Råd søges ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.311 visninger
37 svar
0 synes godt om
24. maj 2012

Moar2011

vi har kigget på et fantastisk hus  - og vi kan rigtig godt lide det og se os bo der.. det ligger 16km ca fra Randers .. og det er altså bare SÅÅÅ LÆKKERT!!

MEN så kommer min bekymring,

mig og storm skal med bussen derude fra, og hvis storm skal med for at komme i hans VS, ska vi med en bus kl 6.00 - og i randers 6.37 , så det ville sige vi hvertfald skal op kl 5 for at blive færdige.. og jeg har først fri 15.30 og så op og hente ham, så kan vi først komme med en bus hjem kl 16.45 og er helt hjemme kl 17.15 og så er det jo direkte igang med aftenmad og næsten i seng ..

hvordan ville sådan en hverdag se ud ? - føler mig utilpas at der er så lidt tid til storm, eller pylre jeg ??

vi kan os vælge at flytte ham til en DP der hvor vi har kigget på hus, så ville jeg ku hente ham 16.20 .. men storm er rigtig glad for hans vs ..

gode RÅD søges ? - hvad ville i gøre ? ANDRE der har en lidt presset hverdag ?? hvor der gerne måtte være flere timer i døgnet?

hvordan ser jeres ud?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2012

Troldemommi

puhh at sådan en lille fyr skal hjemmefra om morgernen lidt i 6 og først være hjemme igen 17.15 det syntes jeg er for længe, jeg har ikke så megen forstand på at flytte små børn i derers dagligdag men jeg tror jeg ville søge efter en dagpleje, så lille storms dag ude bliver lidt kortere og i så også får lidt mere tid med ham hjemme :-)

Han er da forresten vild dejlig, og tillykke med huset :-)

Monica

Anmeld

24. maj 2012

Nemesis

Det ville jeg fravælge, medmindre det var for max 6 mdr og han så kunne komme i en bh tættere på!
Generelt er det bare noget skidt at være afhængig af det offentlige..for så er der forsinkelser.og aflysninger og så er man fanget.

ville prioritere et billigere hus + bil, eller vente lidt for den tid jeg egentlig ville få med mit barn/mine børn ville blive spist op af transport.

Sisse

Anmeld

24. maj 2012

Moar2011

Monica P skriver:

puhh at sådan en lille fyr skal hjemmefra om morgernen lidt i 6 og først være hjemme igen 17.15 det syntes jeg er for længe, jeg har ikke så megen forstand på at flytte små børn i derers dagligdag men jeg tror jeg ville søge efter en dagpleje, så lille storms dag ude bliver lidt kortere og i så også får lidt mere tid med ham hjemme :-)

Han er da forresten vild dejlig, og tillykke med huset :-)

Monica

jeg kan heller ikke selv bære tanken om at han skal være ude så længe uden mig ..

godt nok har vi tiden sammen i bussen frem og tilbage men alligevel ..

men en dagpleje derude , ville svare til at han skal afleveres 6.45ca og er hjemme 16.20 ca .. synes det er maaange timer .. men i forhold til nu er det ca 1½time mere om dagen ..

tak for dine søde ord, han er os en rigtig dejlig dreng

Anmeld

24. maj 2012

Moar2011

Nemesis skriver:

Det ville jeg fravælge, medmindre det var for max 6 mdr og han så kunne komme i en bh tættere på!
Generelt er det bare noget skidt at være afhængig af det offentlige..for så er der forsinkelser.og aflysninger og så er man fanget.

ville prioritere et billigere hus + bil, eller vente lidt for den tid jeg egentlig ville få med mit barn/mine børn ville blive spist op af transport.

Sisse

lige mine ord også ..

og familie er jo vigtigere end et hus.. men det er dog også et lækkert hus .. ihh hvis man nu bare var født med en guld ske til en bil mere..

Anmeld

24. maj 2012

Nemesis

Babyklar skriver:

lige mine ord også ..

og familie er jo vigtigere end et hus.. men det er dog også et lækkert hus .. ihh hvis man nu bare var født med en guld ske til en bil mere..

ja kan godt forstå di dilemma, men den tid du har med dine børn kommer ikke igen.

JA det er ikke nemt...Er det ikke muligt for en af jer at cykle..eller den der har bilen afleverer eller??

Ellers kommer der helt sikkert andre huse!

:-) Sisse

Anmeld

24. maj 2012

Moar2011

ja kan godt forstå di dilemma, men den tid du har med dine børn kommer ikke igen.

JA det er ikke nemt...Er det ikke muligt for en af jer at cykle..eller den der har bilen afleverer eller??

Ellers kommer der helt sikkert andre huse!

:-) Sisse

så skal vi cykle 16-17km .. den holder ikk rigtig synes jeg ikk, få hva så når vinteren kommer ..

neej og tiden med min søn, kan jeg ikke få nok af ..

manden har bilen til aalborg , så han skal jo en hel anden vej ..

ja, det har du ret i, det er jeg os sikker på at der gør

Anmeld

24. maj 2012

livhemdrup

Babyklar skriver:

vi har kigget på et fantastisk hus  - og vi kan rigtig godt lide det og se os bo der.. det ligger 16km ca fra Randers .. og det er altså bare SÅÅÅ LÆKKERT!!

MEN så kommer min bekymring,

mig og storm skal med bussen derude fra, og hvis storm skal med for at komme i hans VS, ska vi med en bus kl 6.00 - og i randers 6.37 , så det ville sige vi hvertfald skal op kl 5 for at blive færdige.. og jeg har først fri 15.30 og så op og hente ham, så kan vi først komme med en bus hjem kl 16.45 og er helt hjemme kl 17.15 og så er det jo direkte igang med aftenmad og næsten i seng ..

hvordan ville sådan en hverdag se ud ? - føler mig utilpas at der er så lidt tid til storm, eller pylre jeg ??

vi kan os vælge at flytte ham til en DP der hvor vi har kigget på hus, så ville jeg ku hente ham 16.20 .. men storm er rigtig glad for hans vs ..

gode RÅD søges ? - hvad ville i gøre ? ANDRE der har en lidt presset hverdag ?? hvor der gerne måtte være flere timer i døgnet?

hvordan ser jeres ud?

Kan far ik aflevere eller hente så dagen måske blir lidt kortere?

Anmeld

24. maj 2012

Moar2011

livhemdrup skriver:

Kan far ik aflevere eller hente så dagen måske blir lidt kortere?

faren har job i aalborg - tager hjemme fra 6.45 og er hjemme mellem 4 og 5 i ugens løb .. så det jo ikk meget forskel der bliver jo ..

Anmeld

24. maj 2012

SukkerDronning

Jeg ville ikke gøre det, som en ande skriver er det noget rigtig hø, at være afhængig af det offentlige.

Vi bor på landet, vores pige går i dp i en anden by, jeg går i skole i en tredie og min kæreste arbejder helt inde i kbh. Hvis ikke det var fordi det var mig der havde bilen til hverdag, ville jeg aldrig have gjort det.

Det fjerne al ens flexibilitet. Det kan ikke anbefales, at bo på landet uden bil.

Mht. at rykke ham, mener jeg at i må kunne mærke på ham, om han kan klare. Fx. har vores datter aldrig fældet en tåre over at blive afleveret, heller ikke i gæstepleje. Hun havde intet problem med at skifte DP da hun blev rykket (pga. kommunens sparringer). Det er jo forskelligt fra barn til barn hvor "sarte" de er

MEN igen, for at under strege det kan jeg ikke anbefale, at flytte på landet hvis ikke man har bil.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.