Ikke råd til prævention - men råd til baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. maj 2012

TeamRocket

Jeg blev gravid som 17 årig min kæreste var 21. Vi gik begge i skole og jeg fik jo så ikke su da jeg var under 18. Men kondomer er ikke helt billige og ja ofte havde vi ikke råd og ppiller kunne jeg ikke tåle. Så vi endte jo også med en positiv test. Kæresten gik ud og fik et job og jeg kunne starte med at få su da jeg blev 18 år på den måde har vi haft råd til barn selv om vi ikke havde råd til kondomer altid- altså vi knaldede 3 gange om dagen, 3 uger om måneden- det er ret mange penge i kondomer Men vi har da klaret det og efterfølgene prioteret beskyttelse noget højere! Så må vi bare arbejde mere og knalde mindre. Men jeg synes helt klart kondomer burde være billigere!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2012

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Anonym skriver:

Jeg har undret mig over noget et stykke tid.

Har nu læst flere skrive, at de blev gravide, fordi de ikke havde råd til prævention.
Jeg undrer mig så over, hvordan de tror, de kan have råd til en baby.
Børn er ikke gratis at have - ej heller helt billige.

Er jeg den eneste, der sidder med disse tanker?

Der kan svares anonymt.

Jeg har ofte tænkt præcis det samme og må indrømme, at jeg finder det super skræmmende når jeg læser om de historier! For vidnerne det om en bragende umodenhed ��

Anmeld

26. maj 2012

lycly

Jeg forstår godt din tanke. Men jeg tror ikke at disse mennesker tror at de har råd til en baby. Det har jo ikke været meningen at de skulle blive gravide - da de tydeligvis ingen penge har. Så jeg tror ikke at de tænker på den måde, de har vel bare forsøgt at passe på så godt som muligt uden prævention. Bliver de så gravide alligevel, så får de vel en abort.

Men du har ret, hvis man ikke har råd til prævention og tror at man har råd til en baby så tager man fejl - men jeg tror ikke det er det det handler om .

Anmeld

26. maj 2012

BellaCiinea

Månsson skriver:

Tænkte nu lige på p-piller der det kan man dælme godt få for 100kr om måneden og så kan de jo bare lege duracell kaniner hvis det er det de vil Jeg har da aldrig haft så mange penge som jeg havde dengang, nu er det jo tilladt at arbejde i den alder og hvis undskyldningen er at man ikke vil bruge alle sine penge på prevention så tvivler jeg på at de ville bruge det om det så var gratis

Mine p-piller kostede sidst jeg købte dem... (1 måned siden)..

41kr. og så er der til 3mdr

Anmeld

26. maj 2012

Anonym

Muhmi skriver:

Okay undskyld, men hvor lang tid siden er det siden du var teenager??

Kan vi være enige om at man absolut ikke tænker rationelt når man er teenager??

ikke ret lang tid siden da..

og nej det kan vi ikke være enig om, ikke alle unge mennesker er uansvarlige 

Anmeld

26. maj 2012

Muhmi

Anonym skriver:

ikke ret lang tid siden da..

og nej det kan vi ikke være enig om, ikke alle unge mennesker er uansvarlige 

Vil gerne gentage mig selv for din skyld... Men nej ikke alle er uansvarlige, men mange er... Og rigtig mange teenagere tænker ikke langsigtet når de dyrker ubeskyttet sex og hvis du ikke kan være enig i at der findes mange forskellige slags teenagere så kan vi to ikke have en diskussion for så ser du KUN hvordan du evt. selv var som teenager....

Anmeld

26. maj 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

IsabellaCiinea skriver:

Mine p-piller kostede sidst jeg købte dem... (1 måned siden)..

41kr. og så er der til 3mdr

Hvilke ppiller tager du lige?!?!?! Dem vil jeg også ha

Jeg er enig. Andet har jeg faktisk ikke at sige..

Anmeld

26. maj 2012

Maria-s

Maja84 skriver:

Forstår det nu heller ikke
Dog synes jeg ikke prævention skal være gratis, hvem skal lige betale for det
Der findes jo mange muligheder, og så meget koster en pakke p-piller eller en spiral ikke hvis man får kobberspiralen. Der er jo også 10 kondomer i en pakke, men hygger man flere gange om dagen eller hver dag, kan jeg godt se det hurtigt kan blive dyrt

Er man voksen nok til at have sex, er man også voksen nok til ansvaret, bla ved at skaffe prævention

Jeg tror regnestykket med gratis prævention HURTIGT ville være tjent ind hvis man regner på hvor mange penge der så var at spare på, behandling af kønssygdomme, aborter, komplikationer heraf, indlæggelser, psykolog efter abort og andet.

Det var måske endda lige før det var et punkt der skulle med i den nye finanslov?? Har var der sgu da nogle penge staten kunne spare

Anmeld

26. maj 2012

TNBC

Muhmi skriver:

Well har også tit undret mig...

Men jeg kan så bestemt heller ikke forstå at en pakke ordentlige kondomer skal koste i nærheden af 100 kroner!! 

Det her er godt nok i England, men det er relevant. En pige der har faaet FIRE aborter.  Som 12,13,15 og 16aarig.. Er det bare sygt eller hvad?

Anmeld

26. maj 2012

BellaCiinea

rikkeregnbue skriver:

Hvilke ppiller tager du lige?!?!?! Dem vil jeg også ha

Jeg er enig. Andet har jeg faktisk ikke at sige..

Altså.. Gestonette.. men det er lidt forskelligt.. får bare de billigste... af dem der svarer til Gestonette.. men denne gang er det Gestonette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.