Anonym skriver:
Ej piger !!
Kan ikke se om det er os der er uretfærdige , eller om det er hende der er ude i hampen !!
Sagen er den , at kæresten og jeg skal til koncert i morgen .. Vi havde derfor hørt svigermor om hun kunne passe vores søn .. Vi ringede åbenbart på et tidspunkt hun sov og var ikke vildt interreseret i at passe ham .. Det er fordi hun arbejder om natten , møder kl. 11 og får fri kl. 7 og så sover hun til kl. 15.00 ca !
Koncerten starter kl. 11 og vi vil jo gerne være der fra start .. Hun havde så sagt at jeg kunne komme ud med ham når hun var vågnet , hvilket vi overvejede meget kraftigt ..
I mellemtiden , har hun så åbenbart fået hendes ældste datter til at komme hjem , så hun kunne passe hende fra kl. 10.00 af , og så indtil hun vågnede fra sin lur ... Det vidste vi INTET om , før i dag vi ringer til min svigerinde og spørg om hun er på fyn ...
Ja siger hun , og at hende og vores søn skulle alt mulig i morgen mens hun havde ham .. De skulle i tivoli , ud til hendes kusine , og op til hendes mormor osv osv..... (Det skal siges min søn næsten ikke kender hende da hun bor langt væk , og at han ikke kan med så mange mennesker .. Han er meget sensetiv)
Men da vi syns det var synd for vores søn , og for besværligt at jeg skulle ud til svigermor med ham kl. 15.00 (Hvor vi ikke vidste min svigerinde ville hente ham kl. 10.) Havde vi fået min søster til at komme og passe ham i stedet .. Så var han hjemme i trygge rammer , og han kender min søster GODT , hun er her ca. 2 gange om ugen !
Det ville vi ha ringet og sagt til svigermor i dag , men så fandt vi jo så ud af hun havde lavet alle mulige planer med vores søn !!!
Vi siger så til min svigerinde at min søster skal passe ham i stedet , og hun blir mega skuffet og sur over det ..
Så ringer min svigermor til kæresten og SKÆLDER ud på ham , fordi det kunne vi ikke være bekendt , og VI skulle ikke bestemme hvad HUN skulle lave med VORES søn !! Guuuud hvor er vi MEGET ssure lige nu , og vi ved slet ikke hvordan vi skal tackle det her ..
Vi har ikke svaret på hendes sms , fordi vi syns de er SÅÅ barnlige og gider slet ik snakke med dem .
"Næste gang jeg skal passe jeres søn , hvis der blir nogen næste gang, skal i slet ikke bestemme hvad jeg skal lave med ham, for så gider jeg ik!" Lød det ... ÅRH !
Er vi uretfærdige eller er det dem der er langt ude ?? 

Min søster sagde bare : " Altså hvis det er jordens undergang for dem de ikke skal passe ham , kan jeg godt lade være, jeg har ikke noget i mod det overhovedet" ...
Jeg kan ikke lade være med at tænke på hvordan historien ville have lydt hvis det havde været din svigermor, der havde fortalt den:
Min søn og hans kone havde spurgt mig om jeg ville passe mit barnebarn, selvom de ved at jeg arbejder om natten, og er meget afhængig af min søvn formiddag/eftermiddag. Da jeg tilbyder at de kan aflevere efter jeg er stået op, bliver de kede af at jeg ikke kan hjælpe, så jeg ringer til min datter og hører om hun ikke kan komme og hjælpe. Min datter springer til, og vi planlægger det hele, så de ikke behøver være i huset mens jeg sover. Men da min søn og svigerdatter hører om planerne, vil de pludselig ikke have at jeg skal passe alligevel. Nu kan hendes søster pludselig istedet...
Hvis jeg havde oplevet historien fra din svigermor og svigerindes vinkel, ville jeg føle at min hjælp ikke var god nok, på trods af at jeg havde gjort alt hvad jeg kunne for at jeres planer kunne bliver til noget. Måske er det det hun reagerer på??