Problemer med stedmor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. maj 2012

DLM

Anonym skriver:

Har prøvet alt, så bliver jo nok enden på det. Min far kan desværre slet ikke se det. Når hun taler pænt har jeg intet at skulle have sagt selvom det hun siger er nedladende og skjult i pæne toner. Taler hun grimt, ytrer hun sin mening, men når jeg pænt siger fra, må jeg jo lige styre mig, og er barnlig, og skal behandle hende ordentligt, hun mente bla jeg var åndssvag fordi jeg ikke ville have uanmeldt besøg det første døgn efter fødsel/kejsersnit, og det kunne jeg ikke tillade mig, eller tillade mig at blive sur eller nægte folk adgang, hun skulle sgu nok selv bestemme hvornår de måtte komme, det var jo et krav de havde, for var jo min fars barnebarn

wow hold da op okay jeg var blevet tosset hvis det var mig, hvad bilder hun sig ind. Det er da klart du lige vil ovenpå igen efter en hård fødsel. jeg er mundlam jeg bliver virkelig vred på dine vegne.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2012

Anonym trådstarter

DLM skriver:

wow hold da op okay jeg var blevet tosset hvis det var mig, hvad bilder hun sig ind. Det er da klart du lige vil ovenpå igen efter en hård fødsel. jeg er mundlam jeg bliver virkelig vred på dine vegne.

Grunden til vi kom ind på det, var under min graviditet med vores 2 barn, da fødslen med min første var hård, havde været i 5 dages forløb med akut indlæggelse, med igangsættelse på 3 dagen, derefter 2 dage med veer, næsten ingen søvn, undersøgelser, ve drop osv, som til sidst endte i akut kejsersnit. 7 timer efter blev jeg ringet op, hvor jeg havde fået få timer, barn på intensiv og selv lå på barselsafsnittet, af min far, de var på vej, og der var ikke noget at gøre, for jeg havde ikke svaret på telefon. Vi havde efter fødslen sendt en sms, med fødselsinfo, og hørte for at vi ikke havde ringet, selvom det var midt om natten, men vi havde ikke tid , da vi jo var trætte, jeg skulle syes, skulle fra opvågning og barnet kom på neonatal, og så bebrejder de for Vi halv 4 om morgenen ikke har tid til hyggesnak :-(
Derfor besluttede vi, ved andet barn, da det blev planlagt kejsersnit, at de ikke skulle have noget at vide før bagefter, hvilket jo også var galt, men sådan blev det. Den store blev passet og hentet i dagpleje af farmor, og min mand tog hjem om aftenen og tog sig af ham. Helt anden oplevelse, som vi gentager næste gang.

Anmeld

1. juni 2012

MortilElias2010

Nogen gange er det nødvendigt at vælge fra, for at vælge til! 

Anmeld

1. juni 2012

DLM

Anonym skriver:

Grunden til vi kom ind på det, var under min graviditet med vores 2 barn, da fødslen med min første var hård, havde været i 5 dages forløb med akut indlæggelse, med igangsættelse på 3 dagen, derefter 2 dage med veer, næsten ingen søvn, undersøgelser, ve drop osv, som til sidst endte i akut kejsersnit. 7 timer efter blev jeg ringet op, hvor jeg havde fået få timer, barn på intensiv og selv lå på barselsafsnittet, af min far, de var på vej, og der var ikke noget at gøre, for jeg havde ikke svaret på telefon. Vi havde efter fødslen sendt en sms, med fødselsinfo, og hørte for at vi ikke havde ringet, selvom det var midt om natten, men vi havde ikke tid , da vi jo var trætte, jeg skulle syes, skulle fra opvågning og barnet kom på neonatal, og så bebrejder de for Vi halv 4 om morgenen ikke har tid til hyggesnak :-(
Derfor besluttede vi, ved andet barn, da det blev planlagt kejsersnit, at de ikke skulle have noget at vide før bagefter, hvilket jo også var galt, men sådan blev det. Den store blev passet og hentet i dagpleje af farmor, og min mand tog hjem om aftenen og tog sig af ham. Helt anden oplevelse, som vi gentager næste gang.

igen jeg er helt tænk at de ikke kan tage hensyn til dig. Man tager ikke uanmeldt på besøg på den måde. Det er simpelthen for... Det er uacceptabelt. Jeg kan godt forstå du ikke kan holde det ud mere... det må da være som at gå på nåle for dig, passe på hvad du siger og gør hele tiden. nedladende kommentarer.

Jeg må sige Jeg ville cutte til den side og så fokusere på den bedre side, håber du har nogle gode svigerforældre du evt kan få positiv accept fra.

Anmeld

1. juni 2012

Anonym trådstarter

DLM skriver:

aathgøgørhørdde

igen jeg er helt tænk at de ikke kan tage hensyn til dig. Man tager ikke uanmeldt på besøg på den måde. Det er simpelthen for... Det er uacceptabelt. Jeg kan godt forstå du ikke kan holde det ud mere... det må da være som at gå på nåle for dig, passe på hvad du siger og gør hele tiden. nedladende kommentarer.

Jeg må sige Jeg ville cutte til den side og så fokusere på den bedre side, håber du har nogle gode svigerforældre du evt kan få positiv accept fra.

Tusind tak. Hvor er det rart at høre det ikke bare er mig som er nærtaget, er du sted en lettelse, efter alt det jeg har måtte høre på, om hvor forfærdelig en person jeg er, man ender næsten med at tro på det selv :'-( forstår bare ikke hvorfor især hun kan være sådan. Fair nok hun elsker egne børn, med at være sådan overfor den hun elskers barn, forstår jeg ikke. Forstår ikke hun vil byde min far det, eller han vil byde sig selv det, men han er blind. Hun har gjort meget godt for min far, ja. Men dælme også ødelagt meget :-(

Har super svigerforældre, og har også min mor og stedfar(som virkelig betyder meget for mig)

Måske det er på tide at acceptere det aldrig bliver anderledes, og sætte foden for døren. Tror det er på tide at komme videre og give mig selv den tjeneste, at stole på jeg fortjener bedre, at blive behandlet ordentligt og ikke konstant skulle forsvare det jeg gør, og svare med samme svar flere gange på spørgsmål, fordi min stedmor ikke accepterer svaret. Ja jeg er sgu træt, træt af at blive behandlet som om jeg var 14 og ikke havde noget mellem ørerne

Nu er nok, nok og må så håbe det bedste, hvis ikke min far kan dette: so be it. Er på tide jeg står op for mig selv og min familie

Tak. er jo helt en lettelse, er som om 4 kg forsvandt fra mit hjerte

Anmeld

1. juni 2012

Anonym trådstarter

MortilElias2010 skriver:

Nogen gange er det nødvendigt at vælge fra, for at vælge til! 

Tak, bliver også enden på det, hvis ikke min far er villig til en ændring nu og her. Han har valgt hende til, ikke jeg, og ja et sted kan jeg ikke se, hun skal være tvunget til at være en det af mit liv bare fordi de er sammen. Han må gerne vælge hende til, så må vi se om han vil komme her uden, og begynde at tage hensyn, eller om han vil vælge mig fra og hende til

Anmeld

1. juni 2012

Silas&Mille

Anonym skriver:

Jeg fatter simpelthen ikke at din far ikke kan se det. Det er uden for min fatte evne.

Vi havde slet ikke besøg på sygehuset nogen af gangene. I Sverige er det slet ikke muligt at få besøg på barselsgangen, for der er kun adgang for far og søskende. Og da vi var på Skejby i februar for at føde nummer 2, var vi der kun i 6 timer, så der kunne folk slet ikke nå det 

Men jeg forstår dig så godt. 

Få cuttet den forbindelse og se hvad der så sker. Hvis din far stadig ikke kan se der er noget galt, så er det helt hans eget problem.

til dig 

Anmeld

1. juni 2012

Anonym trådstarter

Silas&Mille skriver:

Jeg fatter simpelthen ikke at din far ikke kan se det. Det er uden for min fatte evne.

Vi havde slet ikke besøg på sygehuset nogen af gangene. I Sverige er det slet ikke muligt at få besøg på barselsgangen, for der er kun adgang for far og søskende. Og da vi var på Skejby i februar for at føde nummer 2, var vi der kun i 6 timer, så der kunne folk slet ikke nå det 

Men jeg forstår dig så godt. 

Få cuttet den forbindelse og se hvad der så sker. Hvis din far stadig ikke kan se der er noget galt, så er det helt hans eget problem.

til dig 

Han ser det ikke, så snart vi har snakket og jeg regner med alt er løst, går han hjem og snakker med hende, og så er den gal igen, men desværre er han begyndt at forsvare hende, så der er ikke noget at gøre :-( ser ud til der i hendes verden ikke Er plads til os begge, og jeg ender med at tabe den kamp, men måske det på den måde er bedst for alle parter. Kan ikke tvinge min far til at elske os, og hvis han vælger hende, kan jeg intet gøre. Hun fik åbenbart sin vilje og hvad hun ønskede. Jeg kan intet stille op længere

Anmeld

1. juni 2012

Anonym

Der er en grund til at jeg aldrig ser min far, pågrund af hans dame, vist helst ikke ser mig som en del af familie. Min tidligere stedfar far en kæmpe klaphat og ødelaget forholdet imellem mig og min mor i mange år.

Anmeld

1. juni 2012

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Der er en grund til at jeg aldrig ser min far, pågrund af hans dame, vist helst ikke ser mig som en del af familie. Min tidligere stedfar far en kæmpe klaphat og ødelaget forholdet imellem mig og min mor i mange år.

Jeg fatter ikke hvordan, en person kan være så vigtig de må ødelægge forholdet til ens børn.
Men ja, desværre har han problemer med sine brødre og søstre af samme årsag. Jo de ser hinanden, men forholdet er anspændt, en af hans søskende og hendes mand var han førhen pot og pande med, men det fik hun også ødelagt samt forholdet til næsten alle hans nære venner. Han skal til at indse nogle ting, for han har snart kun hende tilbage, og ender som en meget ensom mand, især hvis de går fra hinanden, eller hun dør først, for hvis hun er væk, er hendes børn og hendes familie det også.
Men han har desværre kun sig selv og hende at takke for det. Han bliver en meget ensom mand

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.