Hjælp: Idéer til kreativitet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. maj 2012

Munder

Ilya skriver:

Hejsa piger!

Nu er jeg altså også blevet gravid! 

Jeg elsker at være kreativ og maler normalt en del, men akrylmaling er jo no-go (og det eneste, jeg maler med), så jeg har brug for inspiration til alternative måder at være kreativ på! Især med tanke på, når jeg bliver lidt tungere og skal sidde mere ned.

Jeg fotograferer en del, så er der nogen, der har gode idéer til flotte, hjemmelavede fotoalbums? (Er der forresten nogen af jer der ved, om decoupagelim er fy-fy?)

Én foreslog mig også at skære mine egne uroer, hvilket også lyder rigtig sjovt og fint, men er der nogen, der har nogle flotte skabeloner?

At hækle, sy, strikke osv., er slet slet ikke mig, men hvad er der ellers af gode idéer?

Kom gerne med idéer, fif, links og billeder på jeres egne små kunstværker!

Mange tak, og håber at tråden kan inspirere andre også. 

Hvad med photopearls? Det er helt vildt hyggeligt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2012

Chevro

Ilya skriver:

Hejsa piger!

Nu er jeg altså også blevet gravid! 

Jeg elsker at være kreativ og maler normalt en del, men akrylmaling er jo no-go (og det eneste, jeg maler med), så jeg har brug for inspiration til alternative måder at være kreativ på! Især med tanke på, når jeg bliver lidt tungere og skal sidde mere ned.

Jeg fotograferer en del, så er der nogen, der har gode idéer til flotte, hjemmelavede fotoalbums? (Er der forresten nogen af jer der ved, om decoupagelim er fy-fy?)

Én foreslog mig også at skære mine egne uroer, hvilket også lyder rigtig sjovt og fint, men er der nogen, der har nogle flotte skabeloner?

At hækle, sy, strikke osv., er slet slet ikke mig, men hvad er der ellers af gode idéer?

Kom gerne med idéer, fif, links og billeder på jeres egne små kunstværker!

Mange tak, og håber at tråden kan inspirere andre også. 

Alt er jo efterhånden nogo når man er gravid, og regler er til for at blive brudt - så kan ikke lige se det store problem i at male (:
Men jeg gør også mange forbudte ting (;

Men har aldrig hørt at man ikke må male med vandbaseret malling..

Anmeld

16. maj 2012

Ilya

Munder skriver:

Hvad med photopearls? Det er helt vildt hyggeligt

Photopearls, hvad hulen er nu det? Det må Googles.

Anmeld

16. maj 2012

Ilya

Chevro skriver:

Alt er jo efterhånden nogo når man er gravid, og regler er til for at blive brudt - så kan ikke lige se det store problem i at male (:
Men jeg gør også mange forbudte ting (;

Men har aldrig hørt at man ikke må male med vandbaseret malling..

Sandt nok, der kommer bare flere og flere no-go's.

Flere af jer har nævnt det med malingen, så jeg spørger min læge til næste tjek.

Men lige nu skal jeg have fundet noget lim som ikke er no-go! Hehe.

Anmeld

16. maj 2012

Munder

Ilya skriver:

Photopearls, hvad hulen er nu det? Det må Googles.

Se evt. her 

https://www.baby.dk/debat/174253pi1/kreativ/perler-.aspx

Anmeld

16. maj 2012

MortilElias2010

Nu er jeg altså blevet heeelt hooked på det der scrapbooking, og vil  (efter opfordring fra flere kloge hoveder i denne tråd) lave en barnets bog! - Med så mange informationer som muligt, også gerne mindre pæne, men sjove, som eksempelvis "min første lort" eller "mit første bandeord". Bogen skal være en julegave til mine forældre, da jeg skal føde omkring jul.

Derfor søger jeg nu input og idéer af alle slags! Både til indhold rent tekstmæssigt, men også til fede kreative layouts til de forskellige sider!

Er der nogle af jer, der har nogle gode links? Jeg Googler naturligvis selv scrapbooking og barnets bog, men kunne også være fedt med idéer herfra, hvis nogen lå inde med noget.

Scrapping i google billeder kan være en inspiration  især de amerikanske er meget fremme og har dyrket denne hobby i mange år. Jeg har lige købt to bøger (billigt fra fb) om scrapping og syntes de er gode.

Den ene hedder: Nye ideer til scrapbooking, af Dorthe Blom.

Den anden hedder: Scrapbooking, scrapbogssider du selv kan lave, af Dorthe Blom & Trine Nygaard.

Det tager længere tid end man tror, men kan næsten ikke lade være at blive fordybet i det

Jeg vil også igang i aften igen...  Det er heldigvis noget man bare kan hive frem, når man har lyst - ingen tidsbegrænsning.

God fornøjelse

Anmeld

16. maj 2012

Ilya

Munder skriver:

Se evt. her 

https://www.baby.dk/debat/174253pi1/kreativ/perler-.aspx

Nej hvor spændende og hvor ser det svært ud. Godt arbejde.

Anmeld

16. maj 2012

Ilya

MortilElias2010 skriver:

Scrapping i google billeder kan være en inspiration  især de amerikanske er meget fremme og har dyrket denne hobby i mange år. Jeg har lige købt to bøger (billigt fra fb) om scrapping og syntes de er gode.

Den ene hedder: Nye ideer til scrapbooking, af Dorthe Blom.

Den anden hedder: Scrapbooking, scrapbogssider du selv kan lave, af Dorthe Blom & Trine Nygaard.

Det tager længere tid end man tror, men kan næsten ikke lade være at blive fordybet i det

Jeg vil også igang i aften igen...  Det er heldigvis noget man bare kan hive frem, når man har lyst - ingen tidsbegrænsning.

God fornøjelse

Mange tak

Ja det lyder super hyggeligt... Jeg har da allerede brugt hele aftenen bare på at finde inspiration, så der skal nok komme til at ryge mange timer! Det kribler i hvert fald i fingrene for at komme i gang!

God arbejdslyst!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.