banana3 skriver:
Jeg har en søskende med down syndrom, jeg arbejder med senhjernskade til hverdag, og jeg har en kæmpe kærlighed til disse fantatiske mennesker. Ligefrem at søge gode råd til at slå et andet menneske ihjel, synes jeg bestemt ikke høre til dette forum! OG NEJ, handicappede søger ikke forskelsbehandling, men accept og forhåbentlig ret til livet!
Du er jo derfor også præget følelsesmæssigt og bliver derfor ekstra stødt over lige præcis det her emne, hvilket er helt i orden at du gør.
Men derfor høre emnet stadig til herinde, det kan godt være det er formuleret på en måde der for dig, er HELT forrykt og jeg er enig i den del at selvfølgelig skal TS ikke omsætte sine tanker til handling.
Men hun er fuldt ud berrettigedet til at tænke tanken, have følelsen og stille spørgsmål omkring hvad der ville ske hvis hun gjorde det.
Men sådan som jeg ser TS tråd er der tale om en pige der har det utrolig skidt med sin venindes situation og derfor har lyst til at hjælpe hende, hvorvidt det faktisk VILLE hjælpe veninden at slå hende ihjel kan vi ikke vide noget om og derfor håber jeg så sandelig heller ikke at hun gør alvor af det.
Men hun starter jo netop en tråd herinde for at få hjælp og vejledning. Så kan det godt være at du pga. af dine følelser kun ser sætningen hvor der står "hvordan", men jeg og flere andre (kan jeg se) ser mere end det.
Der er mange aspekter og nuancer, men i min optik er der ikke nogen indlæg der høre mere til end andre. I din optik høre debatter om medlidenhedsdrab på handicappede ikke til herinde og den mening er du så berettigedet til.
Anmeld