Svigermor ....... igen ! hjælp !!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. maj 2012

Anonym trådstarter

-Sigrid- skriver:

Jeg syntes tit vi også har oplevet af vores familier ved hvad der er bedst for vores datter... Skide træls, men vores datter vores regler... Jeres søn jeres regler

Det er træls folk ikke forstår det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2012

-Sigrid-

Anonym skriver:

Det er træls folk ikke forstår det

Anmeld

26. maj 2012

Savannah

Det kan svigermor på ingen måde være bekendt. Du siger jeres søn er senstiv, det er hun jo fløjtende ligeglad med når hun lader lægge planer for barnet og hende selv. Det var svigermor der skulle passe - ikke andre. Jeg havde gjort som jer. Det er jeres barn, i kender hans behov bedst og hvis den der passer ikke kan respektere det er vedkommende ikke moden til at tage sig af barnet.

Anmeld

26. maj 2012

roenlund

Normalt har jeg den holdning at dem der passer selvfølgelig bestemmer hvad  der skal foregå, men deri ligger jo så også at man selvfølgelig forventer at de kender barnet og gør ting på barnets præmisser...

hvis jeres barn er sensitivt skal der selvfølgelig ikke foregå alt muligt og det der med at lade andre passe barnet når man selv skulle det er bare totalt no-go

Anmeld

26. maj 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Ej..... Okay... Jeg ligner: "" lige nu.

Hvordan kan man overhovedet blive sur over sådan noget??? Det er ikke dig/jer der har gjort noget forkert. Jeg ville da også have undersøgt andre muligheder for en anden der kunne passe.

Anmeld

26. maj 2012

maryjane

Hun lyder helt ærligt som om at have en skrue løs, omg. Det er da jer der er forældrene og ikke hende, og hun har åbenbart ikke helt nemt ved at tage hensyn.  Og godt nok en barnlig reaktion på det hele hun også har... Tsk.

Anmeld

26. maj 2012

Tulle28

ønskebarn74 skriver:

jeres barn, jeres regler.. så enkelt er det..

Jeps! Så må hun lade være med at passe ham, hvis hun ikke an leve med det.

Anmeld

26. maj 2012

Pikku Myy

Anonym skriver:

Ej piger !!
Kan ikke se om det er os der er uretfærdige , eller om det er hende der er ude i hampen !!

Sagen er den , at kæresten og jeg skal til koncert i morgen .. Vi havde derfor hørt svigermor om hun kunne passe vores søn .. Vi ringede åbenbart på et tidspunkt hun sov og var ikke vildt interreseret i at passe ham .. Det er fordi hun arbejder om natten , møder kl. 11 og får fri kl. 7 og så sover hun til kl. 15.00 ca !
Koncerten starter kl. 11 og vi vil jo gerne være der fra start .. Hun havde så sagt at jeg kunne komme ud med ham når hun var vågnet , hvilket vi overvejede meget kraftigt ..
I mellemtiden , har hun så åbenbart fået hendes ældste datter til at komme hjem , så hun kunne passe hende fra kl. 10.00 af , og så indtil hun vågnede fra sin lur ... Det vidste vi INTET om , før i dag vi ringer til min svigerinde og spørg om hun er på fyn ... 
Ja siger hun , og at hende og vores søn skulle alt mulig i morgen mens hun havde ham .. De skulle i tivoli , ud til hendes kusine , og op til hendes mormor osv osv..... (Det skal siges min søn næsten ikke kender hende da hun bor langt væk , og at han ikke kan med så mange mennesker .. Han er meget sensetiv)

Men da vi syns det var synd for vores søn , og for besværligt at jeg skulle ud til svigermor med ham kl. 15.00 (Hvor vi ikke vidste min svigerinde ville hente ham kl. 10.) Havde vi fået min søster til at komme og passe ham i stedet .. Så var han hjemme i trygge rammer , og han kender min søster GODT , hun er her ca. 2 gange om ugen ! 

Det ville vi ha ringet og sagt til svigermor i dag , men så fandt vi jo så ud af hun havde lavet alle mulige planer med vores søn !!!

Vi siger så til min svigerinde at min søster skal passe ham i stedet , og hun blir mega skuffet og sur over det ..
Så ringer min svigermor til kæresten og SKÆLDER ud på ham , fordi det kunne vi ikke være bekendt , og VI skulle ikke bestemme hvad HUN skulle lave med VORES søn !! Guuuud hvor er vi MEGET ssure lige nu , og vi ved slet ikke hvordan vi skal tackle det her ..
Vi har ikke svaret på hendes sms , fordi vi syns de er SÅÅ barnlige og gider slet ik snakke med dem .
"Næste gang jeg skal passe jeres søn , hvis der blir nogen næste gang, skal i slet ikke bestemme hvad jeg skal lave med ham, for så gider jeg ik!" Lød det ... ÅRH !

Er vi uretfærdige eller er det dem der er langt ude ??

Min søster sagde bare : " Altså hvis det er jordens undergang for dem de ikke skal passe ham , kan jeg godt lade være, jeg har ikke noget i mod det overhovedet" ...

Jeg kan ikke lade være med at tænke på hvordan historien ville have lydt hvis det havde været din svigermor, der havde fortalt den:

Min søn og hans kone havde spurgt mig om jeg ville passe mit barnebarn, selvom de ved at jeg arbejder om natten, og er meget afhængig af min søvn formiddag/eftermiddag. Da jeg tilbyder at de kan aflevere efter jeg er stået op, bliver de kede af at jeg ikke kan hjælpe, så jeg ringer til min datter og hører om hun ikke kan komme og hjælpe. Min datter springer til, og vi planlægger det hele, så de ikke behøver være i huset mens jeg sover. Men da min søn og svigerdatter hører om planerne, vil de pludselig ikke have at jeg skal passe alligevel. Nu kan hendes søster pludselig istedet...

Hvis jeg havde oplevet historien fra din svigermor og svigerindes vinkel, ville jeg føle at min hjælp ikke var god nok, på trods af at jeg havde gjort alt hvad jeg kunne for at jeres planer kunne bliver til noget. Måske er det det hun reagerer på??

Anmeld

26. maj 2012

lycly

Selvfølgelig skal I da bestemme hvad hun skal foretage sig med JERES søn - hun kunne godt lige have vendt det med jer først.

Blev lidt forvirret over rækkefølgen tingene er blevet sagt og gjort i, men fik det indtryk at I bad din søster om at passe inden I havde snakket med din svigermor og det kan jeg egentlig godt forstå at svigermor bliver lidt skuffet over. I kunne jo have snakket med hende først og sagt, at I altså ikke vil have at jeres søn skal slæbes med rundt alle steder. 

Anmeld

26. maj 2012

Pikku Myy

LuLy skriver:

Selvfølgelig skal I da bestemme hvad hun skal foretage sig med JERES søn - hun kunne godt lige have vendt det med jer først.

Blev lidt forvirret over rækkefølgen tingene er blevet sagt og gjort i, men fik det indtryk at I bad din søster om at passe inden I havde snakket med din svigermor og det kan jeg egentlig godt forstå at svigermor bliver lidt skuffet over. I kunne jo have snakket med hende først og sagt, at I altså ikke vil have at jeres søn skal slæbes med rundt alle steder. 

Mener du det? Selvfølgelig afhænger det af barnets alder, men hvis jeg beder mine forældre/svigerforældre om at passe min søn (3 år), så bestemmer de selv hvad de har tænkt sig at lave. Måske har de allerede planer, som de så bare tager ham med til, måske finder de på noget børnevenligt, måske er de derhjemme. Men fælles for det hele er at jeg ikke bestemmer.

Jeg kan godt se at TS' situation måske er lidt anderledes fordi barnet virker til at have nogle særlige behov, men det du skriver i dit svar, er meget generelt. Har du det virkelig sådan? Har I andre??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.