9-10 md hvor store er de?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. maj 2012

Julemusen

Ja jeg har så den modsatte bekymring, om hvorvidt min dreng er for stor. 2 dage inden han blev 6 måneder vejede han 10,7 kg og var 74 cm. Han vokser helt vildt stadig væk, og vokser så hurtigt ud af sit tøj. Men lægen er heller ikke bekymret her da vægt og højde også passer fint nok sammen, selvom det er helt ovenover kurverne for hans alder. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2012

Alexander&Lærke

Kitty-Katten skriver:

Ja jeg har så den modsatte bekymring, om hvorvidt min dreng er for stor. 2 dage inden han blev 6 måneder vejede han 10,7 kg og var 74 cm. Han vokser helt vildt stadig væk, og vokser så hurtigt ud af sit tøj. Men lægen er heller ikke bekymret her da vægt og højde også passer fint nok sammen, selvom det er helt ovenover kurverne for hans alder. 

Ja hold da op det er da en basse mand du har fået dig.   

Anmeld

20. maj 2012

S.Maria

Da min datter var 9 måneder og 20 dage blev hun målt og vejet til 72cm og 8kg.

Anmeld

20. maj 2012

Mira0911

Mette&Alexander skriver:

Jeg fik lidt at et chok sidst sp var her. Lærke blev målt og vejet som hun plejer og hun runder 10 md på onsdag. Men hun vejde ikke andet end 7,4 kilo og målte 69,5 cm. Så hun er jo bare et bette fnug. På 3 md har hun kun taget et kilo på, sp mente dog ikke jeg skulle være bekymret for længde og vægt passede fint sammen. 

Min søn, den første var også en bette en da han blev et år vejde han 8,8 kg og var 74 cm. Tvivler på at Lærke når op på det inden for 2 md. Men hun blev nok til noget alligevel, ligesom storebror.

Men men så blev jeg da lidt nysgerig på hvor store jeres 9.10 md babyer er ?

Nu er min kun 8 mdr - Hun vejer ikke 7 kg endnu... Længden er et sted i starten af 70'erne... 

Vægten er jo meget forskelligt fra barn til barn og alder.... Så længe din baby trives, vokser, spiser osv så er der ikke noget at være bekymret for... Medmindre sundhedsplejerske siger noget andet... 

Anmeld

20. maj 2012

Alexander&Lærke

Mira0911 skriver:

Nu er min kun 8 mdr - Hun vejer ikke 7 kg endnu... Længden er et sted i starten af 70'erne... 

Vægten er jo meget forskelligt fra barn til barn og alder.... Så længe din baby trives, vokser, spiser osv så er der ikke noget at være bekymret for... Medmindre sundhedsplejerske siger noget andet... 

Jo hun både vokser bare ikke så meget af gange, trives og har det godt. Og sp har også afsluttede os os dene r vist bare helt i orden, det kom bare helt bag på mig at hun ikke var større da han syntes min søn var så lille denagng han var samme str, men man glemmer nok nemt, jeg havde bestem forstillet mig at hun var langt over 8 kilo, for hun har da også en lille vom, hihi... Men nej der er ingen ting at bekrymre sig om, jeg er bare en nysgerrig en

Anmeld

21. maj 2012

Mira0911

Mette&Alexander skriver:

Jo hun både vokser bare ikke så meget af gange, trives og har det godt. Og sp har også afsluttede os os dene r vist bare helt i orden, det kom bare helt bag på mig at hun ikke var større da han syntes min søn var så lille denagng han var samme str, men man glemmer nok nemt, jeg havde bestem forstillet mig at hun var langt over 8 kilo, for hun har da også en lille vom, hihi... Men nej der er ingen ting at bekrymre sig om, jeg er bare en nysgerrig en

Man skal også have lov til at være nysgerrig... 

Anmeld

21. maj 2012

Vivian87

HOLD DA OP :-O

Passer overhovedet ikke ind i den her kategori, men måtte lige kommentere! Aviaja blir 5 måneder på torsdag og er 65 cm og vejer 9 kg!!!! Hun er jo kæmpe i forhold til jeres unger (rent vægt-mæssigt i hvert fald) :-O

Anmeld

21. maj 2012

Alexander&Lærke

Vivian87 skriver:

HOLD DA OP :-O

Passer overhovedet ikke ind i den her kategori, men måtte lige kommentere! Aviaja blir 5 måneder på torsdag og er 65 cm og vejer 9 kg!!!! Hun er jo kæmpe i forhold til jeres unger (rent vægt-mæssigt i hvert fald) :-O

Ja ved du hvad hun er da stor, men der er bare så meget forskeld på dem, det er helt vildt.... Du må da give hende fløde!!!!

Anmeld

22. maj 2012

Vivian87

Mette&Alexander skriver:

Ja ved du hvad hun er da stor, men der er bare så meget forskeld på dem, det er helt vildt.... Du må da give hende fløde!!!!

Hun var også 4200 ved fødslen, men alligevel :-)
Hehe, ja gad vide hvad de putter i det MME vi bruger :-P

Anmeld

22. maj 2012

Alexander&Lærke

Vivian87 skriver:

Hun var også 4200 ved fødslen, men alligevel :-)
Hehe, ja gad vide hvad de putter i det MME vi bruger :-P

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.