Dagpleje ? eller pylremor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. maj 2012

BellaT

Jeg synes det lyder forkert. Og synes ikke du er pylret. Hun virker ikke ret professionel. Men har jo kun hørt din version.

Men måske du faktisk skulle være endnu mere pylret... For er jeres for tidligt fødte barn overhovedet klar? Det lyder som om du går hjemme? En dagplejer skal imødekomme 4-5 børns behov i alderen fra få måneder til nogle gange 4 år. En mor hjemme skal kun imødekomme det ene lille barns behov. Stor forskel når der er tale om et sensitivt barn. Der findes også dagplejere som er ansat til for tidligt fødte. Meget lille børnegruppe og hverdag og hjem osv designet til for tidligt fødte eller andre børn med særlige behov.

Håber ikke jeg støder dig med mit svar. Det er bare mine tanker omkring det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2012

Anonym trådstarter

Valle81 skriver:

Jeg synes bestemt der er noget helt galt, og sådan fungerede det ikke i min dagpleje. Men alle dagplejere er forskellige, men det der ville jeg slet ikke selv lægge børn til.

Mn kan selvfølgelig kke imødekomme alle børn og forældres ønsker og behov, men man kan virklelig gøre meget for at imødekomme så meget af det som muligt.

Jeg havde ofte to børn af gangen der sov formiddagslur. Jeg fik forældrene til at aflevere tidligt, og så sov de i tvillingevognen på vej til legeplads eller andet. Og så passede det ofe med at de sov til middag med de andre.

Jeg synes bestemt du skal gøre opmærksom på det, for andre børn må sku lide lidt i den dagpleje

Årh det lyder til du var en god en af slagsen. Bare du stadig var dper og boede i vores område

Anmeld

30. maj 2012

Anonym trådstarter

Noneother skriver:

Helt ærligt. Jeg synes ikke at du er mere pylret end du bør være.

Hun virker helt hen i vejret. Selv min dreng der overhovedet ikke er sensitiv, ville jeg da ikke byde alle mulige forskellige aktiviteter 3 ud af 5 dage. Børn uanset sensitivitet skal have faste rammer.
Det med trampolinen, fatter jeg slet ikke hvad hun har gang i. Det lyder farligt.
Hvis der står at hun har åben 6.30, så har hun bare at være klar 6.30 hvis der kommer børn. -og ingen skulle fortælle mig hvor længe jeg skal være om at sige farvel til mit guld. Nogle dage tager det bare lidt længere tid.
-og så det med lurene, og at hun efterlader dit barn alene.. nej, nej, nej altså..

Hvis det er pyller, så er jeg sgu osse pylret. Puha jeg havde fundet en anden. Det er helt sikkert.

Synes også det er mærkeligt det hele

Tusinde tak for du skriver dit syn på sagen

Tror jeg ringer til pladsanvisningen imorgen.

Anmeld

30. maj 2012

Valle81

Årh det lyder til du var en god en af slagsen. Bare du stadig var dper og boede i vores område

Jeg var sku også en god en) man kan jo hurtigt måle sig med sine kollegaer. Her selv to drenge ude i Dp, og selvom hun er skøn så er det stadig langt fra hvordan min dagpleje kørte:0) har faktisk lige søgt som dp igen, og eneste grund til at jeg ikke fik det var at vi bor det forkerte sted:0(

Jeg håber inderligt at i får en ny dagplejer og at dit guld får en bedre tid i de.

Kæmpe knus

Anmeld

30. maj 2012

Anonym trådstarter

BellaT skriver:

Jeg synes det lyder forkert. Og synes ikke du er pylret. Hun virker ikke ret professionel. Men har jo kun hørt din version.

Men måske du faktisk skulle være endnu mere pylret... For er jeres for tidligt fødte barn overhovedet klar? Det lyder som om du går hjemme? En dagplejer skal imødekomme 4-5 børns behov i alderen fra få måneder til nogle gange 4 år. En mor hjemme skal kun imødekomme det ene lille barns behov. Stor forskel når der er tale om et sensitivt barn. Der findes også dagplejere som er ansat til for tidligt fødte. Meget lille børnegruppe og hverdag og hjem osv designet til for tidligt fødte eller andre børn med særlige behov.

Håber ikke jeg støder dig med mit svar. Det er bare mine tanker omkring det.

Mit barn er 11 måneder og har fået forlænget min barsel med en måned.

Så den går ikke ret meget længere. Ville ønske at jeg kunne få en ålads til ham hos en der har haft ftf børn før, så hun ved hvad det handler om.

Anmeld

30. maj 2012

Faith

Anonym skriver:

Ja det har jeg mulighed for. Men h*n må jo helst først komme kl. 9 hvor h*n er træt og skal sove. Og synes det er synd at skulle afleveres i trær/pylre humør, så synes det er lidt svært at passe ind.

Ville gerne aflevere når vi h*n er i tøjet og har fået morgenmed kl. 7:30 og så hente kl 9 indtil h*n har vænnet sig til at være der og så lade ham/hende være der til 10 11 stykker senere så h*n kunne lære at sove sin korte lur der ovre.

Ej det burde virkelig osse være muligt!

Det har hun da ikke ret til at forbyde dig

Anmeld

30. maj 2012

Angelspot

Jeg er rystet over din dp mangel på professionalisme!! Der er så mange seriøse ting i det at jeg ikke ville tvivle med at få mit barn et andet sted hen. Et barn, uanset ftf eller ej, har brug for at falde til et sted og så må dp indordne sig og holde ro på hjemmet indtil barnet er kørt ind. Og hvis der er risiko for at barnet kan komme til skade ved en trampolin og hun ikke viser forståelse for din bekymring, ja så er der ikke meget tillid til at barnet har det ogdt. Og hvis ikke hun kan trøste dit barn når det er ked af det, ja så er det absolut ikke der det skal være hvis du spørger mig!!!

Stol på din mavefornemmelse og flyt dit barn, det lyder ikke til at være det rigtige sted for ham!!

Anmeld

30. maj 2012

BellaT

Anonym skriver:

Mit barn er 11 måneder og har fået forlænget min barsel med en måned.

Så den går ikke ret meget længere. Ville ønske at jeg kunne få en ålads til ham hos en der har haft ftf børn før, så hun ved hvad det handler om.

Okay, ja så går den nok ikke meget længere. I skulle nok have råbt lidt mere op om at han er ftf. Så I kunne få en sådan plads. Ved faktisk ikke rigtigt, hvordan pladsanvisningen fungerer.

Alle dagplejere her skal med tiden på kursus i ftf. Og det manglede da bare! Men "special"dagplejerne er da stadig klart de bedste til de meget følsomme børn.

Anmeld

30. maj 2012

tarkoflen

Anonym skriver:

Tak, det håber jeg også at vi gør.

Er bare bange for det bare er mig den er gal med, og hun i virkeligheden måske er god.

Men mon ikke det ikke er det rigtige sted når nu man føler det er forkert?

Hun kan jo sagtens være en rigtig god dagplejer, bare ikke for dit barn! Og det skal du bare holde fast i!

Hvis du har mulighed for at holde ham hjemme, så gør det, til du finder en anden løsning... For det der er jo ikke holdbart for hverken dig eller dit barn. Han kan jo også mærke, at du ikke er tryg ved at aflevere ham, og det smitter selvfølgelig af...

Jeg synes ikke du virke pylleret, men man skal nok som forældre altid tænke over, om man er overbeskyttende tror jeg

Du ved bedst om dit barn trives, og gør det ikke, så må der findes en anden løsning med en knap så aktiv dagplejer

Rigtig meget held og lykke med det hele

Anmeld

30. maj 2012

Victoriasmor88

Min første tanke er at du beskriver en masse dårlige ting omkring denne dagplejer. Du skriver bl.a at hun ikke holder opsyn, og nu går jeg jo ikke ud fra at du er der hele tiden, så faktisk ved du jo ikke helt hvordan det foregår. 

Det du beskriver med trampolin osv er langt fra iorden, og det havde jeg snakket med kommunen om 

I forhold til dit barn ville jeg søge en anden plads. Jeg kan godt forstå at dagplejen ikke kan undlade at tage i legestue hver gang, min datter elsker det f.eks. og jeg mener faktisk ikke at det skulle gå ud over hende at et andet barn ikke kunne klare det. Jeg er selv indenfor sundhedsområdet, og hvis dit barn er så sensitivt som du beskriver så forstår jeg simpelthen ikke hvorfor du ikke har fået en plads hvor der tages hensyn. Det er jo hammer synd for din søn at han skal lide. 

Men husk på hvordan du selv har det, og hvilke signaler du sender til din søn. Han fanger dem med det samme, og det kan være med til at give ham en dårlig oplevelse. 

Håber det bedste for dig og dit barn 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.