Ikke råd til prævention - men råd til baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. maj 2012

4kløver

Muhmi skriver:

Ejmen det er jo absurd at man siger at de unge skal beskytte sig, men jeg kan sgu godt forstå at en 14-15 årig ikke lige har lyst til at bruge 100kr på at beskytte sig... For rigtig mange er det jo alle deres lommepenge på en måned.... Ej hvis man vil reducere antallet af aborter og teenage graviditeter så må man sætte pengene ned på kondomer og p-piller... P-piller er dog slet ikke det dyreste... Men man skal jo bruge kondomer for ikke at få kønsygdomme, så ligemeget hvad burde de unge jo bruge begge dele...

I den alder er det da mor der betaler. eller tager jeg fejl. Min på 18 har jeg tilbudt at betale for da hun ikke har for mange penge.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2012

Kløver

Anonym skriver:

Det er rigtigt.
Jeg går ind for, at prævention skal være gratis - måske ville det også kunne reducere antallet af aborter.

Forstår det nu heller ikke
Dog synes jeg ikke prævention skal være gratis, hvem skal lige betale for det
Der findes jo mange muligheder, og så meget koster en pakke p-piller eller en spiral ikke hvis man får kobberspiralen. Der er jo også 10 kondomer i en pakke, men hygger man flere gange om dagen eller hver dag, kan jeg godt se det hurtigt kan blive dyrt

Er man voksen nok til at have sex, er man også voksen nok til ansvaret, bla ved at skaffe prævention

Anmeld

26. maj 2012

Muhmi

4kløver skriver:

I den alder er det da mor der betaler. eller tager jeg fejl. Min på 18 har jeg tilbudt at betale for da hun ikke har for mange penge.

Nogle unge fortæller ikke deres forældre at de har samleje og de fleste forældre vil da gerne blive i den tro at deres guldklump stadig er uskyldig

Anmeld

26. maj 2012

Anonym

ej altså helt ærlig hvordan kan man ikke have råd til det? p-piller koster vist omkring 100 for 3 mdr altså dårlig undskyldning og kondomer kan man får gratis 

Anmeld

26. maj 2012

L&V

Muhmi skriver:

Nogle knalder måske mere en 10 gange om måneden

Og som jeg også skrev før, så kan det altså være alle penge en 14-15 årig får på en måned eller måske påå en uge... Men da jeg var teenager kan jeg sagtens huske at jeg godt kunne knalde mere end 5-7 gange om dagen og ja, så løber det altså hurtigt op

Tænkte nu lige på p-piller der det kan man dælme godt få for 100kr om måneden og så kan de jo bare lege duracell kaniner hvis det er det de vil Jeg har da aldrig haft så mange penge som jeg havde dengang, nu er det jo tilladt at arbejde i den alder og hvis undskyldningen er at man ikke vil bruge alle sine penge på prevention så tvivler jeg på at de ville bruge det om det så var gratis

Anmeld

26. maj 2012

Muhmi

Anonym skriver:

ej altså helt ærlig hvordan kan man ikke have råd til det? p-piller koster vist omkring 100 for 3 mdr altså dårlig undskyldning og kondomer kan man får gratis 

Ja hvis man ved HVOR man kan få dem gratis....

Altså jeg må sgu indrømme at det ikke lige var det jeg nærstuderede som teenager....

Ved godt at ansvaret ligger hos forældrerne at fortælle det og købe prævention... Men nogle forældrer tager altså bare ikke det ansvar... Hov nu fik jeg da stillet mine forældre i et rigtigt godt lys... Hehe... Men ja, jeg har aldrig hørt om bien og blomsten fra mine forældre, det måtte jeg selv finde ud af...

Anmeld

26. maj 2012

Anonym

Muhmi skriver:

Altså jeg må sgu indrømme at det ikke lige var det jeg nærstuderede som teenager....

Ved godt at ansvaret ligger hos forældrerne at fortælle det og købe prævention... Men nogle forældrer tager altså bare ikke det ansvar... Hov nu fik jeg da stillet mine forældre i et rigtigt godt lys... Hehe... Men ja, jeg har aldrig hørt om bien og blomsten fra mine forældre, det måtte jeg selv finde ud af...

her i byen i alle frivilige centere står kæmpe kurv med gratis kondomer og det er vist også i andre byer ellers kan man vist får gratis prøver på nettet og på sygehuset kan man også får gratiss kondomer 

Anmeld

26. maj 2012

Anonym

Muhmi skriver:

og ansvaret ligger sgu da ikke hos forældre det er ikke dem som boller når de 14-15+ når de ikke ha´ råd til at købe prævention er man gammel nok til at beslutte sig at dyrke sex så må man tage selv ansvar da

Anmeld

26. maj 2012

Anonym

Det er fuldstændigt absourd at nogen kan tænke så ulogisk!

Og JEG var en af dem! I snit knalede jeg nok 3-5 gange dagligt hvis jeg havde en kæreste,og så løber det hurtigt op i kondompriser som vi mente vi ikke havde råd til. Men skulle jeg blive gravid så fandt vi jo nok ud af det. Det var seriøst vores holdning..!  

Anmeld

26. maj 2012

4kløver

Muhmi skriver:

Nogle unge fortæller ikke deres forældre at de har samleje og de fleste forældre vil da gerne blive i den tro at deres guldklump stadig er uskyldig

Ja det er også rigtig. Husker da jeg var ung kunne man få gratis p piller inde i byen. Brugte det ikke selv men ved mange gjorde. det sted skulle være åben igen tror at der er mere brug for det nu end den gang..

Jeg ville selv vælge p sprøjte vis jeg var ung og smuk igen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.