Råd søges ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. maj 2012

Dot D

Babyklar skriver:

ihh hvordan gør i ? ..

har i mange lån ?

hvad arbejder manden med ?

hvad med mad ?

fritid?

tøj?

jamen vi kan godt se os at bo der, dejlig rolig kvater, lækkert hus og skøn have .. og en pris man kan klare til en go kvalitet af hus .. jammmen hihi

du må gerne svar privat hvis det er bedre , så hele verden ikk kan se det ..

taak for åbenheden

Min mand er elinstallatør hos et vandforsynings selskab. vi køber stort og billigt ind, forsørger at gå udenom alle de (skide) impulskøb.

Ungerne elsker risengrød, så grøddag engang om ugen (CA) rugbrød kan også snildt gå til aften, hvis der er helt lavvande.. Det spørger ungerne tit om, så der får jeg ikke dårlig samvittighed, hi hi.  

Vi er heldige at have arvet en del tøj, ellers kan jeg godt finde på at gå i mødrehjælpen, der er tit flot og lækkert tøj til ingen penge. Jeg spare lidt sammen, så de har faktisk en del "mærketøj" og de penge er vildt godt givet ud, da jeg kan se, at de holder MEGET bedre, både til træklatning og møje i sandkassen

Jeg bager en kage i ny og næ, det giver lidt til det sjove, og hvert år omkring jul/nytår køber vi sæsonkort til Djurs Sommerland( der er det billigst), så er fornøjelserne sommeren over hjemme. Dér tager vi madpakker med, så køber måske en is, ellers kan vi klare den til billige penge.

Vi har faktisk ikke så mange lån, vi har det til huset(kreditforeningslån) og et billån... Vi er (måske) lidt af gammel generation, vi vil ikke købe noget med mindre vi har pengene, så hellere vente lidt og spare sammen...

Jeg håber, det gav dig nogle svar, du kunne bruge...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2012

Dot D

Laulund87 skriver:

Øhh nu forstår jeg ikke lige det nogen skriver med at man ikke skal  være afhængig af offentlige transportmidler.. Der er jo nogen af os der ikke har kørekort

Vi bor i eget hus i Råsted (hvis du kender byen? Lidt udenfor Randers) og jeg skal med bussen når Maria skal hentes/bringes. Fordelen er så at jeg er på pension så jeg bestemmer selv hvornår hun skal hentes/bringes.

I din situation synes jeg også det er for mange timer at være afsted

Synes bare det er noget fis at sige at du skal droppe det pga de offentlige transportmidler

Anmeld

24. maj 2012

Laulund87

Dot D skriver:

Anmeld

24. maj 2012

Moar2011

Dot D skriver:

Min mand er elinstallatør hos et vandforsynings selskab. vi køber stort og billigt ind, forsørger at gå udenom alle de (skide) impulskøb.

Ungerne elsker risengrød, så grøddag engang om ugen (CA) rugbrød kan også snildt gå til aften, hvis der er helt lavvande.. Det spørger ungerne tit om, så der får jeg ikke dårlig samvittighed, hi hi.  

Vi er heldige at have arvet en del tøj, ellers kan jeg godt finde på at gå i mødrehjælpen, der er tit flot og lækkert tøj til ingen penge. Jeg spare lidt sammen, så de har faktisk en del "mærketøj" og de penge er vildt godt givet ud, da jeg kan se, at de holder MEGET bedre, både til træklatning og møje i sandkassen

Jeg bager en kage i ny og næ, det giver lidt til det sjove, og hvert år omkring jul/nytår køber vi sæsonkort til Djurs Sommerland( der er det billigst), så er fornøjelserne sommeren over hjemme. Dér tager vi madpakker med, så køber måske en is, ellers kan vi klare den til billige penge.

Vi har faktisk ikke så mange lån, vi har det til huset(kreditforeningslån) og et billån... Vi er (måske) lidt af gammel generation, vi vil ikke købe noget med mindre vi har pengene, så hellere vente lidt og spare sammen...

Jeg håber, det gav dig nogle svar, du kunne bruge...

1000 tak for dine svar - men i sidste ende er det vel banken der kan svare på om drømmende kan lade sig gøre tror jeg ..

Anmeld

24. maj 2012

Moar2011

Laulund87 skriver:

Øhh nu forstår jeg ikke lige det nogen skriver med at man ikke skal  være afhængig af offentlige transportmidler.. Der er jo nogen af os der ikke har kørekort

Vi bor i eget hus i Råsted (hvis du kender byen? Lidt udenfor Randers) og jeg skal med bussen når Maria skal hentes/bringes. Fordelen er så at jeg er på pension så jeg bestemmer selv hvornår hun skal hentes/bringes.

I din situation synes jeg også det er for mange timer at være afsted

Synes bare det er noget fis at sige at du skal droppe det pga de offentlige transportmidler

den by kender jeg godt ..

ja det er sandt, for synes også det er aaal for lang dag for vores søn og han er det vigtigeste ..

hvad ville være mere "ansvarligt"?

Anmeld

24. maj 2012

Laulund87

Babyklar skriver:

den by kender jeg godt ..

ja det er sandt, for synes også det er aaal for lang dag for vores søn og han er det vigtigeste ..

hvad ville være mere "ansvarligt"?

Prøv at kigge efter huse tættere på måske?

Anmeld

24. maj 2012

Moar2011

Laulund87 skriver:

Prøv at kigge efter huse tættere på måske?

- Ja, det tror jeg også det ender ud i .. selvom det er så lækkert det hus her ..

Anmeld

24. maj 2012

Laulund87

Babyklar skriver:

- Ja, det tror jeg også det ender ud i .. selvom det er så lækkert det hus her ..

I finder helt sikkert et på et tidspunkt I bliver lige så forelsket i

Anmeld

24. maj 2012

Dot D

Babyklar skriver:

1000 tak for dine svar - men i sidste ende er det vel banken der kan svare på om drømmende kan lade sig gøre tror jeg ..

nemlig, og jeg vil lige skynde mg at skrive, at NU er et rigtigt godt tidspunkt at handle, for kurserne på lån er dejligt langt nede, hi hi.

Vi er i samtale med banken om at tage lån i huset, så vi kan få laavet gulvvarme og nyt køkken... Det viser sig, at fordi renten er lavere end den vi har, så kan vi faktisk låne ca 150.000 kr i huset UDEN at skulle betale mere hver måned, og det er jo en god forretning for sådan nogle "fattigrøve" som os, hi hi....

Tag en snak med banken, og så håber jeg alt flasker sig for jer

Må jeg være nysgerrig og spørge, hvor I har set på hus???

Anmeld

24. maj 2012

Moar2011

Laulund87 skriver:

I finder helt sikkert et på et tidspunkt I bliver lige så forelsket i

det er RIGTIG  ..

der er jo maaaange huse.. heldigvis for det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.