Råd søges ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. maj 2012

Dot D

Vi bor selv knap 15 km udenfor Randers. Vi er heldige at have en vuggestue/børnehave og to dagplejer i byen. MEN jeg vil anbefale jer at få to biler, for det er nødvendigt, når man bor på landet.

Måske I kunne få råd til en billig mindre bil nummer to, når nu I alligevel skal igang med den store tegnebog i forbindelse med huskøb.

Man kan købe mange billige biler, der feks lige er synet = i orden

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2012

Moar2011

SukkerDronning skriver:

Jeg ville ikke gøre det, som en ande skriver er det noget rigtig hø, at være afhængig af det offentlige.

Vi bor på landet, vores pige går i dp i en anden by, jeg går i skole i en tredie og min kæreste arbejder helt inde i kbh. Hvis ikke det var fordi det var mig der havde bilen til hverdag, ville jeg aldrig have gjort det.

Det fjerne al ens flexibilitet. Det kan ikke anbefales, at bo på landet uden bil.

Mht. at rykke ham, mener jeg at i må kunne mærke på ham, om han kan klare. Fx. har vores datter aldrig fældet en tåre over at blive afleveret, heller ikke i gæstepleje. Hun havde intet problem med at skifte DP da hun blev rykket (pga. kommunens sparringer). Det er jo forskelligt fra barn til barn hvor "sarte" de er

MEN igen, for at under strege det kan jeg ikke anbefale, at flytte på landet hvis ikke man har bil.

jeg er og rigtig bekymret for det, når vi har vores søn.. nået andet hvis der bare var mig og ham ..

og vi kan ikke have 2 biler og et hus på en tilsvarende su og et alm job.. tak for dit råd og svar

Anmeld

24. maj 2012

Moar2011

Dot D skriver:

Vi bor selv knap 15 km udenfor Randers. Vi er heldige at have en vuggestue/børnehave og to dagplejer i byen. MEN jeg vil anbefale jer at få to biler, for det er nødvendigt, når man bor på landet.

Måske I kunne få råd til en billig mindre bil nummer to, når nu I alligevel skal igang med den store tegnebog i forbindelse med huskøb.

Man kan købe mange billige biler, der feks lige er synet = i orden

ville os rigtig gerne have en bil mere, hvis vi sku flytte derud .. men men men jeg får kun en skole ydelse i løn 5500 og så manden med job .. er først udlært næste år ..

så tror ikke banken ville gå med til et hus OG en bil mere ..

Anmeld

24. maj 2012

SukkerDronning

Babyklar skriver:

jeg er og rigtig bekymret for det, når vi har vores søn.. nået andet hvis der bare var mig og ham ..

og vi kan ikke have 2 biler og et hus på en tilsvarende su og et alm job.. tak for dit råd og svar

Hvis I har én bil, kan det så ikke være dig der har den og din mand der tager det offentlige?

Sådan har vi gjort her hjemme og det fungere fint.

Jeg håber da at i finder en god løsning, på den ene eller anden måde

Anmeld

24. maj 2012

Dot D

ville os rigtig gerne have en bil mere, hvis vi sku flytte derud .. men men men jeg får kun en skole ydelse i løn 5500 og så manden med job .. er først udlært næste år ..

så tror ikke banken ville gå med til et hus OG en bil mere ..

Vi har to børn(institution+SFO), to biler, hus og jeg er på SU (5664?) og min mand arbejder.. Det går, men er selvfølgeligt stramt..... Men der er forhåbentligt lys forude, da jeg da håber på at finde job, når jeg er færdig.

Så vi bider tænderne sammen og prøver at klare os igennem, og det er gået indtil videre

Jeg håber, I finder en løsning, da det er fedt at finde "HUSET", hvor man bare kan se sig selv med sin familie...

Anmeld

24. maj 2012

Moar2011

SukkerDronning skriver:

Hvis I har én bil, kan det så ikke være dig der har den og din mand der tager det offentlige?

Sådan har vi gjort her hjemme og det fungere fint.

Jeg håber da at i finder en god løsning, på den ene eller anden måde

min mand arbejder i aalborg .. og er hjemme fra , fra 6.45 til 16-17stykker.

taak for det

Anmeld

24. maj 2012

Moar2011

Vi har to børn(institution+SFO), to biler, hus og jeg er på SU (5664?) og min mand arbejder.. Det går, men er selvfølgeligt stramt..... Men der er forhåbentligt lys forude, da jeg da håber på at finde job, når jeg er færdig.

Så vi bider tænderne sammen og prøver at klare os igennem, og det er gået indtil videre

Jeg håber, I finder en løsning, da det er fedt at finde "HUSET", hvor man bare kan se sig selv med sin familie...

ihh hvordan gør i ? ..

har i mange lån ?

hvad arbejder manden med ?

hvad med mad ?

fritid?

tøj?

jamen vi kan godt se os at bo der, dejlig rolig kvater, lækkert hus og skøn have .. og en pris man kan klare til en go kvalitet af hus .. jammmen hihi

du må gerne svar privat hvis det er bedre , så hele verden ikk kan se det ..

taak for åbenheden

Anmeld

24. maj 2012

Tona

Babyklar skriver:

vi har kigget på et fantastisk hus  - og vi kan rigtig godt lide det og se os bo der.. det ligger 16km ca fra Randers .. og det er altså bare SÅÅÅ LÆKKERT!!

MEN så kommer min bekymring,

mig og storm skal med bussen derude fra, og hvis storm skal med for at komme i hans VS, ska vi med en bus kl 6.00 - og i randers 6.37 , så det ville sige vi hvertfald skal op kl 5 for at blive færdige.. og jeg har først fri 15.30 og så op og hente ham, så kan vi først komme med en bus hjem kl 16.45 og er helt hjemme kl 17.15 og så er det jo direkte igang med aftenmad og næsten i seng ..

hvordan ville sådan en hverdag se ud ? - føler mig utilpas at der er så lidt tid til storm, eller pylre jeg ??

vi kan os vælge at flytte ham til en DP der hvor vi har kigget på hus, så ville jeg ku hente ham 16.20 .. men storm er rigtig glad for hans vs ..

gode RÅD søges ? - hvad ville i gøre ? ANDRE der har en lidt presset hverdag ?? hvor der gerne måtte være flere timer i døgnet?

hvordan ser jeres ud?

Jeg ville nok vælge at flytte ham til dp tættere på eller også finde et andet hus. Jeg ville føle at det var for lang en dag for sådan en lille mand og jeg ville måske også syntes at det blev en rigtig lang dag med meget transport for dig

Anmeld

24. maj 2012

Moar2011

Amandas-mor skriver:

Jeg ville nok vælge at flytte ham til dp tættere på eller også finde et andet hus. Jeg ville føle at det var for lang en dag for sådan en lille mand og jeg ville måske også syntes at det blev en rigtig lang dag med meget transport for dig

Jeg ville SAVNE tid med min søn ... ville stor sansynligvis føle jeg ikk har ham 5dage om ugen ..

dog tager det 30min med bus frem og tilbage ..

Anmeld

24. maj 2012

Laulund87

Øhh nu forstår jeg ikke lige det nogen skriver med at man ikke skal  være afhængig af offentlige transportmidler.. Der er jo nogen af os der ikke har kørekort

Vi bor i eget hus i Råsted (hvis du kender byen? Lidt udenfor Randers) og jeg skal med bussen når Maria skal hentes/bringes. Fordelen er så at jeg er på pension så jeg bestemmer selv hvornår hun skal hentes/bringes.

I din situation synes jeg også det er for mange timer at være afsted

Synes bare det er noget fis at sige at du skal droppe det pga de offentlige transportmidler

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.