Svigermor ....... igen ! hjælp !!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. maj 2012

Anonym trådstarter

roenlund skriver:

Normalt har jeg den holdning at dem der passer selvfølgelig bestemmer hvad  der skal foregå, men deri ligger jo så også at man selvfølgelig forventer at de kender barnet og gør ting på barnets præmisser...

hvis jeres barn er sensitivt skal der selvfølgelig ikke foregå alt muligt og det der med at lade andre passe barnet når man selv skulle det er bare totalt no-go

Hun ved hvordan han er når han kommer hjem .. Han sover ikke i flere dage og er helt hysterisk og kan slet ikke forholde sig til noget

Hun plejer selv at bestemme hvad hun laver med ham , men DET der , er bare for meget for ham . Det ved vi

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2012

Anonym trådstarter

rikkeregnbue skriver:

Ej..... Okay... Jeg ligner: "" lige nu.

Hvordan kan man overhovedet blive sur over sådan noget??? Det er ikke dig/jer der har gjort noget forkert. Jeg ville da også have undersøgt andre muligheder for en anden der kunne passe.

Anmeld

26. maj 2012

Anonym trådstarter

maryjane skriver:

Hun lyder helt ærligt som om at have en skrue løs, omg. Det er da jer der er forældrene og ikke hende, og hun har åbenbart ikke helt nemt ved at tage hensyn.  Og godt nok en barnlig reaktion på det hele hun også har... Tsk.

Anmeld

26. maj 2012

Anonym trådstarter

Pikku Myy skriver:

Jeg kan ikke lade være med at tænke på hvordan historien ville have lydt hvis det havde været din svigermor, der havde fortalt den:

Min søn og hans kone havde spurgt mig om jeg ville passe mit barnebarn, selvom de ved at jeg arbejder om natten, og er meget afhængig af min søvn formiddag/eftermiddag. Da jeg tilbyder at de kan aflevere efter jeg er stået op, bliver de kede af at jeg ikke kan hjælpe, så jeg ringer til min datter og hører om hun ikke kan komme og hjælpe. Min datter springer til, og vi planlægger det hele, så de ikke behøver være i huset mens jeg sover. Men da min søn og svigerdatter hører om planerne, vil de pludselig ikke have at jeg skal passe alligevel. Nu kan hendes søster pludselig istedet...

Hvis jeg havde oplevet historien fra din svigermor og svigerindes vinkel, ville jeg føle at min hjælp ikke var god nok, på trods af at jeg havde gjort alt hvad jeg kunne for at jeres planer kunne bliver til noget. Måske er det det hun reagerer på??

Det kan sagtens være det ! MEN , vi ringede og sagde stille og roligt til hende , at grunden til det var , at vi ikke vil ha han bliver slæbt med rundt , for hun ved at han ikke kan kaperer det i sit hovede .. Og der slår det klik for hende og hun skælder os ud .. 

Anmeld

26. maj 2012

Anonym trådstarter

LuLy skriver:

Selvfølgelig skal I da bestemme hvad hun skal foretage sig med JERES søn - hun kunne godt lige have vendt det med jer først.

Blev lidt forvirret over rækkefølgen tingene er blevet sagt og gjort i, men fik det indtryk at I bad din søster om at passe inden I havde snakket med din svigermor og det kan jeg egentlig godt forstå at svigermor bliver lidt skuffet over. I kunne jo have snakket med hende først og sagt, at I altså ikke vil have at jeres søn skal slæbes med rundt alle steder. 

Det fik vi først af vide bagefter .. At han skulle med rundt ..
Aller først fik vi jo det indtryk at hun egentlig ik rigtig magtede det , og så hørte vi min søster ad , og ringede jo så i dag til min svigerinde , bare for at høre om hun var på fyn , hvor vi så havde sagt at min søster skulle passe i stedet .. Og det var DER vi fik af vide om alle de planer .. Hvorefter vi så ringer til svigermor ..  

Anmeld

26. maj 2012

Anonym trådstarter

Pikku Myy skriver:

Mener du det? Selvfølgelig afhænger det af barnets alder, men hvis jeg beder mine forældre/svigerforældre om at passe min søn (3 år), så bestemmer de selv hvad de har tænkt sig at lave. Måske har de allerede planer, som de så bare tager ham med til, måske finder de på noget børnevenligt, måske er de derhjemme. Men fælles for det hele er at jeg ikke bestemmer.

Jeg kan godt se at TS' situation måske er lidt anderledes fordi barnet virker til at have nogle særlige behov, men det du skriver i dit svar, er meget generelt. Har du det virkelig sådan? Har I andre??

Han er halvandet .. 
Og hun plejer at passe ham , og hun VED hvordan han blir .. ..
Og i øvrigt kan han ikke sove til middag derude nogle steder fordi hun bor i lejlighed inde midt i byen ..
Så ja , han får heller ik sovet ..
Men hun plejer at lave noget med ham , men ikke SÅ meget .. Det var DET vi ikke syns var i orden ..  

Anmeld

26. maj 2012

TNBC

Anonym skriver:

Det kan sagtens være det ! MEN , vi ringede og sagde stille og roligt til hende , at grunden til det var , at vi ikke vil ha han bliver slæbt med rundt , for hun ved at han ikke kan kaperer det i sit hovede .. Og der slår det klik for hende og hun skælder os ud .. 

Men hvad med datteren? Hvorfor skal hun straffes? Vidste hun ikke ser drengen saa tit, ved hun jo ikke at han er sensitiv? Hvorfor kunne I saa ikke bare bede hende om ikke tage alle de steder hen og maaske bare vaere hos jer?

Anmeld

26. maj 2012

Anonym trådstarter

MinNoah skriver:

Kan din egen søster ikke passe hele dagen? Så er det problem løst :-)

Jeg synes heller ikke det er ok at tage et sensitivt barn med ud til tusind aktiviteter...

Men derudover synes jeg det er OK at bedsteforældrene bestemmer hvad de laver når de passer barn (med mindre de bestemmer at sidde på mac d hele dagen fx ) Men om de er hjemme, i tivoli, eller besøger en nabo er OK  - så længe de passer mit barn godt! :-)

MEN jeg havde heller ikke sendt min søn med en han ikke kender ret godt rundt i hele byen en hel formiddag.... Nixen bixen :-) Det ville jeg takke pænt nej til.

Jo hun passer ham hele dagen nemlig .. Her hos os . Og hun kender ham , og han kender hende . 

Anmeld

26. maj 2012

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Det lyder som at kommunikationen er gået helt galt. Svigermor har højst sandsynligt prøvet at hjælpe jer at komme til koncert fra start og derfor arrangeret det med den ældste datter. Det skulle SELVGØLGELIG have været aftalt med jer, men det må huskes at det var i en god mening.

Det er ærgeligt at svigerinden ikke forstår at et barn ikke skal passes af en fremmed, men det er også forståeligt at hun bliver ked af det. Hun har sikkert glædet sig og troet at det var noget der var aftalt med jer.

Jeg synes det er ærgeligt ikke at svare på beskeder for det er lige så barnligt. Men måske pænt forklare hvorfor I ikke synes om arrangementet og så skrive at der ikke er mere at diskutere. Det handler om barnets tryghed.

Jeg kan godt forstå I er sure, men prøv at se det fra de andres sider. Det er en menneskelig reaktion de kom med og det skal nok gå over. Der skal bare lidt kommunikation til

Ja jeg tror også det er gået helt galt .
Jeg har sagt til kæresten at han skal ringe til hende , men han vil overhovedet ikke snakke med hans mor nu .

Jeg syns slet ikke deres reaktion var menneskelig ..
Hans familie har det med at gøre meget små ting , meget store .. Altid .
Men det der gik over kærestens grænse ..

Anmeld

26. maj 2012

Anonym trådstarter

Missq4 skriver:

En ting jeg tænker er om i har snakket dem svirmor om at i ikke ville ha hun tog ham så mange steder hen inden i fra tager hende at skulle passe ham ? Hvis ikke er det måske en måde at undgå at i bliver sure på hinanden ikke mindst for din mand men også for jers barn skyld måske hun ikke tænker over de ting eller er klar over hvor slemt det er med jeres søn og hvad det ville gøre ved ham hvis skulle ha sådan en dag hvis hun ikke ser ham så meget er jo ikke sikkeret hun tænker over det. 

Jeg ville blive sur/ked af det/skuffet hvis det var mig der troede jeg skulle passe og jeg havde planlagt en masse for barnets skyld og så bare fik af vide at det skulle jeg ikke man ville heller ha en anden over nogle ting jeg ikke fik en chance for at lave om 

Håber du forstå hvad jeg mener 

Han er kun halv andet og ved ikke hvad et tivoli er f.eks..
Hun ser ham ret tit , men det gør min svigerinde ikke , og hun kender ham stort set ikke . Og han kender heller ik hende ..

Vi ringede jo til svigermor og sagde at vi ikke ville ha han skulle så mange steder hen og at hvis de ville passe ham skulle det være her , som vi hele tiden havde sagt .. Så slog det åbenbart klik for hende , og skældte os ud

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.