Ida vil ikke spise, hvad gør jeg???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. maj 2012

Københavnermor

raca skriver:

det er en rigtig rigtigt dårlig ide..

MME må ikke servers mere koncenteret end den er ved alm opblanding..

da det er et kunstigt produkt, er det så opkoncenteret, at barnet indre organer i værste tilfelde kan stå af, hvis det servers i forkert blandingsforhold.

Jeg skriver: "så grøden bliver mere FLYDENDE" - og mener jo selvfølgelig at hun skal blande grøden med allerede opblandet MME.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2012

Janni.

Har ikke læst hele tråden igennem så kan være nogen har nævnt det før.  

Pas på med bananen, den kan give hård mave.  

Anmeld

19. maj 2012

Skouboe

Begge mine piger har haft sådan en fase omkring 4 måneders alderen - min SP mente at det var et udslag af selvstændighed og behov for at føle at man blev hørt, og rådede til at jeg respekterede deres nej og prøvede igen senere - de skulle nok spise når de blev sultne nok. Hvis det strakte sig over mere end et døgn, skulle vi søge læge, men op til et døgn skulle vi bare acceptere at de sagde fra og tilbyde et par timer senere.

Jeg er ikke sikker på at løsningen er mere grød, når hun ikke er ældre. Hun har brug for tid til at vænne mave og tarme til fast føde.

Anmeld

19. maj 2012

Skouboe

Det kan også skyldes væske på ørerne - det er ekstremt ubehageligt at sutte når man har væske på ørerne, få dem evt. tjekket hos en ørelæge. Det tager 2 minutter og kræver ikke en henvisning.

Anmeld

20. maj 2012

Carl-Emil's mor

Du skal endelig undgå banan og havre!!! Majs ellers hirse med svesker eller pære da begge de frugter holder maven igen men lad være med at tving hende Ida er jo ikke en af de små skravl ( som min søn ) så der sker intet ved hun ikke vil spise bare hun kan få noget væske ind

Anmeld

20. maj 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Skouboe skriver:

Begge mine piger har haft sådan en fase omkring 4 måneders alderen - min SP mente at det var et udslag af selvstændighed og behov for at føle at man blev hørt, og rådede til at jeg respekterede deres nej og prøvede igen senere - de skulle nok spise når de blev sultne nok. Hvis det strakte sig over mere end et døgn, skulle vi søge læge, men op til et døgn skulle vi bare acceptere at de sagde fra og tilbyde et par timer senere.

Jeg er ikke sikker på at løsningen er mere grød, når hun ikke er ældre. Hun har brug for tid til at vænne mave og tarme til fast føde.

Nu har det stået på et døgn... Venter lige og ser hvad dagen viser..

Anmeld

20. maj 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Carl-Emil's mor skriver:

Du skal endelig undgå banan og havre!!! Majs ellers hirse med svesker eller pære da begge de frugter holder maven igen men lad være med at tving hende Ida er jo ikke en af de små skravl ( som min søn ) så der sker intet ved hun ikke vil spise bare hun kan få noget væske ind

Okay! Det skriver jeg lige bag ørerne

Anmeld

20. maj 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Janni. skriver:

Har ikke læst hele tråden igennem så kan være nogen har nævnt det før.  

Pas på med bananen, den kan give hård mave.  

Så er det i hvert fald ikke det jeg vil tilbyde hende for meget af

Anmeld

20. maj 2012

Janni.

rikkeregnbue skriver:

Så er det i hvert fald ikke det jeg vil tilbyde hende for meget af

Nej hård mave samtidig med en pige som ikke vil spise, er en dårlig cocktail. 

Håber hun snart vil spise igen. Har du overvejet at prøve at skifte fra pulver mme (går ud fra det er dét du bruger nu) til brikkerne et par dage. Det skulle efter sigende ikke smage ens. Det hjalp på min niece da hun tabte madlysten. 

Anmeld

20. maj 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Janni. skriver:

Nej hård mave samtidig med en pige som ikke vil spise, er en dårlig cocktail. 

Håber hun snart vil spise igen. Har du overvejet at prøve at skifte fra pulver mme (går ud fra det er dét du bruger nu) til brikkerne et par dage. Det skulle efter sigende ikke smage ens. Det hjalp på min niece da hun tabte madlysten. 

Nej, det har jeg ikke.. Men kunne være jeg skulle prøve

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.