at flytte sammen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. maj 2012

Ciss

Anonym skriver:

jeg vælger at skrive som anonym, da indlægget ikke skal kunne  blive fundet på google og jeg dermed bliver genkendt.

mit eneste spørgsmål er, om det er mig der er fuldstændig gal på den, eller min holdning faktisk virker rimelig rationel? jeg er nok en dårlig kæreste, men jeg kan ikke rigtig se tingene fra hans side lige med disse ting.

nu til problemet:
min kæreste og jeg snakker meget om at flytte sammen, når vi lige får 100% råd til det, da vi (han) ikke ønsker gæld i banken overhovedet.

1. han vil ikke bo i lejlighed, men have hus med stor garage, så han kan makke i biler.
- det synes jeg ikke, kan lade sig gøre, når man ingen gæld vil have i banken? jeg tror ikke, han kan forstå, det f.eks har taget vores forældre lang tid at bygge alt det op, de har. stort hus, god økonomi osv. det er jo ikke noget, der lige hænger på træerne?
jeg er studerende lige pt, og de næste mange år frem, han er lærling og færdigudlært om 3 år, og vi vil jo gerne flytte sammen snart. men hvem kan, som studerende og lærling, gå ud og købe et stort hus med masser møbler, hårde hvidevarer (og andet) UDEN at få gæld i banken?

2. hvis vi nu antager, min kæreste og jeg får købt hus med stor garage, så han kan lave bil, vil han lade ALLE og enhver gå i garagen og lave bil på alle tider af døgnet, alle ugens dage, for sådan er det oppe ved hans far. (hans far ved knap nok, hvem der går ovre i deres værksted, og der er ofte folk til ved 2-3 tiden om natten)