til kamp mod fake-indlæg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. maj 2012

JJH

Jeg er utrolig glad for min anonyme bruger herinde. Jeg bruger baby.dk til de spørgsmål jeg ikke syntes jeg vil dele med den virkelige verden, og spørgsmål jeg gerne vil have besvaret uden at skulle stå til ansvar for det overfor alle mulige.

Det er forskelligt hvordan vi bruger baby.dk og har da også overvejet at slette min profil for at lave en offentlig, men syntes det er ærgeligt hvis retten til at være helt anonym forsvinder.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2012

Kløver

JJH skriver:

Jeg er utrolig glad for min anonyme bruger herinde. Jeg bruger baby.dk til de spørgsmål jeg ikke syntes jeg vil dele med den virkelige verden, og spørgsmål jeg gerne vil have besvaret uden at skulle stå til ansvar for det overfor alle mulige.

Det er forskelligt hvordan vi bruger baby.dk og har da også overvejet at slette min profil for at lave en offentlig, men syntes det er ærgeligt hvis retten til at være helt anonym forsvinder.

min tanke var nu bestemt ikke man ikke må være anonym bruger, jeg tænkte at man feks har billedgaranti, dvs den billedgarabti man kan lave herinde, hvor det er staff der bekræfter man er virkelig person, det skal jo ikke være sådan man er påtvunget til at have billede på, eller feks et synligt cpr nr for alle

Anmeld

12. maj 2012

TeamRocket

Maja84 skriver:

jeg synes nu det er tit jeg støder på indlæg, hvor folk mistænker indlægget for at være falsk, oprettet af anonym skriver

Okay.. Typisk jeg altid går glip af det så.. Men synes i modsætning til andre forums ikke at lige dette forum er så overrendt af folk med lidt for fantastisk fantasi.' Men det kommer nok også an på hvilke tråde man læser jo.
Men der var da engang noget fotogarenti herinde mener jeg, findes det ikke mere eller ?

Anmeld

12. maj 2012

Kløver

TeamRocket skriver:

Okay.. Typisk jeg altid går glip af det så.. Men synes i modsætning til andre forums ikke at lige dette forum er så overrendt af folk med lidt for fantastisk fantasi.' Men det kommer nok også an på hvilke tråde man læser jo.
Men der var da engang noget fotogarenti herinde mener jeg, findes det ikke mere eller ?

jo jeg tænkte bare man måske kunne bruge det til, at man skulle have den fotogaranti for at oprette et anynonymt indlæg,

Anmeld

12. maj 2012

Ilya

Maja84 skriver:

jo jo, det jeg mener er om man feks kunne bruge fotogarantien i form af anonyme indlæg, dvs at man evt ikke kunne oprette anonyme indlæg uden at have fotogaranti eller det kunne jo også være andre ideer til at forhindre de tvivlsomme indlæg

Ja ok, i teorien burde anonymiteten jo heller ikke gælde over for Baby.dk, i tilfælde af at personen skriver noget strafbart, men der har de jo så IP-nummeret at gå ud fra.

Så du mener, der godt kunne stå "Anonym - med fotogaranti" eller sådan?

Anmeld

12. maj 2012

Ilya

Udover det, tror jeg desværre bare at Internettet er sådan indrettet at alle kan sige stort set hvad de vil, hvor de vil, fordi man altid kan gemme sig online. Det kan jo både være godt og skidt, og helt at undgå det, tror jeg altså er umuligt.

Jeg oplevede selv den nyeste "sag" der var herinde, men jeg tror bare ikke, man helt kan gardere sig mod den slags, man er nok bare nærmere nødt til selv at forholde sig kritisk.

Og at piske en stemning op, hjælper nok slet ikke - tværtimod. Vi har ikke brug for paranoia, og det tiltrækker sikkert bare flere, der bliver inspirerede?

Anmeld

12. maj 2012

Kløver

Ilya skriver:

Ja ok, i teorien burde anonymiteten jo heller ikke gælde over for Baby.dk, i tilfælde af at personen skriver noget strafbart, men der har de jo så IP-nummeret at gå ud fra.

Så du mener, der godt kunne stå "Anonym - med fotogaranti" eller sådan?

nej altså det jeg tænker, er at staff jo altid kan g¨å ind og se eller ophæve anonymiteten bag et indlæg så de kan se hvilken bruger der står bag. det med fotogaranti, var min tanke at man feks ikke kunne oprette et indlæg anonymt uden at være fotogarantibruger, men var jo bare et forslag.

ved godt man ikke kan forhindre, men måske minimere og forebygge

Anmeld

12. maj 2012

Laura.

ønskebarn74 skriver:

mit cpr nr skal fandeme ikke gives til den slags!!!!!!!!

Godt nok er det bare er et forslag, men jeg synes også at det er at gå lige lovlig langt ..

Anmeld

12. maj 2012

Frøken J.

DKTiha skriver:

det kunne være en god ide med billedgarnti, men der er mange herinde som gerne vil være anonyme mht billed på profilen.

den med cpr tror jeg ville være bedre for alle parter, idet at man i sidste ende ikke behøver at have billed på???

og man skriver jo bare cpr nr i en kolonne, og ingen andre kan se det andet end moderaterne...

Det kommer ikke til at fungere - der er flere brugere herinde der har beskyttede adresser, lever anonymt og er på flugt fra fx voldelige x-mænd og den slags.. Som har beskyttet CPR.. Det vil da udelukke de brugere, hvis CPR blev et krav..

Anmeld

12. maj 2012

Kløver

nogle af jer som er imod cpr, har i andre forslag

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.