Min mand vil skilles!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. maj 2012

LSM

Anonym skriver:

Fordi vi ejer et hus sammen og jeg har ikke råd til at blive boende da jeg kun er på su

Først en til dig, hvor må det være hårdt

Hvis i ejer et hus sammen, skal han vel købe dig ud af huset, på den måde kunne du få penge til flytning tænker jeg?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2012

Anonym trådstarter

henh01 skriver:

Du kan ikke tvinge ham til at elske dig og DU fortjener en der elsker dig med hele sit hjerte, som respektere dig, som værdsætter dig og som interesserer sig for DIG!

DU er mere værd end en der er i tvivl og det er dine børn også. Dine børn fortjener en mor der er glad og lykkelig og det vil du ikke blive et i forhold hvor manden er i tvivl.

Se det som om du skal krydse en mose - nogle dage vil det føles som om der er så meget modstand at det næsten er uudholdeligt at fortsætte den seje kamp mod frihed og lykke, men lyset er der og hvis du kigger tilbage kan du se at du gradvist kommer længere fra breden hvor du var i går. - den bred du skal væk fra!

Tusind tak for dit svar!

Jeg tror nu at han elsker mig, han mener bare at vi begge fortjener bedre end et forhold som virkelig halter og har gjort det i lang tid...

Vi har sagt så mange gange at NU tager vi os sammen og NU skal det være bedre, men det bliver bare ikke rigtig anderledes.

Det gør bare så ondt hvis drømmen skal brase

Anmeld

15. maj 2012

Camilla <3

Anonym skriver:

Det har vi prøvet. Og har også begge været i individuel terapi. Men det føles bare ikke som om vi kommer hinanden nærmere...

Når okay

Anmeld

15. maj 2012

Anonym trådstarter

LSM skriver:

Først en til dig, hvor må det være hårdt

Hvis i ejer et hus sammen, skal han vel købe dig ud af huset, på den måde kunne du få penge til flytning tænker jeg?

Jeg tror desværre ikke det kan lade sig gøre... Jeg aner det virkelig ikke!

Men tror ikke umiddelbart at banken vil være med til det, og tror heller ikke vi ville få overskud ud af et salg

Anmeld

15. maj 2012

MorDk

Hvis I går fra hinanden  skal jeres fælles formue så vidt muligt deles lige over. Jeres bo skal deles.

Er der lavet en ægtepagt?

Jeres samlede værdier minus gæld skal deles lige over.

Der er mange regler at sætte sig ind i. Er selv blevet skilt i 2009 pga min eksmand var mig utro. Så vi blev skilt efter  måned. Ellers er man normalt sepereret 6-12 måneder...

Anmeld

15. maj 2012

MorDk

Hvis I skal skilles så vil jeg anbefale dig at skaffe en advokat! Du kan evt. få gratis advokathjælp!!!

Anmeld

15. maj 2012

Anonym trådstarter

MorDk skriver:

Hvis I går fra hinanden  skal jeres fælles formue så vidt muligt deles lige over. Jeres bo skal deles.

Er der lavet en ægtepagt?

Jeres samlede værdier minus gæld skal deles lige over.

Der er mange regler at sætte sig ind i. Er selv blevet skilt i 2009 pga min eksmand var mig utro. Så vi blev skilt efter  måned. Ellers er man normalt sepereret 6-12 måneder...

Vi har ikke lavet nogen ægtepagt. Men puha det lyder godt nok indviklet.

Han har et firma der går rigtig godt. Så det lyder som om det godt kunne blive dyrt for ham?

Ønsker bare ikke noget bøvl

Ved du hvad den helt rigtige forskel er på at være separeret og skilt? Forsørgelsespligten ophører jo allerede ved separation?

Anmeld

15. maj 2012

tinasmor

Kære dig, hvor er jeg ked af at høre om din situtation. Jeg selv ville være fuldstændig knust. Dog kan jeg høre, at du måske har vist hvor det bar hen. Men det gør det jo alligevel ikke nemmere når først der endelig kommer ord på.

jeg synes det er rigtig flot I begge vil prøve at arbejde på det igen (selv om I har prøvet det før) Måske netop at orderne er blevet sagt "sådan rigtigt" vil gøre, at I denne gang virkelig giver det en chance. Nogle gange bliver man jo lidt mere forhippet på noget, når man måske ved det ikke kan vare ved.

Hvis både terapi osv har været prøvet, så ved jeg slet ikke hvad I kan gøre. Ofte går forelskelsen/kærligheden jo lidt væk når alt bliver rutine og trommerum. På SU har du sikkert ikke så mange penge, men kunne være super dejligt om I kunne få en billig afbestillings rejse et varmt sted hen og komme væk fra hverdagen og nyde familien. Men ved jo godt at en uges charter ikke kan få jeres vaklende forhold til at blomstre op på 7 dage Men tænker bare at I måske bliver nød til at bryde den måde I ser hinanden på.

Jeg kan godt forstå du føler dig helt fortabt. Ville have det på samme måde. Men hvis du tror du/I måske vil få det bedre hver for sig, så vil det i det lange løb være det bedste. Selv om det er svært at se lige nu.

Held og lykke med det hele.

Anmeld

15. maj 2012

LSM

Anonym skriver:

Jeg tror desværre ikke det kan lade sig gøre... Jeg aner det virkelig ikke!

Men tror ikke umiddelbart at banken vil være med til det, og tror heller ikke vi ville få overskud ud af et salg

Siger ikke i skal sælge, men hvis du ikke længere skal bo der, skal du jo have den del af huset du ejer,
Han skal altså købe, dig ud af huset, så det kun bliver hans,

Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor meget i skylder på det osv.
Men det er helt urimeligt, hvis du skal flytte fra et hus i begge ejer uden at få en krone

Anmeld

15. maj 2012

MorDk

Her kan du læse alt om seperation/skilsmisse...

https://www.borger.dk/Emner/familie-og-boern/skilsmisse/Sider/separation-og-skilsmisse.aspx

Kram & Tanker herfra 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.