hej alle i skønne kvinder (og mænd)
Jeg håber at én af jer har stået i min situation ... eller bare tilfældigvis kan svare mig på mit spørgsmål
Hvor lang tid går der når man er nyuddannet og omkring de 30 fra man bliver ledig/færdig til man kommer i aktivering (eller hvad de nu finder på) ??
Sagen er den at jeg bliver færdig med min uddannelse om en lille måned (hvis alt går vel) ... Jeg har ikke noget job på hånden ... jeg har ingen ferie at bruge af ... Serina holder ferie på samme tid som sin dagplejemor (dette meldte vi ind i februar fordi vi jo ikke anede hvordan det så ud) ... der er med største sansynlighed ikke nogen pasningstilbud tæt på til akutpasning i sommerferien ... Serina trænger selv til ferie .. men når nu jeg bliver ledig som nyuddannet har jeg jo ikke ret til ferie .. men skal jeg så melde ind til dagplejekontoret at hun ikke kan holde ferie alligevel fordi jeg går ledig ... selvom hun de fleste dage nok alligevel kommer til at være hjemme - fordi jeg jo går hjemme og er ledig .. og akutpasning bare ikke er fantastisk
ud over det så står vi og skal flytte - men ved ikke hvorhen... kæresten har fået job i århus (bor i aalborg nu)og vi vil meget gerne tættere på så vores hverdag kan hænge sammen .. vi har endnu ikke fået tilbudt en bolig - er dog skrevet op både i Randers, Skanderborg og Silkeborg ... men det rykker bare ikke rigtigt .. Kæresten vil helst holde ferie omkring når vi skal flytte - fornuftigt .. vi aner bare ikke hvornår det er .. Jeg kan ikke skrive Serina op til pasning i den nye by før vi har en adresse .. hun kommer derfor nok på venteliste .. så kan jeg jo blive nødt til at have hende hjemme .. men når man har udsigt til at gå ledig kan man vel ikke bare have barnet hjemme ?? .. Jeg skal jo stå til rådighed - som reglerne er .. Jeg føler heller ikke jeg kan søge job før jeg ved hvornår jeg kan starte .. jeg ved ikke hvornår jeg kan starte før vi har en plads til serina ..
Det er lige som om det kører i ring - kan i mærke det
Hvad ville du gøre i min situation ?? ..
bare lade hende holde ferie og så tage skideballen for ikke rigtigt at være til rådighed på arbejdsmarkedet i de uger ?? - så kan de vel egentlig trække mig i dagpenge ?
Melde at hun ikke holder ferie - selvom hun nok alligevel kommer til at gå hjemme sammen med mig de fleste dage ??
HJÆLP ... er forvirret og lidt frustreret 
Det blev langt og det er jeg ked af
.. men tak fordi du læste med så langt
Serinasmor - anonyme svar tilladt
Anmeld