Hjælp: Idéer til kreativitet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. maj 2012

Ilya

nemlig...det er ret smart...Jeg fik skrevet forkert iforhold til hvornår en af Olivers tænder var kommet men lavede den bare om 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2012

ønskebørn74

Ilya skriver:

Ok! Det er nemlig bare en helt almindelig hobby-decoupagelim, jeg har, som jeg egentlig også ville antage, kan bruges til scrapbooking, men jeg går da bare ned i en hobbyforretning og spørger efter en lim UDEN de ting, du lige nævnte der.

Ja, den hæklede hagesmæk er da også sød, jeg tvivler bare på, jeg nogensinde får kastet mig over det.... Men nu må vi se, måske bliver jeg mere "desperat" længere henne.

Tak for tippet i hvert fald.

Og krydser fingre på din testdag. 

det er i hvert fald nemt at lære at hækle.. og nemt at tage med og sidde med i sofaen med benene oppe..  og en ret billig hobby.. garnet fås i mange supermarkeder til ingen penge..

Anmeld

11. maj 2012

Rsa

Ilya skriver:

Hejsa piger!

Nu er jeg altså også blevet gravid! 

Jeg elsker at være kreativ og maler normalt en del, men akrylmaling er jo no-go (og det eneste, jeg maler med), så jeg har brug for inspiration til alternative måder at være kreativ på! Især med tanke på, når jeg bliver lidt tungere og skal sidde mere ned.

Jeg fotograferer en del, så er der nogen, der har gode idéer til flotte, hjemmelavede fotoalbums? (Er der forresten nogen af jer der ved, om decoupagelim er fy-fy?)

Én foreslog mig også at skære mine egne uroer, hvilket også lyder rigtig sjovt og fint, men er der nogen, der har nogle flotte skabeloner?

At hækle, sy, strikke osv., er slet slet ikke mig, men hvad er der ellers af gode idéer?

Kom gerne med idéer, fif, links og billeder på jeres egne små kunstværker!

Mange tak, og håber at tråden kan inspirere andre også. 

Maler selv en del og synes det er vildt hyggeligt at lave smykker ud af forskellige materialer og er også blevet bidt af en gal hama-hest er gået tilbage til barndommen og laver smykke vedhæng, skåle mm. Af hama perler... Det kunne evt. Være en ide 

Anmeld

12. maj 2012

Ilya

Rsa skriver:

Maler selv en del og synes det er vildt hyggeligt at lave smykker ud af forskellige materialer og er også blevet bidt af en gal hama-hest er gået tilbage til barndommen og laver smykke vedhæng, skåle mm. Af hama perler... Det kunne evt. Være en ide 

Skåle af perler? Hvordan foregår det?

Anmeld

12. maj 2012

Rsa

Skåle af perler? Hvordan foregår det?

Skålene er ufattelig nemme at lave...

Laver også motiver på plader, som an bruges som vedhæng til øreringe, halskæder, nøgleringe osv. 

Opskriften på perleskåle:

Find en ovnfast skål, fad - det du vil lave formen af med perlerne. Materialer er sådan set ligemeget, det skal bare kune tåle at komme i ovnen.

Du pensler fadet/skålen med madolie.

Du kan væge at drysse perlerne tilfældigt i eller kaste dig ud i, at lave et motiv... Kræver nok lidt erfaring med metoden, hvis man skal lave motiv.

Perlerne skal ligge op ad kanten i 'et lag g skal derfor lige fordeles lidt, hvis man vælger at drysse perlerne tilfældigt i.

Når skålen er færdig skal perlerne i ovnen på 200 grader i ca. 10 minutter. Varierer efter hvilken størrelse du vælger

Du kan også lave en almindelig perleplade, som du stryger. Når den er lavet, lægger du den i eksempelvis en dyb tallerken elleandet du ønsker den skal tage form efter og putter den i ovnen.

Du kan også, hvis du finder det hyggeligt at lave perler, bruge andre ting af plastik. Jeg ha eksempelvis laveten skål med plastiksoldater.

Det er kun fantasien der sætter grænser

Anmeld

12. maj 2012

Ilya

Rsa skriver:

Skålene er ufattelig nemme at lave...

Laver også motiver på plader, som an bruges som vedhæng til øreringe, halskæder, nøgleringe osv. 

Opskriften på perleskåle:

Find en ovnfast skål, fad - det du vil lave formen af med perlerne. Materialer er sådan set ligemeget, det skal bare kune tåle at komme i ovnen.

Du pensler fadet/skålen med madolie.

Du kan væge at drysse perlerne tilfældigt i eller kaste dig ud i, at lave et motiv... Kræver nok lidt erfaring med metoden, hvis man skal lave motiv.

Perlerne skal ligge op ad kanten i 'et lag g skal derfor lige fordeles lidt, hvis man vælger at drysse perlerne tilfældigt i.

Når skålen er færdig skal perlerne i ovnen på 200 grader i ca. 10 minutter. Varierer efter hvilken størrelse du vælger

Du kan også lave en almindelig perleplade, som du stryger. Når den er lavet, lægger du den i eksempelvis en dyb tallerken elleandet du ønsker den skal tage form efter og putter den i ovnen.

Du kan også, hvis du finder det hyggeligt at lave perler, bruge andre ting af plastik. Jeg ha eksempelvis laveten skål med plastiksoldater.

Det er kun fantasien der sætter grænser

Nej hvor sjovt! Det vil jeg helt klart forsøge. Er også vild med din idé med plastiksoldater.

Jeg har set skåle lavet på den måde med gamle LP'er, men ja, naturligvis kan man vel smelte al plastic.

Anmeld

12. maj 2012

Pikku Myy

Ilya skriver:

Hejsa piger!

Nu er jeg altså også blevet gravid! 

Jeg elsker at være kreativ og maler normalt en del, men akrylmaling er jo no-go (og det eneste, jeg maler med), så jeg har brug for inspiration til alternative måder at være kreativ på! Især med tanke på, når jeg bliver lidt tungere og skal sidde mere ned.

Jeg fotograferer en del, så er der nogen, der har gode idéer til flotte, hjemmelavede fotoalbums? (Er der forresten nogen af jer der ved, om decoupagelim er fy-fy?)

Én foreslog mig også at skære mine egne uroer, hvilket også lyder rigtig sjovt og fint, men er der nogen, der har nogle flotte skabeloner?

At hækle, sy, strikke osv., er slet slet ikke mig, men hvad er der ellers af gode idéer?

Kom gerne med idéer, fif, links og billeder på jeres egne små kunstværker!

Mange tak, og håber at tråden kan inspirere andre også. 

Jeg tror altså ikke den side du henviser til omhandler akrylmaling til hobbybrug, men mere hvis man fx skal male et rum. Jeg har fulgt linksene ret langt tilbage, og det er kun det jeg kommer frem til.

Jeg tror sagtens du kan male med din hobbymaling. Du kan jo altid vælge det A-mærkede, så burde du da være sikret

Anmeld

13. maj 2012

Ilya

Pikku Myy skriver:

Jeg tror altså ikke den side du henviser til omhandler akrylmaling til hobbybrug, men mere hvis man fx skal male et rum. Jeg har fulgt linksene ret langt tilbage, og det er kun det jeg kommer frem til.

Jeg tror sagtens du kan male med din hobbymaling. Du kan jo altid vælge det A-mærkede, så burde du da være sikret

Ok, jeg synes egentlig bare, jeg havde hørt det flere steder, men det kan godt være, du har ret.

Jeg tror, jeg vil spørge min læge til næste konsultation, siden et par stykker af jer nu har nævnt det. Kunne jo være alletiders, hvis jeg godt kan male alligevel!

Men er nu alligevel glad for, jeg fik fået oprettet tråden, jeg er i hvert fald blevet inspireret!

Anmeld

16. maj 2012

Ilya

Nu er jeg altså blevet heeelt hooked på det der scrapbooking, og vil  (efter opfordring fra flere kloge hoveder i denne tråd) lave en barnets bog! - Med så mange informationer som muligt, også gerne mindre pæne, men sjove, som eksempelvis "min første lort" eller "mit første bandeord". Bogen skal være en julegave til mine forældre, da jeg skal føde omkring jul.

Derfor søger jeg nu input og idéer af alle slags! Både til indhold rent tekstmæssigt, men også til fede kreative layouts til de forskellige sider!

Er der nogle af jer, der har nogle gode links? Jeg Googler naturligvis selv scrapbooking og barnets bog, men kunne også være fedt med idéer herfra, hvis nogen lå inde med noget.

Anmeld

16. maj 2012

Ilya

Faldt netop selv over denne, som ser meget lovende ud:

http://www.gypsyqueen.dk/gqgalleri/index.php

Hvis det kan inspirere andre også.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.