han har lagt i hendes seng og puttet til en film, hun har set ham nøgen (efter han kom ud efter et bad) osv.
skal lige siges, hun er en rigtig flot pige, den rigtige bikini-krop (dog ingen barm som vi jo ved, mænd elsker), hvorimod jeg er større end normalen, har dog stor barm og det, men føler mig slet ikke særlig flot længere.
jeg havde tidligere spurgt ham, om han syntes, hun var køn, hvor han havde svaret "NEJ, hun er pisse ulækker" osv. men alligevel skriver til hende, hun er rigtig smuk osv. (og jeg VED, han synes, hun er flot, og det er hun faktisk også)
jeg bliver VIRKELIG sur og konfronterer ham med det samme med det hele, og i starten benægter han ALT, indtil jeg siger, jeg selv har læst det på facebook, og han ikke kan komme udenom det.
lige siden den dag har jeg virkelig ikke kunnet styre min jalousi. jeg er SÅ jaloux!
dog er min jalousi faldet en smule, ikke meget, men lidt. indtil idag.. jeg modtager nogle billeder fra en fællesveninde af mig og min kæreste, hvor min kæreste har skrevet på facebook.
de skal holde en gammel elevfest for dem de gik i klasse med i 6. og 7. klasse. det går mig slet ikke på - lige indtil jeg læser videre.
der er en af hans gamle klassekammerater, en pige, rigtig flot pige, som åbenbart er flyttet til sjælland, og har problemer med at komme til jylland, hvor vi er fra. så tilbyder min kæreste at hente "damen" på sjælland, helt uden betaling, fordi det tager 1-2 timer, og han får jo en god tur ud af det. - skriver han selv.
min kæreste tilbyder også i den samtale, at de skal holde poolparty hjemme ved min kæreste, hvor pigerne skal strippe (med henblik på hende den gamle klassekammerat) .. en anden fra deres klasse (en fyr) skriver så, at de skal have et nummer allesammen, og et papir med alle numrene skal i en pose, og så skal hver især trække et nummer, og så skal man sove ved siden af den person HELE natten. hende pigen siger, hun ikke er med på den, hvor min kæreste svarer "kom nu, vi bider ikke - det skal nok blive sjovt
"
jeg er SÅ sur over det!!!! hvordan kan han være det bekendt?
jeg konfronterede ham med det med det samme, og han sagde, at det var da bare for sjov. men mht sådan noget, er min tillid godt nok i bund (siden dengang med hende fra skoleopholdet, og det VED han) og min jalousi tager 100 % over. jeg kan simpelthen ikke forstå det. jeg spurgte, om han da ikke havde lært noget af dengang vi skændes om hende fra skoleopholdet, siden han blev ved med sådan noget, hvortil han svarer "den samtale om festen var før vi skændes om x" .. og nej, datoerne siger godt nok noget andet. det med hende fra skoleopholdet er fra august-oktober 2011, hvorimod den samtale om deres gammel elev-fest er fra 21. december 2011, så han lyver igen der
.. dette sagde jeg til ham, hvor han så svarede "jamen det var kun for sjov så, det med hende pigen fra min gamle klasse" ..
jeg tror simpelthen ikke på det
.. for efter han kom på skoleophold blev han SÅ mærkelig. han har aldrig interesseret sig for piger, før han mødte mig (er lidt af en drengepige), men da han kom på skoleophold slog han billeder op på facebook af flotte piger med store barme der roder med biler osv. (han er bilfreak) .. han syntes godt om alle kønne pigers billeder, blev venner med en masse forskellige piger osv. han ændrede sig VIRKELIG på det punkt! at han har en masse veninder, det gør mig virkelig ingenting, OVERHOVEDET - bare han ikke skjuler det for mig.
derudover var vi til DHB sidste år i juni 2011, hvor han fik ødelagt min selvtillid fuldstændig, og der begyndte min tillid at forsvinde + min jalousi tog overhånd. det er en ængere historie og i må skrive, hvis i ønsker historien om dette også.
hvordan styrer man sin jalousi og genopbygger sin tillid efter sådan noget?
..
skal lige siges, vi normalt har et fantastisk forhold, hvor vi faktisk snakker om ALT, og vi elsker hinanden meget højt! ..
han ved godt, min jalousi er helt vild og min tillid er i bund, og han prøver at vise mig, jeg godt kan stole på ham. men ligeså snart jeg er ved at begynde at stole på ham, finder jeg ud af sådan nogle ting her