Anonym skriver:
er der nogen herinde, der har prøvet at forstuve eller brække sit håndled?
sagen er den, at jeg dummede mig i weekenden.. det har resulteret i, mit håndled simpelthen er så ømt. jeg har læst på google om både forstuvet håndled og brækket håndled. og mine "symptomer" passer på begge.
ved brækket håndled, taget fra http://www.sundhedslex.dk/braekket-haandled.htm/p>
1. Udtalt smerte der har en tendens til at forværres, når du griber eller lukker hånden
2. Dunkende smerter
3. Skarpe smerter eller smerter der kommer i jag
4. Varme i håndleddet
5. Hævelse
6. Ømhed
7. Blå mærker eller misfarvning af huden
8. Synlig deformitet som f.eks. et bøjet håndled eller en skæv finger
9. Stivhed eller manglende evne til at bevæge håndleddet eller en finger
10. Følelsesløshed eller koldhed i en eller flere fingre
der passer nummer 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 9 og 10.
jeg tror, nummer 8 passer, da den der knogle der sidder ved håndledet er meget fremhævet. og mine fingre er iskolde, og det snurrer meget i mine fingre.
ved nummer 7 med misfarvning, er mit håndled ikke blåt som ved blå mærker, det er mere rødt.
når jeg går, svinger man jo automatisk med armene, og der knækker det i mit håndled og gør rigtig ondt. som om, mit håndled bliver "svimmel" .. jeg har håndledet i støttebind, og jeg ved, det ikke sidder for stramt overhovedet, da jeg kan få en finger ind mellem bindet og håndleddet.
men mit håndled føles ikke brækket overhovedet. dog kan jeg ik bevæge hånden op og ned, samt jeg ikke kan knytte hånden. kan heller ikke bruge fingrene til at skrive på tastatur eller noget som helst, så det tager nok lidt tid at svare jer, da jeg kun kan bruge en hånd.
jeg prøver så vidt som muligt at holde armen i ro, og den ligger bare på bordet i timerne, så den kan slappe af, dog dunker det i den og gør ondt.
men kan et håndled godt være brækket, uden det sådan gør vildt ondt? hvordan føles et brækket håndled?
undskyld, hvis det blev langt og indviklet. 
Prøv at kontakte lægen... Det ville nok være det smarteste...