Ikke råd til prævention - men råd til baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. maj 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

IsabellaCiinea skriver:

Altså.. Gestonette.. men det er lidt forskelligt.. får bare de billigste... af dem der svarer til Gestonette.. men denne gang er det Gestonette

Ja okay

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2012

Krussedulle

Anonym skriver:

Jeg har undret mig over noget et stykke tid.

Har nu læst flere skrive, at de blev gravide, fordi de ikke havde råd til prævention.
Jeg undrer mig så over, hvordan de tror, de kan have råd til en baby.
Børn er ikke gratis at have - ej heller helt billige.

Er jeg den eneste, der sidder med disse tanker?

Der kan svares anonymt.

Den var ny for mig!!

Hihi.. Ej undskyld, men det er godt nok en ringe undskyldning!

Mine p-piller koster 43 kr for 3 mdr!

Anmeld

27. maj 2012

Hyacinth

Anonym skriver:

Jeg har undret mig over noget et stykke tid.

Har nu læst flere skrive, at de blev gravide, fordi de ikke havde råd til prævention.
Jeg undrer mig så over, hvordan de tror, de kan have råd til en baby.
Børn er ikke gratis at have - ej heller helt billige.

Er jeg den eneste, der sidder med disse tanker?

Der kan svares anonymt.

Ja, vi kan godt blive enige om, at en del mennesker ikke tænker sig om. Men når det så er sagt, skal du huske på, at netop teenagere ikke altid tænker så skide rationelt af rent biologiske årsager;

Vores hjerne er ikke færdigudviklet før vi er ca. 21 år gamle. Dvs. et ungt par på 15-16 år, simpelthen ikke (nødvendigvis) kan se de langsigtigede konsekvenser. Derudover er de nok mere styret af deres hormoner end "os gamle"

Anmeld

27. maj 2012

Anonym trådstarter

Hyacinth skriver:

Ja, vi kan godt blive enige om, at en del mennesker ikke tænker sig om. Men når det så er sagt, skal du huske på, at netop teenagere ikke altid tænker så skide rationelt af rent biologiske årsager;

Vores hjerne er ikke færdigudviklet før vi er ca. 21 år gamle. Dvs. et ungt par på 15-16 år, simpelthen ikke (nødvendigvis) kan se de langsigtigede konsekvenser. Derudover er de nok mere styret af deres hormoner end "os gamle"

Det er rigtig nok, men jeg forstår stadig ikke, at man kan stå som 17-18-19 årig og ikke have råd til prævention, og så når man bliver gravid, beholde barnet og tro, man har råd til det

Anmeld

27. maj 2012

Silas&Mille

4kløver skriver:

I den alder er det da mor der betaler. eller tager jeg fejl. Min på 18 har jeg tilbudt at betale for da hun ikke har for mange penge.

Det tænkte jeg også.

Jeg fik p-piller da jeg var 14 og dem betalte min mor frem til jeg blev 18 og begyndte af får SU og løn fra fritidsjob

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.