Ikke råd til prævention - men råd til baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. maj 2012

JH12

Det er langt dyre med børn, p-piller koster omkring 100-200 hver 3. måned. Så jo det noget der sætter tankerne i gang at man så har råd til at få børn..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2012

Muhmi

Anonym skriver:

og ansvaret ligger sgu da ikke hos forældre det er ikke dem som boller når de 14-15+ når de ikke ha´ råd til at købe prævention er man gammel nok til at beslutte sig at dyrke sex så må man tage selv ansvar da

Okay undskyld, men hvor lang tid siden er det siden du var teenager??

Kan vi være enige om at man absolut ikke tænker rationelt når man er teenager??

Anmeld

26. maj 2012

-Sigrid-

Min mor betalte for mine p-piller da jeg var yngre (startede ung ud), og det regner jeg med også at gøre for min datter, hvis hun altså vil lade mig gøre det

Anmeld

26. maj 2012

Anonym

Muhmi skriver:

Tror slet ikke jeg tænkte på andet end hvor fedt sexen var i sigselv og hvor fedt det var at knalde nede ved søen mens de andre stod stive og fiskede! 

Anmeld

26. maj 2012

Muhmi

Anonym skriver:

Tror slet ikke jeg tænkte på andet end hvor fedt sexen var i sigselv og hvor fedt det var at knalde nede ved søen mens de andre stod stive og fiskede! 

Nu ved jeg ikke om du er den samme anonyme...?

Men ja det er nemlig det eneste man tænker på, ja der er selvfølgelig undtagelser, der findes ansvarlige unge, men størstedelen af dem tænker altså bare på at knalde, opdage og være uden omtanke for fremtiden og derfor ser de ikke langsigtet på hvad det kan gøre at knalde uden kondom/p-pille

Anmeld

26. maj 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Jeg er nu ikke et øjeblik i tvivl om, at de pågældende ikke tænker "Jeg har ikke råd til gummi, men et barn kan jeg godt klemme ind i budgettet". De tager chancen, sådan som så mange andre unge piger har gjort det igennem historien, og det kan vi så fordømme og opfatte som uansvarligt - eller vi kan vælge at huske på, at meget unge mennesker nogle gange træffer umodne og uovervejede valg, ligesom voksne mennesker indimellem dummer sig. 

Anmeld

26. maj 2012

Mor og meget mere

Joyce1986 skriver:

Det er langt dyre med børn, p-piller koster omkring 100-200 hver 3. måned. Så jo det noget der sætter tankerne i gang at man så har råd til at få børn..

Hvorfor tror du, de har råd til det? Tror du, de har regnet på det og truffet et valg om at blive gravide? 

Anmeld

26. maj 2012

Mor og meget mere

Muhmi skriver:

Lige mine ord. 

Anmeld

26. maj 2012

Clisolka

Anonym skriver:

Jeg har undret mig over noget et stykke tid.

Har nu læst flere skrive, at de blev gravide, fordi de ikke havde råd til prævention.
Jeg undrer mig så over, hvordan de tror, de kan have råd til en baby.
Børn er ikke gratis at have - ej heller helt billige.

Er jeg den eneste, der sidder med disse tanker?

Der kan svares anonymt.

Nej, jeg har tit tænkt det samme 

Anmeld

26. maj 2012

Dinna88

Det er faktisk lidt sjovt. Jeg kender til en (så har jeg ikke sagt for meget) der ikke har råd til de særlig p-piller hun skal have. Derfor betaler kæresten dem - hun ser sådan på det, at enten må han jo sige "fint så får vi barn", "så må jeg betale" ELLER "fint, så er der nul sex".

Hun fralægger sig altså al ansvar, men mener på samme tid, at et barn ikke vil være katastrofe. Men hun har ikke råd til at smide 130 kr. hver 3. måned til p-pillerne.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.