forstuvet/brækket håndled?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. maj 2012

Nemesis

Har både haft brækket hånden og en finger. Ingen af gangene var det brudstederne jeg havde slået.

Da jeg brækket fingeren sidst trode jeg heller ikke den kunne være brækket, den havde jo ikke rørt jorden da jeg faldt. Den gjorde ondt, men jeg kunne faktisk godt bevæge den.

2 dage efter gjorden ligeså ondt og var stadig hævet, så afsted til lægen som sendte mig til røngten.

Brækket 2 steder..lige i et led. Jeg undgik med nød og næppe at skulle opereres..så heldig var jeg ikke dengang med hånden.

Så afsted med dig! Man kan godt have brækket noget uden man selv tror det.

:-) Sisse

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. maj 2012

Muffin_girl

Anonym skriver:

er der nogen herinde, der har prøvet at forstuve eller brække sit håndled?

sagen er den, at jeg dummede mig i weekenden.. det har resulteret i, mit håndled simpelthen er så ømt. jeg har læst på google om både forstuvet håndled og brækket håndled. og mine "symptomer" passer på begge.

ved brækket håndled, taget fra http://www.sundhedslex.dk/braekket-haandled.htm/p>

1. Udtalt smerte der har en tendens til at forværres, når du griber eller lukker hånden
2. Dunkende smerter
3. Skarpe smerter eller smerter der kommer i jag
4. Varme i håndleddet
5. Hævelse
6. Ømhed
7. Blå mærker eller misfarvning af huden
8. Synlig deformitet som f.eks. et bøjet håndled eller en skæv finger
9. Stivhed eller manglende evne til at bevæge håndleddet eller en finger
10. Følelsesløshed eller koldhed i en eller flere fingre

der passer nummer 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 9 og 10.
jeg tror, nummer 8 passer, da den der knogle der sidder ved håndledet er meget fremhævet. og mine fingre er iskolde, og det snurrer meget i mine fingre.
ved nummer 7 med misfarvning, er mit håndled ikke blåt som ved blå mærker, det er mere rødt.

når jeg går, svinger man jo automatisk med armene, og der knækker det i mit håndled og gør rigtig ondt. som om, mit håndled bliver "svimmel" .. jeg har håndledet i støttebind, og jeg ved, det ikke sidder for stramt overhovedet, da jeg kan få en finger ind mellem bindet og håndleddet.

men mit håndled føles ikke brækket overhovedet. dog kan jeg ik bevæge hånden op og ned, samt jeg ikke kan knytte hånden. kan heller ikke bruge fingrene til at skrive på tastatur eller noget som helst, så det tager nok lidt tid at svare jer, da jeg kun kan bruge en hånd.

jeg prøver så vidt som muligt at holde armen i ro, og den ligger bare på bordet i timerne, så den kan slappe af, dog dunker det i den og gør ondt.

men kan et håndled godt være brækket, uden det sådan gør vildt ondt? hvordan føles et brækket håndled?

undskyld, hvis det blev langt og indviklet.

Jeg har haft brækket håndledet.. Og kan da ikke forstå din læge bare siger de ikke har tid. Sikke nogle elendige sekræterer (staves?)

Men du skal da bare afsted til lægen vagten/skadestuen..

Jeg gik selv med mit og det har nu resulteret i at jeg har en flænge i håndledsknoglen som ikke gror ordenligt sammen. ! Så afsted med dig 

Anmeld

23. maj 2012

Anonym trådstarter

Princesspigen skriver:

selv tak

update:
skadestuen ville ikke se mig, når det var en "gammel" skade, så jeg skulle kontakte egen læge. de ville heller ikke se mig, selvom jeg fortalte dem, hvor ondt jeg havde, og min knogle på håndleddet stak ud og var meget hævet. de havde ikke tid, og mente, jeg skulle komme idag engang i eftermiddag.. rigtig flot..
jeg tog hjem til min mor, som har både haft forstuvet og brækket sit håndled pga håndbold, og hun lavede nogle "øvelser" med mit håndled og min hånd, og kunne derudfra konkludere, den er kraftig forstuvet

Anmeld

23. maj 2012

Anonym trådstarter

lassemor07 skriver:

Øv det er surt
Ja der er ikke andet for , for det skal ihverfald kigges på bare for af være sikker på der ikke er sket noget så det ikke gror skævt sammen vis nu det er brækket

det er heldigvis "kun" kraftig forstuvet.

Anmeld

23. maj 2012

Anonym trådstarter

AalborgPigen skriver:

Jeg har haft brækket håndledet.. Og kan da ikke forstå din læge bare siger de ikke har tid. Sikke nogle elendige sekræterer (staves?)

Men du skal da bare afsted til lægen vagten/skadestuen..

Jeg gik selv med mit og det har nu resulteret i at jeg har en flænge i håndledsknoglen som ikke gror ordenligt sammen. ! Så afsted med dig 

skadestuen ville desværre heller ikke se mig, da det er en "gammel" skade (skete i weekenden) .. ):

Anmeld

23. maj 2012

Anonym trådstarter

Nemesis skriver:

Har både haft brækket hånden og en finger. Ingen af gangene var det brudstederne jeg havde slået.

Da jeg brækket fingeren sidst trode jeg heller ikke den kunne være brækket, den havde jo ikke rørt jorden da jeg faldt. Den gjorde ondt, men jeg kunne faktisk godt bevæge den.

2 dage efter gjorden ligeså ondt og var stadig hævet, så afsted til lægen som sendte mig til røngten.

Brækket 2 steder..lige i et led. Jeg undgik med nød og næppe at skulle opereres..så heldig var jeg ikke dengang med hånden.

Så afsted med dig! Man kan godt have brækket noget uden man selv tror det.

:-) Sisse

wow, ja, det kan man åbenbart ..
men hverken lægen eller skadestuen ville se mig, så min mor konkluderede, efter at have lavet øvelser med mine fingre, hånd og håndled, at den "bare" er kraftig forstuvet.

Anmeld

23. maj 2012

forår

hej

jeg har haft mit hådled brækket. Det skete da jeg gled på et vådt gulv og tog fra med hånden.

Jeg kan huske at jeg har fået at vide at det gør mere ondt at have en forstuning end at brække noget......MEN det ved jeg nu ikke helt om jeg mener. Jeg var slet slet ikke i tvivl om at den var brækket. Tog direkte på skadestuen og heldigvis var brudet fint, så jeg kunne undgå en opperation, men fik gibs på, i 4 uger, tror jeg det var.

God bedring med hånden.

Anmeld

23. maj 2012

Miin'Baby'Mus

Anonym skriver:

er der nogen herinde, der har prøvet at forstuve eller brække sit håndled?

sagen er den, at jeg dummede mig i weekenden.. det har resulteret i, mit håndled simpelthen er så ømt. jeg har læst på google om både forstuvet håndled og brækket håndled. og mine "symptomer" passer på begge.

ved brækket håndled, taget fra http://www.sundhedslex.dk/braekket-haandled.htm/p>

1. Udtalt smerte der har en tendens til at forværres, når du griber eller lukker hånden
2. Dunkende smerter
3. Skarpe smerter eller smerter der kommer i jag
4. Varme i håndleddet
5. Hævelse
6. Ømhed
7. Blå mærker eller misfarvning af huden
8. Synlig deformitet som f.eks. et bøjet håndled eller en skæv finger
9. Stivhed eller manglende evne til at bevæge håndleddet eller en finger
10. Følelsesløshed eller koldhed i en eller flere fingre

der passer nummer 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 9 og 10.
jeg tror, nummer 8 passer, da den der knogle der sidder ved håndledet er meget fremhævet. og mine fingre er iskolde, og det snurrer meget i mine fingre.
ved nummer 7 med misfarvning, er mit håndled ikke blåt som ved blå mærker, det er mere rødt.

når jeg går, svinger man jo automatisk med armene, og der knækker det i mit håndled og gør rigtig ondt. som om, mit håndled bliver "svimmel" .. jeg har håndledet i støttebind, og jeg ved, det ikke sidder for stramt overhovedet, da jeg kan få en finger ind mellem bindet og håndleddet.

men mit håndled føles ikke brækket overhovedet. dog kan jeg ik bevæge hånden op og ned, samt jeg ikke kan knytte hånden. kan heller ikke bruge fingrene til at skrive på tastatur eller noget som helst, så det tager nok lidt tid at svare jer, da jeg kun kan bruge en hånd.

jeg prøver så vidt som muligt at holde armen i ro, og den ligger bare på bordet i timerne, så den kan slappe af, dog dunker det i den og gør ondt.

men kan et håndled godt være brækket, uden det sådan gør vildt ondt? hvordan føles et brækket håndled?

undskyld, hvis det blev langt og indviklet.

Det er svært at svare på 

Jeg brækkede håndledet tilbage i 1995, og der kan jeg huske at min ville have at jeg skulle holde ved en kaffekop, kunne jeg holde en kop mente hun ikke der var noget alvorligt i vejen, men kunne overhovedet ikke holde den kop, det gjorde alt alt alt for ondt  kunne slet ikke tage ved. Da jeg kom på sygehuset havde jeg brækket håndledet.

Men det hjælper jo nok ikke dig  syntes så bestemt du skal tage til lægen

Anmeld

23. maj 2012

lassemor07

Anonym skriver:

det er heldigvis "kun" kraftig forstuvet.

Det var godt
Håber det går hurtigt over så du ikke kommer i samme situation som mig med af døje med men efter en forstuvning i mange år efter

Anmeld

23. maj 2012

Anonym trådstarter

forår skriver:

hej

jeg har haft mit hådled brækket. Det skete da jeg gled på et vådt gulv og tog fra med hånden.

Jeg kan huske at jeg har fået at vide at det gør mere ondt at have en forstuning end at brække noget......MEN det ved jeg nu ikke helt om jeg mener. Jeg var slet slet ikke i tvivl om at den var brækket. Tog direkte på skadestuen og heldigvis var brudet fint, så jeg kunne undgå en opperation, men fik gibs på, i 4 uger, tror jeg det var.

God bedring med hånden.

det lyder lidt voldsomt. og mange tak dog er min "kun" kraftig forstuvet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.