Svigermor ....... igen ! hjælp !!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. maj 2012

lycly

Pikku Myy skriver:

Mener du det? Selvfølgelig afhænger det af barnets alder, men hvis jeg beder mine forældre/svigerforældre om at passe min søn (3 år), så bestemmer de selv hvad de har tænkt sig at lave. Måske har de allerede planer, som de så bare tager ham med til, måske finder de på noget børnevenligt, måske er de derhjemme. Men fælles for det hele er at jeg ikke bestemmer.

Jeg kan godt se at TS' situation måske er lidt anderledes fordi barnet virker til at have nogle særlige behov, men det du skriver i dit svar, er meget generelt. Har du det virkelig sådan? Har I andre??

Som jeg skriver, så burde svigermor have vendt det med dem først. Når der skal foregå så mange ting, så ville jeg personligt gerne vide det - især hvis jeg havde et sensitivt barn. 

Det skal ikke forstås at man skal diktere hvad bedsteforældrene skal og ikke skal foretage sig med sit barnebarn, slet ikke. Jeg har fuld tillid til, at Julias bedste forældre underholder hende på hendes præmisser. Men igen, det ville være rart at vide, hvis der skulle ske SÅ mange ting, som TS fortæller om her. Det var mere det jeg mente - ikke at man SELV skal lægge dagsordenen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2012

MinNoah

Kan din egen søster ikke passe hele dagen? Så er det problem løst :-)

Jeg synes heller ikke det er ok at tage et sensitivt barn med ud til tusind aktiviteter...

Men derudover synes jeg det er OK at bedsteforældrene bestemmer hvad de laver når de passer barn (med mindre de bestemmer at sidde på mac d hele dagen fx ) Men om de er hjemme, i tivoli, eller besøger en nabo er OK  - så længe de passer mit barn godt! :-)

MEN jeg havde heller ikke sendt min søn med en han ikke kender ret godt rundt i hele byen en hel formiddag.... Nixen bixen :-) Det ville jeg takke pænt nej til.

Anmeld

26. maj 2012

Pikku Myy

LuLy skriver:

Som jeg skriver, så burde svigermor have vendt det med dem først. Når der skal foregå så mange ting, så ville jeg personligt gerne vide det - især hvis jeg havde et sensitivt barn. 

Det skal ikke forstås at man skal diktere hvad bedsteforældrene skal og ikke skal foretage sig med sit barnebarn, slet ikke. Jeg har fuld tillid til, at Julias bedste forældre underholder hende på hendes præmisser. Men igen, det ville være rart at vide, hvis der skulle ske SÅ mange ting, som TS fortæller om her. Det var mere det jeg mente - ikke at man SELV skal lægge dagsordenen

Det var mere den med at de selvfølgelig skulle bestemme hvad hun skulle foretage sig med deres søn jeg studsede over. Det med gerne at ville vide hvad der skal ske, er jeg helt med på...

Anmeld

26. maj 2012

lycly

Pikku Myy skriver:

Det var mere den med at de selvfølgelig skulle bestemme hvad hun skulle foretage sig med deres søn jeg studsede over. Det med gerne at ville vide hvad der skal ske, er jeg helt med på...

Okay,  det er også forkert formuleret - det var mere for at udtrykke at jeg støtter TS.

Anmeld

26. maj 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Ej piger !!
Kan ikke se om det er os der er uretfærdige , eller om det er hende der er ude i hampen !!

Sagen er den , at kæresten og jeg skal til koncert i morgen .. Vi havde derfor hørt svigermor om hun kunne passe vores søn .. Vi ringede åbenbart på et tidspunkt hun sov og var ikke vildt interreseret i at passe ham .. Det er fordi hun arbejder om natten , møder kl. 11 og får fri kl. 7 og så sover hun til kl. 15.00 ca !
Koncerten starter kl. 11 og vi vil jo gerne være der fra start .. Hun havde så sagt at jeg kunne komme ud med ham når hun var vågnet , hvilket vi overvejede meget kraftigt ..
I mellemtiden , har hun så åbenbart fået hendes ældste datter til at komme hjem , så hun kunne passe hende fra kl. 10.00 af , og så indtil hun vågnede fra sin lur ... Det vidste vi INTET om , før i dag vi ringer til min svigerinde og spørg om hun er på fyn ... 
Ja siger hun , og at hende og vores søn skulle alt mulig i morgen mens hun havde ham .. De skulle i tivoli , ud til hendes kusine , og op til hendes mormor osv osv..... (Det skal siges min søn næsten ikke kender hende da hun bor langt væk , og at han ikke kan med så mange mennesker .. Han er meget sensetiv)

Men da vi syns det var synd for vores søn , og for besværligt at jeg skulle ud til svigermor med ham kl. 15.00 (Hvor vi ikke vidste min svigerinde ville hente ham kl. 10.) Havde vi fået min søster til at komme og passe ham i stedet .. Så var han hjemme i trygge rammer , og han kender min søster GODT , hun er her ca. 2 gange om ugen ! 

Det ville vi ha ringet og sagt til svigermor i dag , men så fandt vi jo så ud af hun havde lavet alle mulige planer med vores søn !!!

Vi siger så til min svigerinde at min søster skal passe ham i stedet , og hun blir mega skuffet og sur over det ..
Så ringer min svigermor til kæresten og SKÆLDER ud på ham , fordi det kunne vi ikke være bekendt , og VI skulle ikke bestemme hvad HUN skulle lave med VORES søn !! Guuuud hvor er vi MEGET ssure lige nu , og vi ved slet ikke hvordan vi skal tackle det her ..
Vi har ikke svaret på hendes sms , fordi vi syns de er SÅÅ barnlige og gider slet ik snakke med dem .
"Næste gang jeg skal passe jeres søn , hvis der blir nogen næste gang, skal i slet ikke bestemme hvad jeg skal lave med ham, for så gider jeg ik!" Lød det ... ÅRH !

Er vi uretfærdige eller er det dem der er langt ude ??

Min søster sagde bare : " Altså hvis det er jordens undergang for dem de ikke skal passe ham , kan jeg godt lade være, jeg har ikke noget i mod det overhovedet" ...

Det lyder som at kommunikationen er gået helt galt. Svigermor har højst sandsynligt prøvet at hjælpe jer at komme til koncert fra start og derfor arrangeret det med den ældste datter. Det skulle SELVGØLGELIG have været aftalt med jer, men det må huskes at det var i en god mening.

Det er ærgeligt at svigerinden ikke forstår at et barn ikke skal passes af en fremmed, men det er også forståeligt at hun bliver ked af det. Hun har sikkert glædet sig og troet at det var noget der var aftalt med jer.

Jeg synes det er ærgeligt ikke at svare på beskeder for det er lige så barnligt. Men måske pænt forklare hvorfor I ikke synes om arrangementet og så skrive at der ikke er mere at diskutere. Det handler om barnets tryghed.

Jeg kan godt forstå I er sure, men prøv at se det fra de andres sider. Det er en menneskelig reaktion de kom med og det skal nok gå over. Der skal bare lidt kommunikation til

Anmeld

26. maj 2012

Skouboe

Pikku Myy skriver:

Jeg kan ikke lade være med at tænke på hvordan historien ville have lydt hvis det havde været din svigermor, der havde fortalt den:

Min søn og hans kone havde spurgt mig om jeg ville passe mit barnebarn, selvom de ved at jeg arbejder om natten, og er meget afhængig af min søvn formiddag/eftermiddag. Da jeg tilbyder at de kan aflevere efter jeg er stået op, bliver de kede af at jeg ikke kan hjælpe, så jeg ringer til min datter og hører om hun ikke kan komme og hjælpe. Min datter springer til, og vi planlægger det hele, så de ikke behøver være i huset mens jeg sover. Men da min søn og svigerdatter hører om planerne, vil de pludselig ikke have at jeg skal passe alligevel. Nu kan hendes søster pludselig istedet...

Hvis jeg havde oplevet historien fra din svigermor og svigerindes vinkel, ville jeg føle at min hjælp ikke var god nok, på trods af at jeg havde gjort alt hvad jeg kunne for at jeres planer kunne bliver til noget. Måske er det det hun reagerer på??

Det var faktisk præcist hvad jeg selv sad og tænkte, du formulerede det bare bedre

Anmeld

26. maj 2012

Skouboe

Pikku Myy skriver:

Mener du det? Selvfølgelig afhænger det af barnets alder, men hvis jeg beder mine forældre/svigerforældre om at passe min søn (3 år), så bestemmer de selv hvad de har tænkt sig at lave. Måske har de allerede planer, som de så bare tager ham med til, måske finder de på noget børnevenligt, måske er de derhjemme. Men fælles for det hele er at jeg ikke bestemmer.

Jeg kan godt se at TS' situation måske er lidt anderledes fordi barnet virker til at have nogle særlige behov, men det du skriver i dit svar, er meget generelt. Har du det virkelig sådan? Har I andre??

Hvis jeg overlader mine børn til andre (som jeg naturligvis stoler på, ellers fik de ikke lov), blander jeg mig ikke I hvad de laver med mine unger (lige bortset fra hvis de fx skal have badedragt, specielt tøj eller ekstra meget skiftetøj med, så vil jeg gerne vide det, så jeg kan pakke efter det).

Anmeld

26. maj 2012

Missq4

En ting jeg tænker er om i har snakket dem svirmor om at i ikke ville ha hun tog ham så mange steder hen inden i fra tager hende at skulle passe ham ? Hvis ikke er det måske en måde at undgå at i bliver sure på hinanden ikke mindst for din mand men også for jers barn skyld måske hun ikke tænker over de ting eller er klar over hvor slemt det er med jeres søn og hvad det ville gøre ved ham hvis skulle ha sådan en dag hvis hun ikke ser ham så meget er jo ikke sikkeret hun tænker over det. 

Jeg ville blive sur/ked af det/skuffet hvis det var mig der troede jeg skulle passe og jeg havde planlagt en masse for barnets skyld og så bare fik af vide at det skulle jeg ikke man ville heller ha en anden over nogle ting jeg ikke fik en chance for at lave om 

Håber du forstå hvad jeg mener 

Anmeld

26. maj 2012

TNBC

Anonym skriver:

Ej piger !!
Kan ikke se om det er os der er uretfærdige , eller om det er hende der er ude i hampen !!

Sagen er den , at kæresten og jeg skal til koncert i morgen .. Vi havde derfor hørt svigermor om hun kunne passe vores søn .. Vi ringede åbenbart på et tidspunkt hun sov og var ikke vildt interreseret i at passe ham .. Det er fordi hun arbejder om natten , møder kl. 11 og får fri kl. 7 og så sover hun til kl. 15.00 ca !
Koncerten starter kl. 11 og vi vil jo gerne være der fra start .. Hun havde så sagt at jeg kunne komme ud med ham når hun var vågnet , hvilket vi overvejede meget kraftigt ..
I mellemtiden , har hun så åbenbart fået hendes ældste datter til at komme hjem , så hun kunne passe hende fra kl. 10.00 af , og så indtil hun vågnede fra sin lur ... Det vidste vi INTET om , før i dag vi ringer til min svigerinde og spørg om hun er på fyn ... 
Ja siger hun , og at hende og vores søn skulle alt mulig i morgen mens hun havde ham .. De skulle i tivoli , ud til hendes kusine , og op til hendes mormor osv osv..... (Det skal siges min søn næsten ikke kender hende da hun bor langt væk , og at han ikke kan med så mange mennesker .. Han er meget sensetiv)

Men da vi syns det var synd for vores søn , og for besværligt at jeg skulle ud til svigermor med ham kl. 15.00 (Hvor vi ikke vidste min svigerinde ville hente ham kl. 10.) Havde vi fået min søster til at komme og passe ham i stedet .. Så var han hjemme i trygge rammer , og han kender min søster GODT , hun er her ca. 2 gange om ugen ! 

Det ville vi ha ringet og sagt til svigermor i dag , men så fandt vi jo så ud af hun havde lavet alle mulige planer med vores søn !!!

Vi siger så til min svigerinde at min søster skal passe ham i stedet , og hun blir mega skuffet og sur over det ..
Så ringer min svigermor til kæresten og SKÆLDER ud på ham , fordi det kunne vi ikke være bekendt , og VI skulle ikke bestemme hvad HUN skulle lave med VORES søn !! Guuuud hvor er vi MEGET ssure lige nu , og vi ved slet ikke hvordan vi skal tackle det her ..
Vi har ikke svaret på hendes sms , fordi vi syns de er SÅÅ barnlige og gider slet ik snakke med dem .
"Næste gang jeg skal passe jeres søn , hvis der blir nogen næste gang, skal i slet ikke bestemme hvad jeg skal lave med ham, for så gider jeg ik!" Lød det ... ÅRH !

Er vi uretfærdige eller er det dem der er langt ude ??

Min søster sagde bare : " Altså hvis det er jordens undergang for dem de ikke skal passe ham , kan jeg godt lade være, jeg har ikke noget i mod det overhovedet" ...

Din svigermors reaktion er lidt voldsom, men som andre ogsaa siger, at hun goer det jo nok i en god aand, for at I kunne komme med til koncerten fra starten af. At hun saa ikke fortaeller jer det, er forkert.
Naar jeg saa taenker paa datteren, kan jeg godt forstaa at hun bliver ked af det. Som du siger, hun bor langt vaek, saa hun ser ham ikke saa tit og nu faar hun endelig chance for det, og tager I det fra hende. Ja, jeres barn er sensitivt, men synes I det er helt fair at han ikke laere sin faster at kende, fordi hun bor for langt vaek?  Jeg ville ogsaa blive ked af det, hvis jeg troede at jeg skulle tilbringe nogle timer sammen med min nevoe, og saa det ikke sker alligevel. Hvad med at komme paa en loesning, saa hun kan vaere der ogsaa, saa jeres soen faktisk kan laere sin faster at kende?
Og saa snak med din svigermor om at det er jeres barn, og der skal tages hensyn. Kender jeres soestre hinanden?
Se det lidt fra deres side ogsaa.. Ikke at jeg siger at hvad din svigermor har gjort er rigtig, men lad vaer med at straf din kaerestes soester.

Anmeld

26. maj 2012

Anonym trådstarter

Sally-Slingshot skriver:

Det kan svigermor på ingen måde være bekendt. Du siger jeres søn er senstiv, det er hun jo fløjtende ligeglad med når hun lader lægge planer for barnet og hende selv. Det var svigermor der skulle passe - ikke andre. Jeg havde gjort som jer. Det er jeres barn, i kender hans behov bedst og hvis den der passer ikke kan respektere det er vedkommende ikke moden til at tage sig af barnet.

Tak for svar . Så er det ikke os der er helt galt på den ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.