Tilbage på arbejde og jeg er bare ikke klar..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. maj 2012

ano14316

TR skriver:

Nu ved jeg ikk hva din kæreste laver , men kunne han ikk have et bi job ved siden af udd.? Så du kan gå hjemme ?? Det må simpelthen. Ikk være sjovt at være dig

desværre ikke, da han er lærling så han arbejder i forvejen 37 timer om ugen, når han er på arbejde.

Ellers kunne det have været en fin løsning.

set i bakspejlet kunne vi måske have fået det til at fungere ved at vi begge var på deltid, men det havde vi ikke tænkt over dengang, vidste slet ikke at det ville blive et problem, og der er ikke nogen af vores arbejdspladser der vil gå med ti lat ændre i det. Min kærestes chef stejlede totalt over at han skulle have barsel, så han måtte gå til sin fagforening.

mange tak for dit svar!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2012

ano14316

Loa skriver:

Forstår ikke hvad du syntes er problemet? Altså undskyld min formulering. Men du skriver din kæreste går hjemme på barsel indtil 1 aug. Så skal jeres lille jo heller ikke starte i institution endnu?

Mon ikke det bare er fordi du har gået hjemme længe du lige skal vænne dig til det... Jeres lille skal jo nok klare det. Også selvom han kommer i institution...

Jeg syntes det var skønt at vende tilbage til arbejdet.Selvfølgelig skal man lige vænne sig til det, men det gjorde jeg nu hurtigt....

problemet er bestemt ikke at han skal i institution eller at magnus ikke er klar til at være væk fra mig.

Problemet er at jeg ikke er klar til at være væk fra ham. Jeg savner ham så meget når jeg er på arbejde, og kommer der nogen med små børn, må jeg virkelig beherske mig for ikke at få blanke øjne.

Så det er bestemt ikke det praktiske der er problemet, men det følelsesmæssige.

Anmeld

20. maj 2012

ano14316

sarahb skriver:

Jeg startede da min yngste var 8.5 måned og det gik fint både for mig og ham. Selvfølgelig er det hårdt men jeg var jo nød til at tage på arbejde, så nyttede det ikke jeg sad og gokkede mig selv i hoved med dårlig samvittighed osv. Så der var jeg meget firkantet for at beskytte mig selv..
Men det er hårdt men så lå man nyde de timer man har sammen med dem i fuldedrag og måske strække sengetiden lidt

Jeg har helle rikke dårlig samvittighed, vi har slet ikke kunne mærke på ham at det er farmand der har overtaget.

desværre er jeg ofte først hjemme ved 22 tiden og efter den 1. bliver det ved 23 tiden..

Mange tak for dit svar..

Anmeld

20. maj 2012

Levi&LilysMor

ano14316 skriver:

Hej

Sagen er den at Magnus er 7,5 måned og jeg vente tilbage til mit arbejde for 14 dage siden, og jeg er bare slet ikke klar til at være væk så mange timer.

Jeg har grædt dagligt siden jeg startede pga dette, og jeg føler mig så magtesløs.

Min kæreste går hjemme på barsel indtil d. 1 august, og det kommer jo til at gå frygtelig meget ud over ham, for jeg synes jo det burde være mig der var hjemme og ham der gik på arbejde. Det har vi bare ikke råd til, da han er under uddannelse og det er mig der tjener mest.

Når jeg er i mødregruppe er jeg nogen gange lige ved at tude, når de snakker om at de først skal tilbage i 2013 eller slutningen af 2012.

Jeg synes det hele ser så sort ud, for jeg kan ikke se en løsning på det, andet end at jeg bare må leve med det - nu tuder jeg sq igen

Jeg har måske behov for at høre fra andre der har været i samme båd, hvad gjorde i for at komme videre?

I morgen starter Levi op i dp og det er første gang han skal passes af en anden og ja bare så mange timer om dagen, jeg er en af dem som ikke ville have at fam. skulle passe ham kun for at prøve nemlig. Men jeg starter så selv om 12 dage og jeg glæder mig altså heller ikke... Tiden er gået alt for hurtigt til sidst, og har allermest lyst til at gå hjemme, men nu hvor min kæreste er blevet arb.løs og går hjemme bliver jeg nød til at tjene lidt, lige nu er jeg under udd. og så kan jeg jo arbejde ekstra...

Jeg trøster mig selv med at Levi ikke er en tude dreng og han kunne godt lide dagplejeren da vi var på besøg første gang. og så er jeg også mere rolig ved tanken om at han skal afsted fordi min kæreste nu går hjemme og så kan han altid hente ham...

Men synes du skal snakke med nogen om dine følelser og finde en løsning på det, hvis det kunne hjælpe dig så kunne du da gå nogle timer ned i stedet for at arbejde fuldtid ?

Anmeld

20. maj 2012

ano14316

LevisMor skriver:

I morgen starter Levi op i dp og det er første gang han skal passes af en anden og ja bare så mange timer om dagen, jeg er en af dem som ikke ville have at fam. skulle passe ham kun for at prøve nemlig. Men jeg starter så selv om 12 dage og jeg glæder mig altså heller ikke... Tiden er gået alt for hurtigt til sidst, og har allermest lyst til at gå hjemme, men nu hvor min kæreste er blevet arb.løs og går hjemme bliver jeg nød til at tjene lidt, lige nu er jeg under udd. og så kan jeg jo arbejde ekstra...

Jeg trøster mig selv med at Levi ikke er en tude dreng og han kunne godt lide dagplejeren da vi var på besøg første gang. og så er jeg også mere rolig ved tanken om at han skal afsted fordi min kæreste nu går hjemme og så kan han altid hente ham...

Men synes du skal snakke med nogen om dine følelser og finde en løsning på det, hvis det kunne hjælpe dig så kunne du da gå nogle timer ned i stedet for at arbejde fuldtid ?

puha det er også tidligt... tror ikke jeg havde kunne klare og sende ham i DP nu..

godt at han godt kunne lide DP..

hvad mener du med "jeg er en af dem som ikke ville have at fam. skulle passe ham kun for at prøve nemlig"

mange tak for dit svar, og held og lykke med i morgen.

Anmeld

20. maj 2012

ano14316

Maja_4000 skriver:

Puh .. Jeg forstår godt at du ikke er klar Caroline er 17 måneder og jeg ville gerne gå hjemme ved hende hver dag stadig Hehe

Jeg håber I finder en løsning

Kan jeg godt forstå..

Min største drøm er at være hjemmegående med hobbylandbrug

håber det lykkedes en dag..

Anmeld

20. maj 2012

TR

ano14316 skriver:

desværre ikke, da han er lærling så han arbejder i forvejen 37 timer om ugen, når han er på arbejde.

Ellers kunne det have været en fin løsning.

set i bakspejlet kunne vi måske have fået det til at fungere ved at vi begge var på deltid, men det havde vi ikke tænkt over dengang, vidste slet ikke at det ville blive et problem, og der er ikke nogen af vores arbejdspladser der vil gå med ti lat ændre i det. Min kærestes chef stejlede totalt over at han skulle have barsel, så han måtte gå til sin fagforening.

mange tak for dit svar!

Det kan jeg godt se så er der weekend arbejde, MEN han skal jo os have fri til familien .. Er det din arbejdes plads du ikk kan lide at være på eller hva er det der gør du er så ked af det ? over at skal afsted ? Måske du kan komme ned i timer? Måske 30 timer ? .. Håber i hvert fald i finder ud af noget knus

Anmeld

20. maj 2012

ano14316

TR skriver:

Det kan jeg godt se så er der weekend arbejde, MEN han skal jo os have fri til familien .. Er det din arbejdes plads du ikk kan lide at være på eller hva er det der gør du er så ked af det ? over at skal afsted ? Måske du kan komme ned i timer? Måske 30 timer ? .. Håber i hvert fald i finder ud af noget knus

Det har til dels været øv at komme tilbage, bl.a. fordi jeg har imens jeg har været på barsel mistet min butik og min stillng som salgsleder og er nu butikssælger under en anden salgsleder. Og så har jeg bare slet ikke følt mig velkommen, hvilket har skinnet meget igennem på min præstation, hvilket ikke gøre noget som helst bedre.

Så nu bliver jeg muligvis flyttet til en anden butik...

Men hovedårsagen tror jeg simpelthen at jeg bare ikke er klar til at være så meget væk fra magnus. Jeg savner ham simpelthen. Og det eneste jeg har lyst til er at tage hjem.

Anmeld

20. maj 2012

TR

ano14316 skriver:

Det har til dels været øv at komme tilbage, bl.a. fordi jeg har imens jeg har været på barsel mistet min butik og min stillng som salgsleder og er nu butikssælger under en anden salgsleder. Og så har jeg bare slet ikke følt mig velkommen, hvilket har skinnet meget igennem på min præstation, hvilket ikke gøre noget som helst bedre.

Så nu bliver jeg muligvis flyttet til en anden butik...

Men hovedårsagen tror jeg simpelthen at jeg bare ikke er klar til at være så meget væk fra magnus. Jeg savner ham simpelthen. Og det eneste jeg har lyst til er at tage hjem.

Kan fuldt ud forstå dig , det er rigtig mange timer ! .. Det lyder simpelthen til at du har fået en rigtig dårlig start hvor har jeg ondt af dig! Det betyder så meget , at man kommer godt fra start ..( forstår slet ikk du vil arbejde i butik , når du har et barn pga skod arbejdes timer og dage ) bare min mening ! - Hvis du bliver flyttet til en anden butik , hvorfor undersøger du så ikk om at få 30 timer i sted for 37 timer ? Hvis i selvf. Kan få det til at løbe rundt, med dig på 30 timer ..

Anmeld

20. maj 2012

Københavnermor

Ihh, hvor har jeg ondt af dig! Det må virkelig ikke være rart.

Min datter er 5 måneder og jeg ville på ingen måde kunne undvære hende hverken nu eller om 2,5 måned... Øv, hvor er det træls at i ikke rigtig har nogen muligheder for at ændre på situationen.. Stor medfølelse herfra!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.