9-10 md hvor store er de?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.150 visninger
36 svar
0 synes godt om
17. maj 2012

Alexander&Lærke

Jeg fik lidt at et chok sidst sp var her. Lærke blev målt og vejet som hun plejer og hun runder 10 md på onsdag. Men hun vejde ikke andet end 7,4 kilo og målte 69,5 cm. Så hun er jo bare et bette fnug. På 3 md har hun kun taget et kilo på, sp mente dog ikke jeg skulle være bekymret for længde og vægt passede fint sammen. 

Min søn, den første var også en bette en da han blev et år vejde han 8,8 kg og var 74 cm. Tvivler på at Lærke når op på det inden for 2 md. Men hun blev nok til noget alligevel, ligesom storebror.

Men men så blev jeg da lidt nysgerig på hvor store jeres 9.10 md babyer er ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2012

Mette.

Mette&Alexander skriver:

Jeg fik lidt at et chok sidst sp var her. Lærke blev målt og vejet som hun plejer og hun runder 10 md på onsdag. Men hun vejde ikke andet end 7,4 kilo og målte 69,5 cm. Så hun er jo bare et bette fnug. På 3 md har hun kun taget et kilo på, sp mente dog ikke jeg skulle være bekymret for længde og vægt passede fint sammen. 

Min søn, den første var også en bette en da han blev et år vejde han 8,8 kg og var 74 cm. Tvivler på at Lærke når op på det inden for 2 md. Men hun blev nok til noget alligevel, ligesom storebror.

Min datter vejede omkring det samme ved 10 måneder. Hun vejede 8.0 kg ved 1 års undersøgelsen.

Nu hvor hun er blevet 2 år, vejer hun 9,8 kg, så hun er også fortsat en meget spinkel lille pige.

Så længe hun trives, spiser og udvikler sig, så skal du ikke være bekymret. Alle børn er forskellige, og når alt andet er i orden, er hun jo som hun skal være.

Anmeld

17. maj 2012

Happiness

Lukas er 10 mdr om 4 dage Han vejer 10kg (ca) og vil tro han er de 76-78 lang. Men han er også 1 eller 2 kurver over normalen Ihvertfald mht breden

Anmeld

17. maj 2012

Alexander&Lærke

Mette. skriver:

Min datter vejede omkring det samme ved 10 måneder. Hun vejede 8.0 kg ved 1 års undersøgelsen.

Nu hvor hun er blevet 2 år, vejer hun 9,8 kg, så hun er også fortsat en meget spinkel lille pige.

Så længe hun trives, spiser og udvikler sig, så skal du ikke være bekymret. Alle børn er forskellige, og når alt andet er i orden, er hun jo som hun skal være.

Ja så er hun da ikke den mindste Jeg er enligt heller ikke så bekymret, slet ikke som første gang. Jeg bekymrede mig konstant unødigt over min søns vægt, men der var jo bare super meget gang i ham, men jeg havde også store vanskeligeheder med at få ham til at spise andet end grød. Det kom først rigtigt da han begyndte i dp, måske han kunne mærke min frustartion over at han ikke ville spise rugbrød fx.

Lærke stortrives, spiser godt og varierret ellers og bruger også en masse energi, hun skal jo følge med storebror. 

Så bare nysgerrig på hvor store andre nabyer er, måske skørt....

Anmeld

17. maj 2012

Alexander&Lærke

Happiness skriver:

Lukas er 10 mdr om 4 dage Han vejer 10kg (ca) og vil tro han er de 76-78 lang. Men han er også 1 eller 2 kurver over normalen Ihvertfald mht breden

Det var da en stor dejlig str.  

Og ja de er da meget jævnaldrene, der må være 1-2 dage imellem.

Anmeld

17. maj 2012

Mette.

Mette&Alexander skriver:

Ja så er hun da ikke den mindste Jeg er enligt heller ikke så bekymret, slet ikke som første gang. Jeg bekymrede mig konstant unødigt over min søns vægt, men der var jo bare super meget gang i ham, men jeg havde også store vanskeligeheder med at få ham til at spise andet end grød. Det kom først rigtigt da han begyndte i dp, måske han kunne mærke min frustartion over at han ikke ville spise rugbrød fx.

Lærke stortrives, spiser godt og varierret ellers og bruger også en masse energi, hun skal jo følge med storebror. 

Så bare nysgerrig på hvor store andre nabyer er, måske skørt....

Man kan også meget nemt komme til at bekymre sig som forældre og alt det du skriver er præcis som vi har været herhjemme. Emilie er jo vores første, og hun har altid været meget slank og været svær at få til at spise. - Så som dig er jeg med bagklogskaben nok kommet frem til at det man bekymre sig så meget gør det værre fordi de kan mærke det på en.

Men din lille Lærke lyder jo som en helt perfekt lille pige som bare trives. Nu lillebror også var en lille en, så skulle det jo også næsten være underligt om hun blev en stor baby.

Anmeld

18. maj 2012

Mettefpigen

Åhh en bette en... Ved ikk lige hvad bassen vejer nu, men da han var 6 måneder vejede han 8,4 kg og var ca 70 cm

Anmeld

18. maj 2012

Mother-love

Tror ikke du skal være bekymret. Men jo hun er da et bette fnug. Isabellas vægt har stået stille længe. Hun blev i december målt til 71 cm og 8,8 i vægt. Da var hun 6 mdr. Da hun var 9mdr var det 73cm og 9,3 kg og skyder hende til 75 cm og 10 kg nu og hun bliver et år snart.
Men hun tog rigtig meget på ret hurtigt da hun var spæd. Den ene gang havde hun taget 800 g på på 14 dage. Sp var ved at falde ned af stolen hehe. Men så længe kurvene ligger rimelig ens med vægt og højde skal du ikke være bekymret.

Anmeld

18. maj 2012

Nadia&Daniel

Mette&Alexander skriver:

Sådan er/var det også med Laura Hun er snart 19 mdr. - og hun er lige rundet de 10 kg.

Anmeld

18. maj 2012

Maja88

her var hun 8,5 og 72cm

med 1 år var hun 9kg og 77cm

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.