forstuvet/brækket håndled?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. maj 2012

Anonym trådstarter

Norman skriver:

Det er svært at svare på 

Jeg brækkede håndledet tilbage i 1995, og der kan jeg huske at min ville have at jeg skulle holde ved en kaffekop, kunne jeg holde en kop mente hun ikke der var noget alvorligt i vejen, men kunne overhovedet ikke holde den kop, det gjorde alt alt alt for ondt  kunne slet ikke tage ved. Da jeg kom på sygehuset havde jeg brækket håndledet.

Men det hjælper jo nok ikke dig  syntes så bestemt du skal tage til lægen

jeg var oppe at få is igår med min kæreste, fik en is i bæger. og jeg kunne ikke gribe omkring bægeret. kunne slet ik bøje fingrene for at holde fast i den. men mit håndled er heldigvis "kun" kraftigt forstuvet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2012

Anonym trådstarter

lassemor07 skriver:

Det var godt
Håber det går hurtigt over så du ikke kommer i samme situation som mig med af døje med men efter en forstuvning i mange år efter

mange tak

Anmeld

23. maj 2012

Princesspigen

Anonym skriver:

update:
skadestuen ville ikke se mig, når det var en "gammel" skade, så jeg skulle kontakte egen læge. de ville heller ikke se mig, selvom jeg fortalte dem, hvor ondt jeg havde, og min knogle på håndleddet stak ud og var meget hævet. de havde ikke tid, og mente, jeg skulle komme idag engang i eftermiddag.. rigtig flot..
jeg tog hjem til min mor, som har både haft forstuvet og brækket sit håndled pga håndbold, og hun lavede nogle "øvelser" med mit håndled og min hånd, og kunne derudfra konkludere, den er kraftig forstuvet

selv om din mor har erfaring ville jeg stadig kontakte en læge når de havde tid søde..

der kan jo være små brud som man ikke mærker sådan bare lige,..

Anmeld

23. maj 2012

Anonym trådstarter

Princesspigen skriver:

selv om din mor har erfaring ville jeg stadig kontakte en læge når de havde tid søde..

der kan jo være små brud som man ikke mærker sådan bare lige,..

min læge er bare så ringe .. de vil have, man skal komme mellem 9-9.30, og det er umuligt, når man går i skole. jeg kan bestille tid via deres hjemmeside, og kan se, jeg først kan komme til at blive tjekket af lægen om 3 uger, og det er rigtig lang tid at vente.
i går da jeg snakkede med dem, havde de en tid til mig idag kl 14.15, men den kunne jeg ikke tage, da jeg først har fri fra skole 15.00

Anmeld

23. maj 2012

Princesspigen

Anonym skriver:

min læge er bare så ringe .. de vil have, man skal komme mellem 9-9.30, og det er umuligt, når man går i skole. jeg kan bestille tid via deres hjemmeside, og kan se, jeg først kan komme til at blive tjekket af lægen om 3 uger, og det er rigtig lang tid at vente.
i går da jeg snakkede med dem, havde de en tid til mig idag kl 14.15, men den kunne jeg ikke tage, da jeg først har fri fra skole 15.00

du ku ik måske ha fri 1 time før eller senere så du ku blive tjækket..

det er jo en alvorlig ting hvis nu der er en skade og du skal have gener resten af livet lig som mig..

Anmeld

23. maj 2012

Anonym trådstarter

Princesspigen skriver:

du ku ik måske ha fri 1 time før eller senere så du ku blive tjækket..

det er jo en alvorlig ting hvis nu der er en skade og du skal have gener resten af livet lig som mig..

ikke i denne tid, nej :/ vi har eksamensforberedelser, som jo er rimelig vigtigt. og mht busser skal jeg have fri kl 12.00

Anmeld

23. maj 2012

Princesspigen

Anonym skriver:

ikke i denne tid, nej :/ vi har eksamensforberedelser, som jo er rimelig vigtigt. og mht busser skal jeg have fri kl 12.00

okay øv.. ik sjovt..

Anmeld

23. maj 2012

Plysbjørnen

Anonym skriver:

er der nogen herinde, der har prøvet at forstuve eller brække sit håndled?

sagen er den, at jeg dummede mig i weekenden.. det har resulteret i, mit håndled simpelthen er så ømt. jeg har læst på google om både forstuvet håndled og brækket håndled. og mine "symptomer" passer på begge.

ved brækket håndled, taget fra http://www.sundhedslex.dk/braekket-haandled.htm/p>

1. Udtalt smerte der har en tendens til at forværres, når du griber eller lukker hånden
2. Dunkende smerter
3. Skarpe smerter eller smerter der kommer i jag
4. Varme i håndleddet
5. Hævelse
6. Ømhed
7. Blå mærker eller misfarvning af huden
8. Synlig deformitet som f.eks. et bøjet håndled eller en skæv finger
9. Stivhed eller manglende evne til at bevæge håndleddet eller en finger
10. Følelsesløshed eller koldhed i en eller flere fingre

der passer nummer 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 9 og 10.
jeg tror, nummer 8 passer, da den der knogle der sidder ved håndledet er meget fremhævet. og mine fingre er iskolde, og det snurrer meget i mine fingre.
ved nummer 7 med misfarvning, er mit håndled ikke blåt som ved blå mærker, det er mere rødt.

når jeg går, svinger man jo automatisk med armene, og der knækker det i mit håndled og gør rigtig ondt. som om, mit håndled bliver "svimmel" .. jeg har håndledet i støttebind, og jeg ved, det ikke sidder for stramt overhovedet, da jeg kan få en finger ind mellem bindet og håndleddet.

men mit håndled føles ikke brækket overhovedet. dog kan jeg ik bevæge hånden op og ned, samt jeg ikke kan knytte hånden. kan heller ikke bruge fingrene til at skrive på tastatur eller noget som helst, så det tager nok lidt tid at svare jer, da jeg kun kan bruge en hånd.

jeg prøver så vidt som muligt at holde armen i ro, og den ligger bare på bordet i timerne, så den kan slappe af, dog dunker det i den og gør ondt.

men kan et håndled godt være brækket, uden det sådan gør vildt ondt? hvordan føles et brækket håndled?

undskyld, hvis det blev langt og indviklet.

Prøv at kontakte lægen... Det ville nok være det smarteste...

Anmeld

31. marts 2014

HeleneJorgensen33

Anonym skriver:

er der nogen herinde, der har prøvet at forstuve eller brække sit håndled?

sagen er den, at jeg dummede mig i weekenden.. det har resulteret i, mit håndled simpelthen er så ømt. jeg har læst på google om både forstuvet håndled og brækket håndled. og mine "symptomer" passer på begge.

ved brækket håndled, taget fra http://www.sundhedslex.dk/braekket-haandled.htm/p>

1. Udtalt smerte der har en tendens til at forværres, når du griber eller lukker hånden
2. Dunkende smerter
3. Skarpe smerter eller smerter der kommer i jag
4. Varme i håndleddet
5. Hævelse
6. Ømhed
7. Blå mærker eller misfarvning af huden
8. Synlig deformitet som f.eks. et bøjet håndled eller en skæv finger
9. Stivhed eller manglende evne til at bevæge håndleddet eller en finger
10. Følelsesløshed eller koldhed i en eller flere fingre

der passer nummer 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 9 og 10.
jeg tror, nummer 8 passer, da den der knogle der sidder ved håndledet er meget fremhævet. og mine fingre er iskolde, og det snurrer meget i mine fingre.
ved nummer 7 med misfarvning, er mit håndled ikke blåt som ved blå mærker, det er mere rødt.

når jeg går, svinger man jo automatisk med armene, og der knækker det i mit håndled og gør rigtig ondt. som om, mit håndled bliver "svimmel" .. jeg har håndledet i støttebind, og jeg ved, det ikke sidder for stramt overhovedet, da jeg kan få en finger ind mellem bindet og håndleddet.

men mit håndled føles ikke brækket overhovedet. dog kan jeg ik bevæge hånden op og ned, samt jeg ikke kan knytte hånden. kan heller ikke bruge fingrene til at skrive på tastatur eller noget som helst, så det tager nok lidt tid at svare jer, da jeg kun kan bruge en hånd.

jeg prøver så vidt som muligt at holde armen i ro, og den ligger bare på bordet i timerne, så den kan slappe af, dog dunker det i den og gør ondt.

men kan et håndled godt være brækket, uden det sådan gør vildt ondt? hvordan føles et brækket håndled?

undskyld, hvis det blev langt og indviklet.

Hej jeg har kommet til at hamre min hånd ind i en mur, og nu gør den ondt, når jeg rør det sted der gør ondt gør det ekstr ondt !! Det hævede lidt, og på et tidspunkt blev min hånd helt blå ? Er den forstuvet eller brækket , eller hvad er den?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.