9-10 md hvor store er de?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. maj 2012

tobiassmor

Min søn på 9 måneder er 74 cm og vejer 11900 g :-) ..
Han er en basse!!

Men det har sikkert noget at gøre med at  begge forældre er høje :-).

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. maj 2012

Levi&LilysMor

Mette&Alexander skriver:

Jeg fik lidt at et chok sidst sp var her. Lærke blev målt og vejet som hun plejer og hun runder 10 md på onsdag. Men hun vejde ikke andet end 7,4 kilo og målte 69,5 cm. Så hun er jo bare et bette fnug. På 3 md har hun kun taget et kilo på, sp mente dog ikke jeg skulle være bekymret for længde og vægt passede fint sammen. 

Min søn, den første var også en bette en da han blev et år vejde han 8,8 kg og var 74 cm. Tvivler på at Lærke når op på det inden for 2 md. Men hun blev nok til noget alligevel, ligesom storebror.

Men men så blev jeg da lidt nysgerig på hvor store jeres 9.10 md babyer er ?

min dreng bliver godt nok kun 8 mdr på onsdag, men han er ca 72 cm og vi har selv vejet ham til at veje 9,4 kg så det er noget mere når han nu også er mindre... tror ikke han tager helt vildt meget på mere når han begynder at blive mere aktiv nu

Anmeld

31. maj 2012

TrineMine86

LevisMor skriver:

min dreng bliver godt nok kun 8 mdr på onsdag, men han er ca 72 cm og vi har selv vejet ham til at veje 9,4 kg så det er noget mere når han nu også er mindre... tror ikke han tager helt vildt meget på mere når han begynder at blive mere aktiv nu

ja lige præcis, jeg blev også overrasket over at Magnus "kun" havde taget 200 g på, på over 1½ måned, men han er jo også overalt nu

Magnus blev vejet da han var 7½ måned af sp, og da var han 76 lang og vejede 9.7 kg

Anmeld

31. maj 2012

Musen5

Leah er 10 mdr og 10 dage..

Sidst hun blev målt og vejet var hun på 10,1 og var 74 lang... (det var lige omkring da hun var 9½ mdr)

Hun er så heller ikke en af dem der bevæger sig særligt meget så håber det hjælper når hun begynder og kravle..

/Mette

Anmeld

31. maj 2012

Mor til Frederic og Freya

Mette&Alexander skriver:

Jeg fik lidt at et chok sidst sp var her. Lærke blev målt og vejet som hun plejer og hun runder 10 md på onsdag. Men hun vejde ikke andet end 7,4 kilo og målte 69,5 cm. Så hun er jo bare et bette fnug. På 3 md har hun kun taget et kilo på, sp mente dog ikke jeg skulle være bekymret for længde og vægt passede fint sammen. 

Min søn, den første var også en bette en da han blev et år vejde han 8,8 kg og var 74 cm. Tvivler på at Lærke når op på det inden for 2 md. Men hun blev nok til noget alligevel, ligesom storebror.

Men men så blev jeg da lidt nysgerig på hvor store jeres 9.10 md babyer er ?

hejsa..

Har ikke læst alle siderne, men syntes at din datter mht længde/vægt lyder til at hænge pænt sammen... Og da hun ellers trives, ville jeg ikke være bekymret,

De siger gerne at på 1. leveår skal de vokse ca. 25 cm.

Lidt tal herfra.. 7,2 kg til 73 cm ved 6 mdr. 9 mdr; 78 cm og 8,4 kg, 10 mdr; 80 cm og 9 kg. 1 års undersøgelse 83 cm og 9,9 kg. 2 års undersøgelse 90 cm og stadig 9,9 kg

Anmeld

31. maj 2012

Levi&LilysMor

TrineMine86 skriver:

ja lige præcis, jeg blev også overrasket over at Magnus "kun" havde taget 200 g på, på over 1½ måned, men han er jo også overalt nu

Magnus blev vejet da han var 7½ måned af sp, og da var han 76 lang og vejede 9.7 kg

Det er helt vildt så lang han er men det har han jo altid været en høj lille dreng hihi

Anmeld

31. maj 2012

TrineMine86

LevisMor skriver:

Det er helt vildt så lang han er men det har han jo altid været en høj lille dreng hihi

ja og så kan jeg ovenikøbet se at jeg har skrevet forkert, for han var 77 cm, han var 76 da han var 6 mdr

ja han er meget høj, frygter da virkelig også at han bliver over 2 m høj  hehe

hvordan går det egentlig med Levi og dp?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.